Vedle ekologického přístupu k modernizaci a výstavbě nových prodejen či podpory elektrodopravy představuje Kaufland další klíčové kroky v oblasti udržitelného rozvoje. Řetězec do roku 2025 sníží množství plastového odpadu nejméně o 20 procent a zároveň nabídne veškeré produkty svých vlastních značek pouze v recyklovatelných obalech.
Téma ekologie a třídění plastů je často diskutované téma, ve kterém maloobchod přebírá klíčovou roli. Obchodní řetězec Kaufland Česká republika si toho je dobře vědom a podle toho také jedná. Skupina Schwarz, do které patří řetězce Kaufland i Lidl, začala s celkovou 360° plastovou strategií. Cílem je výrazné omezení plastového odpadu, zlepšení procesu jeho recyklace i udržitelné nakládání s plasty. Kaufland tak do roku 2025 sníží spotřebu plastů minimálně o 20 %, a to ve všech zemích, ve kterých řetězec působí. Zároveň do roku 2025 nabídne veškeré produkty svých vlastních značek jedině v recyklovatelných obalech.
„Šetrnost k přírodě je naší dlouhodobou prioritou, kterou se zabýváme kontinuálně. Již dnes snižujeme počet různých plastových obalů. Jedním z příkladů jsou K-Bio-banány, které nejsou baleny v plastových sáčcích, ale opatřeny papírovou páskou. Jen tímto uspoříme ročně přibližně 32 tun obalů,“ vysvětluje Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland Česká republika.
Společně se strategickými kroky je spojeno i cílené vylistování vybraných plastových artiklů vlastních značek. Již v příštím roce 2019 Kaufland stáhne z prodeje například plastové vatové tyčinky, které nahradí ekologickou alternativou. To samé platí pro plastová brčka a jednorázové plastové nádobí. U posledně jmenovaného se v sortimentu objeví vedle jednorázového nádobí z papíru častěji nádobí pro více použití.
Veškeré plánované kroky vychází z dlouhodobého postoje Kauflandu a navazují na aktivity, které v oblasti omezení plastového odpadu již realizuje. Před 5 lety se například společnost zavázala, že u kosmetických produktů, výrobků péče o tělo, ale i pracích a čisticích prostředků vlastních značek upustí od používání plastových mikročástic. „Ve všech oblastech působení a podnikání zavádíme taková opatření, která přispívají k ochraně životního prostředí. V naší plastové strategii máme za cíl snižování množství plastů a zlepšení procesu recyklace,“ shrnuje na závěr Renata Maierl.
Kaufland Česká republika, v. o. s. a Nejbusiness.cz
8.7.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....