Nové trendy využití gamifikace. Mají firmám získat zákazníky i motivovat zaměstnance

Nové trendy využití gamifikace. Mají firmám získat zákazníky i motivovat zaměstnance

Potřeby zákazníků i zaměstnanců se stále vyvíjejí a firmy na to musí reagovat. Progresivní technologie a umělá inteligence přinášejí do světa byznysu mnoho nového a mimo jiné také populární využívání herních prvků v byznyse, gamifikace, zažívá převratný vývoj, což dlouhodobě potvrzují i závěry výzkumné společnosti Gartner.

„Firmy všech odvětví musí pečovat o kvalitní zákaznickou zkušenost i pozitivní motivaci zaměstnanců. Gamifikace má v tomto obrovský potenciál, protože motivuje k vyšší a smysluplnější angažovanosti. Lidé si rádi užívají hry a mají přirozenou tendenci hlouběji komunikovat v činnostech, které jsou zasazeny v herním rámci,“ říká Lukáš Vršecký z digitální platformy Rondo.cz.

I malé firmy začínají používat gamifikaci, aby zvýšily loajalitu zákazníků

Dobře patrnou novinkou je skutečnost, že i malé firmy začínají efektivně motivovat zákazníky pomocí herních prvků. Zábavnou formou je přesvědčují k častým návštěvám obchodu, sdílení doporučení a dalšímu nákupu zboží. Eshopy mohou takto motivovat například k preferované formě dopravy, včasnému vyzvednutí zboží nebo určité formě platby. Kamenné obchody tak zase identifikují své zákazníky a mohou jim pak připravit nabídku na míru.

„Většina malých a středních firem nemá dostatek know-how a prostředků pro řešení těchto věcí ve vlastní režii a ideální volbou je pro ně outsourcing, který na klíč nabízíme. Více než polovina našich partnerů je právě malé či střední velikosti a zaznamenáváme rostoucí počet poptávek od podobných firem,“ informuje Lukáš Vršecký z Rondo.cz.

Rozšířená realita a virtuální realita nastupují

Rozšířená realita a virtuální realita jsou pro gamifikaci ideálními nástroji. S jejich rozvojem a větší dostupností se přirozeně nabízí jejich využití i v gamifikaci. Vzhledem k tomu, že jsou schopny poskytovat bohaté vizuální senzorické zážitky, posílí zapojení do hry či procesu nakupování.

Gamifikace může být ještě efektivnější, když je herní zážitek při nakupování posílen zážitkem virtuální či rozšířené reality. Tyto technologie se již používají při nákupu módy v online prostředí, kdy zákazník vidí na displeji, jak mu oblečení bude slušet, zvolí ideální variantu i vyhovující velikost, a zároveň v aplikaci vyřídí platbu i objednávku dodání. Při pořízení automobilu zase speciální aplikace v mobilu, tabletu či s brýlemi pro VR jednoduše a zábavnou formou pomohou s výběrem barvy vozu, stylu vybavení interiéru či volbou tvaru světel.

Motivace nejen mileniálů na pracovišti

Pro zlepšování práce v oblasti lidských zdrojů se gamifikace také výborně hodí. Aktuální výzvou současného pracovního trhu je posílení motivace, angažovanosti a věrnosti zaměstnanců. Hra je přirozeně kompetitivní, takže do pracovního procesu vnáší nenásilně prvek zábavné soutěže. Pomáhá také ke zlepšování vztahů mezi spolupracovníky navzájem i s vedením firmy. Gamifikovat lze nejen konkrétní pracovní aktivity, teambuildingové aktivity, ale i školení, vzdělávání či e-learning. To potvrzují i studie společnosti Deloitte.

„Konkrétně mileniálové jsou pro tento způsob motivace ideální. Firmy si často s jejich oslovením a motivací nevědí rady, ale technologie, které gamifikaci umožňují, jsou jim vlastní, chtějí pomocí nich komunikovat a zároveň chtějí, aby je jejich práce bavila,“ uzavírá Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz.

Zdroj informací

ASPEN.PR s.r.o., Rondo.cz a NejBusiness.cz

Datum

8. srpna 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 2.0618 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál