Národní divadlo oficiálně zahajuje „Sbírku pro Národní divadlo“, prostřednictvím které bude získávat peníze na vybrané projekty. Návštěvníci naší první scény budou přispívat bezkontaktními platebními kartami nebo mobilní aplikací Masterpass na unikátních digitálních platebních kioscích od partnerské společnosti Mastercard. Spuštění sbírky se uskuteční při uvedení premiéry nové inscenace o bájné panovnici Libuši 14. září.
Z vybraných prostředků se budou financovat projekty Protancované špičky, Národní prkna a Národní včelstvo. Členové baletního souboru Národního divadla ročně protančí kolem 1100 párů unikátní a nákladné baletní obuvi. Finančně náročná je i údržba a obnova jevištních prken, bez nichž divadla nemohou fungovat. Výběrem projektu Národní včelstvo lidé podpoří chov včel přímo na střeše historické budovy. V pilotním provozu sbírky se přes kiosky zatím vybralo zhruba 16 tisíc korun.
„Jsme hrdí na to, že se Mastercard může podílet na obnovení národní sbírky pro ´zlatou kapličku´. Jako jednička v platebních řešeních šetříme lidem čas a zjednodušujeme život a hlavně jim dáváme možnost se po více než 130 letech opět zapojit do národní sbírky a tím se stát mecenášem Národního divadla. Digitální dotykové platební kiosky jsou osvědčenou inovací, která pomůže i samotnému divadlu,“ uvedl generální ředitel Mastercard pro ČR, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.
“Veřejné sbírky jsou s Národním divadlem spojeny od jeho počátků. V roce 1881, po ničivém požáru tehdy čerstvě dokončeného Národního divadla, veřejnost složila za 47 dnů neuvěřitelný milion zlatých na obnovu ´svého´ divadla,” poukázal ředitel Národního divadla Jan Burian.
Návštěvníci divadla budou moci na digitálních kioscích, které naleznou v hlavním foyer v přízemí budovy Národního divadla, také objednávat přestávkové občerstvení ještě před samotným představením a vyhnou se tak stání ve frontách. Výdej občerstvení bude navíc díky novým moderním pultům rychlejší a pohodlnější.
„Protože láska, a to i ke kultuře, prochází žaludkem, velmi rádi jsme podpořili projekt nových výdejních pultů vytvořenou skupinou architektů. Ty jsou nejen estetičtější, ale umožní i snazší výdej objednávek. Do budoucna zde chceme testovat nové platební metody. Jsme rádi, že i tak ikonická instituce, prověřená více než sto lety historie, je díky svému vedení otevřená inovacím a velmi ji záleží na komfortu diváka,“ doplnil Miroslav Lukeš.
Na provoz i za občerstvení se přispívá bezkontaktně - tedy buď platební kartou s touto technologií, chytrým telefonem podporujícím NFC nebo pomocí digitální platební služby Masterpass při naskenování QR kódu. Tyto způsoby placení jsou jednoduché, bezpečné a rychlé a z tohoto důvodu veřejností stále více rozšíření a žádané.
17. září 2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....