Férovost firem a jejich přístup k okolí vyhodnotí a ocení unikátní rating TOP Odpovědná firma, pořádaný aliancí pro udržitelné podnikání Byznys pro společnost. Firmy se mohou bezplatně přihlásit se svým projektem nebo strategií do 31. července online na webu www.odpovednefirmy.cz a získat tak ocenění v podobě zlatého, stříbrného nebo bronzového titulu. Kategorie myslí nejen na velké firmy, ale také na střední a malé podniky s odpovědným přístupem ke společnosti, životnímu prostředí, zaměstnancům, zákazníkům i dodavatelům.
TOP Odpovědná firma 2018 je nezávislý rating a ocenění společností na poli udržitelnosti. Pořádající aliance BPS - Byznys pro společnost umožňuje podnikům registraci do konce července a následně nezávislá porota vyhodnotí a ocení ty nejlepší strategie a projekty. „Věříme, že každá firma může dělat velké věci, myslet strategicky, inovovat, myslet do budoucna a šetrně využívat zdroje. Patnáct let konání cen TOP odpovědná firma přináší jasný důkaz, že přibývá firem, které nesedí s rukama v klíně. Přemýšlejí, inovují a pracují ve prospěch celé společnosti,“ říká Pavlína Kalousová, předsedkyně BPS – Byznys pro společnost.
Ceny TOP Odpovědná firma jsou otevřeny všem firmám na různých úrovních zpracování udržitelnosti, kategorie ocenění reflektují úsilí firem na poli životního prostředí, diverzity, vzdělávání a mnoho dalších. Registrace probíhá bezplatně online na webu www.odpovednefirmy.cz. Přihlášené společnosti si zmapují situaci v odpovědném přístupu k podnikání a získají analytickou zpětnou vazbu ke všem programům a projektům formou benchmarkingu a srovnání s jednotlivými úrovněmi ocenění. Hodnocení slouží i jako podklad pro rozvoj firemních strategií a získání informací o dobré praxi napříč trhem.
„Firmy jsou páteří českého hospodářství a často hrají významnou roli v rozvoji regionu, kde působí. Investují nejen do ekonomiky nebo technologií, ale také do společnosti, znevýhodněných komunit a životního prostředí. Mají tisíce zaměstnanců, přes které šíří své vize a hodnoty. Věříme, že odpovědným a udržitelným podnikáním s dlouhodobými cíli mohou podniky zlepšovat nejen hospodářství, ale i sociální blahobyt, počínaje svými zaměstnanci, a zásadně přispět k udržitelnosti planety, i když začnou svým bezprostředním okolím,“ říká Adriana Dergam, ředitelka korporátní komunikace a společenské odpovědnosti Vodafone ČR.
Firmy mohou získat jedinečný titul a logo zlaté, stříbrné a bronzové firmy, které je motivační nejen pro ně, ale například i pro jejich zaměstnance, zákazníky a obchodní partnery. „Zákazníky dnes nezajímá pouze cena či složení výrobku, ale také odkud výrobek pochází, jak a kým byl vyroben. A my jim v tom vycházíme vstříc nabídkou našich udržitelných produktů. Pokud se zákazníci rozhodnou pro koupi výrobku Tchibo s označením „Gut Gemacht“, mohou si být jisti, že byl vyroben odpovědně a mohou mít nejen kvalitní výrobek, ale i dobrý pocit, že udělali dobrou věc a přispěli k udržitelnému světu,“ uvádí příklad dobré praxe Richard Hodul, generální ředitel společnosti Tchibo Praha.
Ocenění je udělováno pod záštitou a ve spolupráci s celou řadou ministerstev a veřejných institucí. Veškeré příklady dobré praxe jsou aktivně komunikovány, vychází v publikacích a prezentují se na podzimním galavečeru. Přihlášky posuzuje odborná nezávislá komise složená ze zástupců komerčního i neziskového sektoru, státní správy, expertů a významných osobností, které se aktivně podílejí na rozvoji odpovědného podnikání v ČR.
V rámci účasti je možné získat také benchmarking, který porovná firemní strategii s konkurencí v rámci stejného nebo rozdílného oboru, velikosti, rozpočtu apod. Tato hodnotící zpráva slouží jako analytická zpětná vazba ke všem programům a projektům formou benchmarkingu a srovnání s jednotlivými úrovněmi ocenění. Slouží i jako podklad pro rozvoj firemních strategií a získání informací o dobré praxi napříč trhem.
Přihlašování do cen probíhá bezplatně online na stránkách www.odpovednefirmy.cz až do 31. července 2018.
Byznys pro společnost a Nejbusiness.cz
18.7.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....