Kaufland do roku 2025 sníží množství odpadu alespoň o 20 procent

Kaufland do roku 2025 sníží množství odpadu alespoň o 20 procent

Vedle ekologického přístupu k modernizaci a výstavbě nových prodejen či podpory elektrodopravy představuje Kaufland další klíčové kroky v oblasti udržitelného rozvoje. Řetězec do roku 2025 sníží množství plastového odpadu nejméně o 20 procent a zároveň nabídne veškeré produkty svých vlastních značek pouze v recyklovatelných obalech.

Téma ekologie a třídění plastů je často diskutované téma, ve kterém maloobchod přebírá klíčovou roli. Obchodní řetězec Kaufland Česká republika si toho je dobře vědom a podle toho také jedná. Skupina Schwarz, do které patří řetězce Kaufland i Lidl, začala s celkovou 360° plastovou strategií. Cílem je výrazné omezení plastového odpadu, zlepšení procesu jeho recyklace i udržitelné nakládání s plasty. Kaufland tak do roku 2025 sníží spotřebu plastů minimálně o 20 %, a to ve všech zemích, ve kterých řetězec působí. Zároveň do roku 2025 nabídne veškeré produkty svých vlastních značek jedině v recyklovatelných obalech.

„Šetrnost k přírodě je naší dlouhodobou prioritou, kterou se zabýváme kontinuálně. Již dnes snižujeme počet různých plastových obalů. Jedním z příkladů jsou K-Bio-banány, které nejsou baleny v plastových sáčcích, ale opatřeny papírovou páskou. Jen tímto uspoříme ročně přibližně 32 tun obalů,“ vysvětluje Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland Česká republika.

Společně se strategickými kroky je spojeno i cílené vylistování vybraných plastových artiklů vlastních značek. Již v příštím roce 2019 Kaufland stáhne z prodeje například plastové vatové tyčinky, které nahradí ekologickou alternativou. To samé platí pro plastová brčka a jednorázové plastové nádobí. U posledně jmenovaného se v sortimentu objeví vedle jednorázového nádobí z papíru častěji nádobí pro více použití.

Veškeré plánované kroky vychází z dlouhodobého postoje Kauflandu a navazují na aktivity, které v oblasti omezení plastového odpadu již realizuje. Před 5 lety se například společnost zavázala, že u kosmetických produktů, výrobků péče o tělo, ale i pracích a čisticích prostředků vlastních značek upustí od používání plastových mikročástic. „Ve všech oblastech působení a podnikání zavádíme taková opatření, která přispívají k ochraně životního prostředí. V naší plastové strategii máme za cíl snižování množství plastů a zlepšení procesu recyklace,“ shrnuje na závěr Renata Maierl.

Zdroj informací

Kaufland Česká republika, v. o. s. a Nejbusiness.cz

Datum

8.7.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 2.5432 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál