Objednání pouhými dvěma kliknutími a pohodlné doručení až ke dveřím v ten samý den: boom v on-line nakupování zatěžuje dopravu ve velkých městech až na samou hranici. Dodávky a těžká nákladní vozidla si razí cestu městskými centry, kde častý nedostatek vykládacích zón vede ke dvojímu parkování. Výsledkem jsou zablokované silnice, hluk a emise. Ve městech po celém světě tak často dochází k zácpám a vedou se diskuse o zákazech řízení. A netýká se to jen doručovacích služeb, ale také obchodníků a dalších malých firem, které ve svých dodávkách jezdí za svými zákazníky. „Abychom udrželi krok s dodáváním zboží ve městech, není možné se vyhnout přehodnocení pojetí dopravy zásilek,“ říká Dr. Markus Heyn, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH. A to je také jeden z cílů, který chce společnost Bosch splnit se svou novou pohonnou jednotkou pro lehká užitková vozidla. První vozidla, která budou mít tento pohon pod kapotou, budou uvedena v roce 2019.
Deutsche Post už se pustila do změny v oblasti městských dodávek se svým elektromobilem StreetScooter, který využívá pohonný systém Bosch. Nyní jde Bosch o krok dále a uvádí elektrický pohon vhodný pro převážnou většinu dodávkových vozidel. Cílem této kampaně elektromobility jsou elektrická dodávková vozidla, která zvládnou poslední krok v procesu dodávky zboží a to přepravu z distribučních center až k příjemcům. Způsob dopravy stop-and-go je jednou ze silných stránek elektrických vozidel, protože díky rekuperaci při brždění obnovují svou energii, což zvyšuje jejich dojezd. Většina dodávkových tras je v délce do 80 kilometrů denně – tedy vzdálenost, kterou lze jednoduše pokrýt na jedno nabití baterie. Vozové parky je pak možné nabít přes noc v depu. Elektrické vozové parky nemusí čelit žádným zákazům, protože jejich pohonné jednotky neuvolňují do ovzduší žádné emise. A nejsou to jen města, kde by byly vítány zásilkové a kurýrní služby, které šetří zdroje. Pro 61 procent Němců je to, jestli prodejce umožňuje dodávku elektrickým vozidlem, klíčovým kritériem při jejich výběru (zdroj PwC). Další výhodou je, že elektrická vozidla produkují méně hluku, což by také mělo zvýšit ochotu lidí převzít si dodávku v pozdějších večerních hodinách. To by mohlo snížit provoz během dopravních špiček a umožnit větší flexibilitu dodacích časů. „Bosch přináší e-mobilitu tam, kde to má smysl – do městských dodávek," říká Heyn.
K dispozici jsou dvě verze pohonné jednotky eCityTruck od společnosti Bosch: jedna s převodovkou a druhá bez převodovky. Cílem je vytvořit řešení, která se rychle integrují a přizpůsobují různým požadavkům výrobců automobilů. Tato řešení v oblasti pohonných jednotek je možné přizpůsobit pro lehká užitková vozidla o hmotnosti 2 až 7,5 tun, díky čemuž jsou vhodná pro velkou část trhu s užitkovými vozidly. Jak? Malé dodávky jsou velmi běžné; přibližně tři čtvrtiny všech užitkových vozidel registrovaných v Německu patří do této třídy a tento počet neustále stoupá (zdroj: Shell). „Elektrická pohonná jednotka Bosch pro užitková vozidla má potenciál změnit tvář městské dopravy. Na řadu se tak dostávají elektrické dodávky, které připravujeme pro masový trh,“ říká Heyn. V případě této nové koncepce pohonné jednotky eCityTruck vzala společnost Bosch několik komponent, jako jsou například elektrický motor a výkonná elektronika, a spojila je do jedné jednotky. Tím došlo k úsporám na součástech a výsledkem je nejen mnohem efektivnější, ale i cenově dostupnější pohonná jednotka. Díky tomuto snadno integrovanému řešení už nemusí zákazníci ztrácet čas s náročným úkolem vývoje nových komponent. Další výhodou pro výrobce automobilů, ať už se jedná o zavedené výrobce nebo nováčky, je to, že jim řešení společnosti Bosch umožňuje uvádět jejich vozidla na trh rychleji.
Bosch již nabízí řešení typu all-in-one pro osobní automobily – elektrickou nápravu e-axle – která výrazně zkracuje dobu vývoje vozidla. Rozšíření svého portfolia výrobků o lehká užitková vozidla představuje pro společnost Bosch další zásadní krok v podpoře výrobců automobilů při jejich strategiích v oblasti elektrifikace.
Plány společnosti Bosch na elektrifikaci užitkových vozidel ale u dodávek nekončí. Společně s americkou start-upovou firmou Nikola Motor Company vyvíjí pohonný systém, který zvedá laťku dojezdu elektrických vozidel. Pro Bosch jsou tyto technologie pohonných jednotek pro dodávky dalším milníkem na cestě k dosažení celosvětově vedoucího postavení na masovém trhu s elektromobilitou, který se očekává po roce 2020, a cestou k naplnění její vize mobility bez emisí, bez nehod a bez stresu. Budoucnost mobility je podle společnosti Bosch automatizovaná, propojená a elektrifikovaná.
Více informací o elektrické pohonné jednotce pro užitková vozidla naleznete na příslušné webové stránce.
Bosch Diesel s.r.o. a NejBusiness.cz
20. srpna 2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....