Projekt „INDIA 2.0“: ŠKODA AUTO přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii

Projekt „INDIA 2.0“: ŠKODA AUTO přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii

ŠKODA AUTO bude v budoucnu v rámci koncernu Volkswagen zastávat ještě důležitější roli na indickém automobilovém trhu. Cílem projektu „INDIA 2.0“ je dlouhodobé posílení pozice koncernu Volkswagen na tomto významném růstovém trhu. „Koncern Volkswagen nás pověřil tímto zodpovědným úkolem a ještě více tak zdůraznil svou důvěru v kompetence týmu ŠKODA AUTO,“ uvedl předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier poté, co představenstvo a dozorčí rada koncernu daly projektu zelenou. Zhruba před rokem a půl byla ŠKODA AUTO pověřena vypracováním plánu na dlouhodobě úspěšnou modelovou ofenzívu značek ŠKODA a Volkswagen v objemových segmentech na indickém trhu.

Všechny v budoucnu lokálně v Indii vyvíjené a vyráběné modely budou vycházet z platformy MQB (modulare Querbaukasten, modulární stavebnice pro vozy s motorem uloženým napříč) koncernu Volkswagen. MQB již nyní splňuje přísnější regulatorní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020. ŠKODA AUTO přebírá v rámci projektu „INDIA 2.0“ zároveň i celkovou odpovědnost za subkompaktní platformu MQB A0, nejprve se zaměřením na Indii (MQB-A0-IN). Přípravy na lokální vývoj a výrobu nových modelů značek ŠKODA a Volkswagen v objemových segmentech jsou již v plném proudu. Představení prvního modelu značky ŠKODA založeného na platformě MQB-A0-IN je plánováno na rok 2020.

„Jsme pevně přesvědčeni o tom, že jsme společně se značkou Volkswagen po roce a půl roku intenzivní práce nalezli vhodný postup, abychom na indický trh uvedli ty správné vozy ve správný čas. První model na nové platformě MQB-A0-IN představíme již v roce 2020,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier a dodává: „Jsem přesvědčen o tom, že náš projekt „INDIA 2.0“ bude úspěšný.“

Vedoucím projektu bude Managing Director Skoda Auto India Private Ltd., Gurpratap Boparai, který je velkým znalcem indického automobilového trhu.

Jaké jsou zásadní výhody MQB? Standardizace dílů, jejich rozměrů a také výrobních procesů snižuje náklady a zkracuje dobu výroby. Navíc MQB zvyšuje flexibilitu při vývoji nových vozidel. Těžiště vývoje nových modelů bude především přímo v Indii.

Další internacionalizace společnosti ŠKODA AUTO je jedním ze základních kamenů Strategie 2025. V roce 2017 zvýšila ŠKODA AUTO dodávky zákazníkům v Indii ve srovnání s předchozím rokem o více než 30 %. Rostoucí prodejní čísla v Indii dokazují, že modelová nabídka značky ŠKODA je pro indické zákazníky atraktivní, a že představuje velmi dobrou základnu pro další růst.

Značka ŠKODA má pro růst plánovaný v Indii vynikající startovní pozici: na indickém subkontinentu je aktivní od roku 2001 a dodávky zákazníkům v posledních letech neustále zvyšuje. V loňském roce bylo zákazníkům v Indii dodáno celkem 17 100 vozů ŠKODA (+ 31,4%, 2016: 13 000 kusů). První automobily značky ŠKODA se k zákazníkům v Indii dostaly již ve třicátých letech minulého století. V současné době nabízí Skoda Auto India Private Ltd. čtyři modelové řady: RAPID, OCTAVIA, SUPERB a KODIAQ, který byl na trh uveden v říjnu roku 2017. RAPID je vyráběn v továrně v Puné, zatímco modely OCTAVIA, SUPERB a KODIAQ jsou vyráběny v Aurangábádu, kde také sídlí ústředí společnosti.

Zdroj informací

ŠKODA AUTO a. s. a Nejbusiness.cz

Datum

22.6.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.6545 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál