Návštěvnost turistických cílů v ČR: lákají historické památky, přírodní atraktivity i místa pro rodiny s dětmi

Návštěvnost turistických cílů v ČR: lákají historické památky, přírodní atraktivity i místa pro rodiny s dětmi

Agentura CzechTourism sestavila žebříček nejvíce navštěvovaných turistických atraktivit, a to na základě sledování necelé tisícovky objektů. Stále více turistů míří do regionů. Rekordní zájem o nabídku turistických atraktivit napříč republikou zaznamenává letos také portál kudyznudy.cz.

Institut turismu agentury CzechTourism se letos zaměřil na TOP 50 atraktivit v rámci celé republiky, sledoval návštěvnosti v jednotlivých krajích i kategoriích. Nově jsou k dispozici meziroční změny týkající se návštěvnosti jednotlivých cílů.

„Nejvyšší oblibu obecně mají turisticky atraktivní místa v Praze, což je z velké části dáno vysokou návštěvností zahraničních turistů. Žebříčku vévodí Pražský hrad. Dále jsou to atraktivity zejména pro rodiny s dětmi, které lákají jak zahraniční, tak domácí návštěvníky. Kromě dobře známých cílů, jakými jsou zoologické zahrady nebo aquaparky se o pozornost stále více hlásí dobře propagované atrakce v regionech. Výrazné nárůsty návštěv jsme zaznamenali třeba na Stezce v korunách stromů na Lipně nebo v kostnici v Kutné Hoře,“ uvádí ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

„V souladu se Státní koncepcí politiky cestovního ruchu v ČR je rozprostření návštěvnosti do regionů dlouhodobým cílem agentury CzechTourism, příspěvkové organizace Ministerstva pro místní rozvoj. V posledních letech vzrůstá nutnost intenzivní spolupráce s regiony při tvorbě marketingových kampaní a dalších aktivit. Cílem je zachování trvale udržitelného cestovního ruchu. Vzhledem k přetíženosti některých památek a oblastí se dlouhodobě snažíme propagovat a komunikovat i méně navštěvované památky a oblasti. Kraje naší republiky a vybrané turistické cíle propagujeme také prostřednictvím 23 zahraničních zastoupení ve světě, které pod agenturu CzechTourism spadají,“ připomíná Klára Dostálová, ministryně pro místní rozvoj.

„Zahraniční zastoupení v Jižní Koreji tak například dlouhodobě směřuje své aktivity do Jihomoravského kraje, marketingová strategie agentury pro příhraniční státy zase pomáhá vytěžovat méně známé turistické cíle v přilehlých horských oblastech,“ doplňuje Monika Palatková.

Česká republika je vnímána zejména jako země s bohatým historickým a kulturním dědictvím. A není divu. Jsme totiž jednou ze zemí s největší hustotou hradů, zámků a zřícenin. Turisté a výletníci vyhledávají také přírodní atraktivity. Velké pozornosti se těší třeba České Švýcarsko.

Jedním z nejvýznamnějších nástrojů, jak méně známé destinace podporovat, je již 14 let fungující portál kudyznudy.cz. „Internetové stránky agentury CzechTourism na podporu domácího cestovního ruchu letos zažívají rekordní zájem cestovatelů právě o nabídku regionů. Od začátku roku 2018 dosáhl portál téměř 10 milionů návštěv. Denně si na web „klikne“ až 100 tis. návštěvníků. I zde se potvrzuje, že výletníci mají největší zájem o turistické cíle vhodné pro rodiny s dětmi, kulturní nabídku a letní aktivity v přírodě,“ popisuje Renata Kasalová, tisková mluvčí agentury CzechTourism. Další aktivitou agentury, která má upozornit na turistický potenciál regionů, je soutěž DestinaCZe. Absolutním vítězem šestého ročníku soutěže o nejoblíbenější destinaci České republiky se letos stala Stezka korunami stromů - Krkonoše.

Zájem o dovolenou v tuzemsku v posledních třech letech výrazně roste. V roce 2014 přijelo do HUZ v Česku 7,5 milionů domácích turistů, v roce 2017 již 9,8 milionů. Za dlouhodobým růstem stojí zlepšující se životní úroveň Čechů, konkurenceschopná nabídka tuzemských destinací, bezpečnostní faktory i marketingové aktivity regionálních partnerů ve spolupráci s agenturou CzechTourism.

„Přehled návštěvnosti turistických cílů byl sestaven na základě sledování návštěvnosti nejvíce vytížených objektů. Data zahrnují návštěvnost domácích i zahraničních návštěvníků. Seznam přesto není vyčerpávající. Žebříček má tedy pouze orientační charakter a neslouží k hodnocení výkonnosti jednotlivých cílů či provozovatelů,“ vysvětluje metodický postup sběru dat Markéta Vogelová z Institutu turismu agentury CzechTourism.

Zdroj informací

CzechTourism a NejBusiness.cz

Datum

15. srpna 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 2.4206 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál