V obchodním roce 2017/2018 vzrostly tržby řetězce meziročně o 1 procento na 23,1 miliardy korun. Zisk společnosti dosáhl po zdanění 401 milionů korun. Globus se tak letos opět rozhodl navýšit investice do mezd a benefitů svých zaměstnanců v hypermarketech, a to o rekordních 300 milionů korun. Vedle toho výrazně investuje také do modernizace hypermarketů.
Globus uzavřel účetnictví k poslednímu červnu letošního roku s hospodářským výsledkem 23,1 miliardy a ziskem 401 milionů korun. Většinu svého čistého zisku z uplynulého obchodního roku hypermarketů Globus v Česku míří do mezd a benefitů 4 900 zaměstnancům firmy. V předchozím roce navýšil Globus platy o 184 milionů korun. Oproti loňskému roku si zaměstnanci Globusu nyní přišli na víc o 14,5 procenta a za zmíněné dva roky tak v Globusu zaměstnancům v hypermarketech vzrostly základní platy o 30 procent. „Od července jsme opět zvýšili mzdy a rozšířili zaměstnanecké benefity. Investujeme tentokrát do spokojenosti našich lidí rekordní částku 300 milionů korun, což je o 116 milionů více než loni a dokonce o 170 než předloni. Chceme tak poděkovat všem našim kolegům, protože jsou nedílnou součástí úspěchu našich hypermarketů. Bez nich by Globus tak skvělého výsledku nedosáhl,“ říká Hans-Jörg Bauer, jednatel Globusu v České republice. Navýšení mezd se týká všech zaměstnanců od prodavačů, pokladních, pekařů, cukrářů až po řezníky.
Plat pracovníků v hypermarketech se skládá z několika složek, které motivují zaměstnance k dobrému servisu vůči zákazníkům. Ke mzdě nedílně náleží i mimořádné příplatky za směny o svátcích a víkendy nad rámec definice zákoníku práce či dovolená navíc a 13. mzda. Další dvacítka praktických benefitů pak zaměstnancům ušetří v mnoha ohledech případné výdaje. Příkladem jsou stravenky, slevy na různá kulturní vyžití či letenky. K těmto výhodám přibyla další, v rámci oboru velmi neobvyklá. „Nově naši zaměstnanci mohou veškeré zboží u nás pořídit se slevou 10 procent, a to i když jde o zboží v akci či již zlevněné. Benefit se týká i našich restaurací. Na nákupech tak naši zaměstnanci ušetří i několik tisíc korun ročně,“ upozorňuje Hans-Jörg Bauer.
Globus v uplynulém obchodním roce pokračoval v posilování perspektivního segmentu potravin a posilováním svého vnímání co do kvality a šíře svého sortimentu. V dubnu rozšířil privátní značky o další, na trhu unikátní. Označení Poctivá výroba Globus dostalo přes sedm set čerstvých výrobků, které dělá přímo ve svých hypermarketech v řeznictvích, pekárnách, cukrárnách a restauracích. Jde o výrobky, jejichž kvalitu má pod kontrolou od začátku do konce a ve které je velký podíl ruční práce.
Dokončil také ve všech 15 hypermarketech výstavbu oddělení Zdravý svět, speciální oddělené plochy s více než 1 300 alternativními produkty, které zákazníci naleznou přehledně na jednom místě.
V Pardubicích v Dubině na jaře otevřel prodejnu malého formátu, kde prodává vlastní uzenářské a pekárenské výrobky. Další maloformátová prodejna s vlastními potravinami bude následovat v Praze. „Investice do modernizací hypermarketů se loni vyšplhaly v souhrnu přes hranici sta milionů korun. Pro tento obchodní rok v modernizacích pokračujeme,“ uzavřel Hans-Jörg Bauer.
14. září 2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....