EUROPE FOR CREATORS spouští kampaň na podporu evropské směrnice o autorském právu

EUROPE FOR CREATORS spouští kampaň na podporu evropské směrnice o autorském právu

EUROPE FOR CREATORS, uskupení občanů, tvůrců a organizací bojujících za podporu směrnice o autorském právu, dnes spouští rozsáhlou iniciativu a vyzývá širokou a odbornou veřejnost, aby se aktivně zapojila do debaty.

Cílem kampaně je uvést na pravou míru dezinformace, které o chystané směrnici kolují, podat vysvětlení k důležitým otázkám a oblastem, kterých se směrnice dotkne, a poukázat na důležitost hlasování ve prospěch směrnice, které je na programu Evropského parlamentu 12. září.

Vzdělávat a mobilizovat zastánce a vyrovnat rozdíly

Vzhledem k šířícím se zavádějícím informacím a dezinformacím je široká osvěta na toto téma naprosto nezbytná. Na základě článku 13 směrnice si budou muset internetové platformy vyjednat s držiteli autorských práv spravedlivé licenční podmínky. To je klíčová otázka, kterou se řada technologických gigantů v čele s Googlem a Facebookem snaží zakrýt.

„Silní hráči ve světě digitální ekonomiky nadále generují obrovské zisky, zatímco tvůrci a umělci mají problém vydělat si na živobytí. Rovnováha mezi příjmy internetových platforem a honoráři, které z nich tvůrcům stojícím za jejich úspěchy odvádějí, je v současnosti zcela pokřivená,” řekla Véronique Desbrosses, generální manažerka organizace European Grouping of Societies of Authors and Composers (GESAC).

O co doopravdy jde?

1. Kreativita. Zatímco se současná debata zaměřovala na použití “memů” a “Gifů,” tyto tvůrčí formáty jsou již chráněny stávajícími zákony a nová směrnice je nijak neovlivní.

2. Transparentnost. Dohody o odměňování, které mají internetové platformy s tvůrci obsahu uzavřené, jsou velmi neprůhledné. Platformy o tomto aspektu svého podnikání nezveřejňují žádné údaje a jejich dohody s držiteli autorských práv jsou podmíněny dohodami o mlčenlivosti. Jedním z hlavních požadavků směrnice na zlepšení stávající situace je proto transparentnost.

3. Rovnoprávnost. Bezplatné internetové platformy dosud těžily z nedostatečně konzistentních zákonů. Podobné online služby mají přitom vztah se svými tvůrci obsahu ošetřeny smluvními podmínkami. Bezplatné streamovací platformy platí tvůrcům obsahu 10krát méně než jejich protějšky, jejichž fungování je založeno na předplatném.

“Kreativní a kulturní průmysl představuje v rámci Evropské unie 536 miliard eur ročně, což je více než tržby automobilového průmyslu a telekomunikací dohromady. Také na něj připadá celkem 12 milionů pracovních pozic. Obohatili jsme životy Evropanů a teď vyzýváme Evropu, aby začala jednat,” doplnila Desbrosses.

Spuštění kampaně EUROPE FOR CREATORS

Dnešek představuje jenom první krok v široké mobilizaci týkající se směrnice. V nadcházejících týdnech sjednotí tato koalice organizace a další zastánce směrnice a bude motivovat evropské občany, aby zapojili europoslance do boje za práva všech tvůrců. První kroky její kampaně budou:

  • Otevřený dopis všem poslancům Evropského parlamentu, jehož cílem bude vyvolat jejich zájem a přimět je k reakci.
  • Debaty, které 5. září zorganizuje sdružení autorů a další organizace napříč celou Evropou za účelem vzdělávání občanů, umělců a tvůrců. Tyto diskuze budou probíhat ve stejnou dobu, kdy bude zveřejněno nové znění směrnice.
  • Veřejné akce, které proběhnou před hlasováním 12. září v klíčových evropských městech.

Uskupení EUROPE FOR CREATORS zároveň spustilo speciální webovou stránku a účet na Twitteru, kde bude sdílet informace týkající se směrnice a povzbuzovat její zastánce, aby pomohli s jejich šířením. Více o EUROPE FOR CREATORS se dozvíte na www.europeforcreators.eu nebo v konverzaci na Twitteru @EUForCreators pod #EuropeForCreators.

O uskupení EUROPE FOR CREATORS

EUROPE FOR CREATORS sdružuje občany, tvůrce a organizace připravené bojovat za schválení směrnice o autorském právu. Zastupujeme evropské tvůrce a držitele práv včetně autorů, skladatelů, hudebníků, zpěváků, malířů, sochařů, režisérů, producentů, novinářů, spisovatelů, vědců a akademiků, kteří společně tvoří více než 12 milionů pracovních pozic spadajících do evropských tvůrčích a kulturních oborů.

Zdroj informací

AMI Communications a NejBusiness.cz

Datum

3. září 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.9091 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál