Nedostatek profesionálních řidičů ohrožuje logistiku. Dopravci chtějí zvýšit atraktivitu oboru

Nedostatek profesionálních řidičů ohrožuje logistiku. Dopravci chtějí zvýšit atraktivitu oboru

Nedostatek profesionálních řidičů se stává hlavním problémem celého odvětví logistiky. Podle údajů Světové banky chybí řidiči nákladních automobilů v celé Evropě – jen v Německu jich schází asi 45 tisíc. Společnost Hödlmayr, jako jeden z největších evropských specialistů na automobilovou logistiku, usiluje o zvýšení atraktivity řidičské profese a považuje v této souvislosti za nezbytné, aby se v tomto úsilí spojili všichni dopravci.

Neomylným znamením, že se situace v nejbližších letech ještě zhorší, je současná věková struktura řidičů: dvě třetiny řidičů nákladních automobilů jsou starší čtyřiceti let, z nich dokonce každý třetí je ve věkové kategorii 51–60 let. Během deseti let tak většina těchto dnešních padesátníků zmizí z pracovního trhu.

„Pokud se nám nepodaří v krátkém čase získat dostatek nových uchazečů, kteří by se této profesi naučili a zdokonalili se v ní, jsme ve střednědobém horizontu odsouzeni ke skutečnému fiasku. Žádné hospodářství na světě se totiž bez funkční logistiky nemůže rozvíjet,“ prohlásil Johannes Hödlmayr, generální ředitel společnosti Hödlmayr. Podle tohoto zkušeného odborníka v oboru a jeho kolegů zastávajících nejrůznější pozice v logistice je nejvyšší čas přijmout balíček opatření, který by zlepšil image řidičské profese.

Úkol pro všechny zúčastněné

Kromě čistě materiálního zabezpečení je nezbytné zlepšit řadu dalších aspektů – vnímání této profese, chování k řidičům a pracovní podmínky. „Pokud někdo nechává čekat řidiče dlouhé hodiny na vykládku, aniž by mu umožnil odskočit si na toaletu, dává mu jasně najevo, že si jej nijak neváží. Logistické společnosti stejně jako jejich zákazníci by měli umět takové situace řešit,“ zdůrazňuje pan Hödlmayr.

Image silničních pilotů

„Kromě toho je úplně zcestné považovat řidiče nákladního automobilu za nějakého pomocného dělníka. Zejména s ohledem na budoucí vývoj a nadcházející technologické změny. S nástupem autonomního řízení nákladních automobilů se řidičská profese výrazně změní. Řidič už nebude mít výhradně na starosti řízení vozidla, ale bude během pracovního dne řešit řadu nových úkolů,“ předpovídá generální ředitel společnosti Hödlmayr, který přirovnává řidiče nákladních automobilů k silničním pilotům.

Spolehlivý zaměstnavatel

„Jako neustále rostoucí rodinná firma s mezinárodní působností nabízíme našim spolupracovníkům a spolupracovnicím stabilní základ, který je v dnešních časech neustálých změn tak potřebný. Snad nikdy v minulosti nemělo slovo „spolehlivost“ takový význam, jako má dnes,“ říká Eva Kaňovská, ředitelka české pobočky společnosti Hödlmayr.

Moderní flotila

Společnost Hödlmayr získává body také jednou z nejmodernějších flotil nákladních automobilů v Evropě. „Průměrné stáří našich vozidel je 3,7 let, přičemž v našem oboru je celkový průměr přes sedm let,“ informuje paní Kaňovská. V současné době provozuje společnost Hödlmayr International AG celkem 780 speciálních transportérů pro převoz vozidel – 99 procent z nich splňuje emisní normy Euro 5 nebo Euro 6.

Zdroj informací

Hill + Knowlton Strategies a NejBusiness.cz

Datum

29. července 2018

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.7296 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál