Ceny mobilních služeb Čechy až tak netrápí, do změny operátora se nehrnou

Ceny mobilních služeb Čechy až tak netrápí, do změny operátora se nehrnou

Společnost Nielsen Admosphere zjišťovala, jak Češi hodnotí ceny mobilních služeb, nebo co je vede ke změně operátora, pokud se pro ni rozhodnou. Základem zjištění je výzkum, který společnost provedla na reprezentativním vzorku pěti set respondentů z internetové populace Českého národního panelu starší 15 let.

Nastavení cen mobilních služeb, ceny datových balíčků a obecně praktiky zdejších telekomunikačních společností jsou často medializovaným tématem. Proto nás zajímalo, jak je hodnotí česká internetová populace.

Na cenách mobilních služeb v České republice se respondenti příliš neshodují. 16 % hodnotí ceny velmi nepříznivě, dalších 28 % je považuje za mírně nepříznivé. Podle více než pětiny internetové populace je však zdejší cenová úroveň těchto služeb naopak příznivá. Necelá třetina se pak k otázce vyjádřila neutrálně – nepovažuje ceny ani za příznivé, ani nepříznivé. Není bez zajímavosti, že nejpozitivněji ceny hodnotí mladší uživatelé (15–34 let). Mezi pohlavími pak větší míru kritičnosti vykazují muži: 51 % vyjádřilo nepříznivý postoj k cenové politice, zatímco u žen šlo o 37 %.

Výzkum dále ukázal, že dotázaní z řad české internetové populace nemají příliš velký zájem o změnu operátora. Pouze 11 % zákazníků tuto změnu plánuje v následujících šesti měsících, přičemž v uplynulém roce svého poskytovatele mobilních služeb změnilo jen 13 % klientů. V obou případech je nejčastějším důvodem změny výhodnější cena.

Mobilní operátoři patří také k jedněm z nejvýraznějších inzerentů na českém trhu, a to i díky častému obsazování známých osobností do kampaní. V prvním pololetí roku 2018 byl největším inzerentem v tomto segmentu operátor O2, který za celé období umístil reklamu v celkové monitorované ceníkové hodnotě 376 milionů korun, což zároveň představuje 15% nárůst oproti 1. pololetí 2017. Druhé místo patřilo společnosti T-Mobile, její kampaně dosahovaly hodnoty 366 milionů korun – tedy o pětinu více než ve stejném období v loňském roce. Reklama Vodafone pak měla cenu 230 milionů korun. U tohoto operátora se naopak projevil meziroční pokles ceníkové hodnoty reklamy o 27 %.

Zdroj informací

Nielsen Admosphere, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

30. srpna 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 2.4337 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál