EUROPE FOR CREATORS, uskupení občanů, tvůrců a organizací bojujících za podporu směrnice o autorském právu, dnes spouští rozsáhlou iniciativu a vyzývá širokou a odbornou veřejnost, aby se aktivně zapojila do debaty.
Cílem kampaně je uvést na pravou míru dezinformace, které o chystané směrnici kolují, podat vysvětlení k důležitým otázkám a oblastem, kterých se směrnice dotkne, a poukázat na důležitost hlasování ve prospěch směrnice, které je na programu Evropského parlamentu 12. září.
Vzhledem k šířícím se zavádějícím informacím a dezinformacím je široká osvěta na toto téma naprosto nezbytná. Na základě článku 13 směrnice si budou muset internetové platformy vyjednat s držiteli autorských práv spravedlivé licenční podmínky. To je klíčová otázka, kterou se řada technologických gigantů v čele s Googlem a Facebookem snaží zakrýt.
„Silní hráči ve světě digitální ekonomiky nadále generují obrovské zisky, zatímco tvůrci a umělci mají problém vydělat si na živobytí. Rovnováha mezi příjmy internetových platforem a honoráři, které z nich tvůrcům stojícím za jejich úspěchy odvádějí, je v současnosti zcela pokřivená,” řekla Véronique Desbrosses, generální manažerka organizace European Grouping of Societies of Authors and Composers (GESAC).
1. Kreativita. Zatímco se současná debata zaměřovala na použití “memů” a “Gifů,” tyto tvůrčí formáty jsou již chráněny stávajícími zákony a nová směrnice je nijak neovlivní.
2. Transparentnost. Dohody o odměňování, které mají internetové platformy s tvůrci obsahu uzavřené, jsou velmi neprůhledné. Platformy o tomto aspektu svého podnikání nezveřejňují žádné údaje a jejich dohody s držiteli autorských práv jsou podmíněny dohodami o mlčenlivosti. Jedním z hlavních požadavků směrnice na zlepšení stávající situace je proto transparentnost.
3. Rovnoprávnost. Bezplatné internetové platformy dosud těžily z nedostatečně konzistentních zákonů. Podobné online služby mají přitom vztah se svými tvůrci obsahu ošetřeny smluvními podmínkami. Bezplatné streamovací platformy platí tvůrcům obsahu 10krát méně než jejich protějšky, jejichž fungování je založeno na předplatném.
“Kreativní a kulturní průmysl představuje v rámci Evropské unie 536 miliard eur ročně, což je více než tržby automobilového průmyslu a telekomunikací dohromady. Také na něj připadá celkem 12 milionů pracovních pozic. Obohatili jsme životy Evropanů a teď vyzýváme Evropu, aby začala jednat,” doplnila Desbrosses.
Dnešek představuje jenom první krok v široké mobilizaci týkající se směrnice. V nadcházejících týdnech sjednotí tato koalice organizace a další zastánce směrnice a bude motivovat evropské občany, aby zapojili europoslance do boje za práva všech tvůrců. První kroky její kampaně budou:
Uskupení EUROPE FOR CREATORS zároveň spustilo speciální webovou stránku a účet na Twitteru, kde bude sdílet informace týkající se směrnice a povzbuzovat její zastánce, aby pomohli s jejich šířením. Více o EUROPE FOR CREATORS se dozvíte na www.europeforcreators.eu nebo v konverzaci na Twitteru @EUForCreators pod #EuropeForCreators.
EUROPE FOR CREATORS sdružuje občany, tvůrce a organizace připravené bojovat za schválení směrnice o autorském právu. Zastupujeme evropské tvůrce a držitele práv včetně autorů, skladatelů, hudebníků, zpěváků, malířů, sochařů, režisérů, producentů, novinářů, spisovatelů, vědců a akademiků, kteří společně tvoří více než 12 milionů pracovních pozic spadajících do evropských tvůrčích a kulturních oborů.
AMI Communications a NejBusiness.cz
3. září 2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....