Aktuální trendy retailu: omnichannel, nabídky na míru a zážitek virtuální reality

Aktuální trendy retailu: omnichannel, nabídky na míru a zážitek virtuální reality

Digitální transformace je největší výzvou současného retailu. Umožňuje pohodlný vícekanálový prodej, nabídky na míru i zážitky virtuální reality. Dnes je již jisté, že prodejci ignorující digitální trendy dříve či později skončí.

 

Dejte službu způsobem, který zákazník preferuje

Největším trendem a zároveň výzvou pro celý segment retailu je přechod do plnohodnotného Omnichannel byznysu. „Zde dnešní zákazník neřeší, zda se pohybuje v online shopu, mobilní aplikaci či stojí v kamenném obchodě. Očekává, že dostane konzistentní informaci přes všechny kanály,“ říká Ondřej Dědina, ředitel společnosti Mibcon.

Hranice mezi jednotlivými prodejními kanály mizí. Zákazníci je přestávají vnímat odděleně, berou je jako jeden celek. Je normální objednat si zboží online a následně si je vyzvednout na pobočce, stejně tak je normální přijít do obchodu a zjistit, že i když tam daný produkt nemají, mají ho jinde a pošlou mi ho domů.

Omnichannel je zkrátka realitou dneška a naprostou nutností pro budoucnost. Nicméně ani ten nejlepší nástroj nemá kouzelnou moc všechny výzvy Omnichannel vyřešit. „Ruku v ruce s implementací musí jít změna strategie, procesů a uvažování celé firmy,“ doplňuje Dědina.

Nabídky na míru

Nástup technologií přináší do nabízení zboží a služeb nové fenomény. Markantní je rostoucí důraz spotřebitelů na služby na míru, které již technologie bez problémů umožňují vytvořit.
Zkušenosti společnosti Mibcon ukazují, že již dnes se každý pátý prodejce vážně zajímá o nákup technologií, které umožňují sestavovat nabídky zákazníkům zcela na míru. Nejmladší spotřebitelská generace, mileniálové, je dokonce od prodejců vyžaduje.

K vytvoření přístupu a služby na míru však firmy potřebují od zákazníků hodnověrná data a informace. Ty zatím zákazníci paradoxně - zejména v obavě o bezpečí svého soukromí - příliš nechtějí poskytovat.

Virtuální a rozšířená realita

Některé technologické novinky a vychytávky jsou pro firmy spíše otázkou prestiže a možnosti se zviditelnit, ale kdo je začne reálně používat v praxi, bude mít před ostatními obrovský náskok. „Potenciál tu totiž je obrovský, ale je k němu ještě kus cesty. Doba reálného využití se blíží a nejdále je v tomto směru fashion byznys,“ říká Ondřej Dědina, Mibcon.

Aplikací nejmodernějších technologií do módního byznysu se ve světovém měřítku zabývá společnost Accenture, která své nejnovější závěry každoročně shrnuje ve své studii Technology Vision a je partnerem programu New York Fashion Tech Lab 2018. Podílí se tak například na vývoji mobilních kamerových technologií či platformy virtuální reality pro zážitkové nakupování.

Zdroj informací

ASPEN.PR s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

5. září 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.6341 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál