Audi navazuje na své dosavadní úspěchy v anketě „Mezinárodní motor roku“ („International Engine of the Year Awards“). Porota zvolila pětiválec Audi 2.5 TFSI podeváté v řadě jako nejlepší motor kategorie se zdvihovým objemem 2,0 až 2,5 litru. Díky výkonu 294 kW (400 k) se jedná o nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světovém trhu.
Porotci ankety „Mezinárodní motor roku“ chválili především mimořádně vysoký točivý moment 480 N.m, který je k dispozici již při 1700 min-1, jakož i charakteristický zvuk agregátu přeplňovaného turbodmychadlem. Ten je důsledkem pořadí zapalování, při němž dochází ke střídání zážehů v bezprostředně sousedících válcích a ve vzájemně vzdálených válcích. Výsledkem je jedinečný rytmus. „Pětiválec je již více než 40 let ikonou naší značky,“ říká Oliver Hoffmann, technický vedoucí společnosti Audi Sport GmbH. „Před dvěma roky jsme motor 2.5 TFSI znovu kompletně nově zkonstruovali, přičemž jsme u bloku válců přešli na hliníkovou slitinu.“
Kromě modelů Audi TT RS Coupé (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,4 – 8,2*; kombinované emise CO2 v g/km: 192 – 187*) a TT RS Roadster (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,5 – 8,3*; kombinované emise CO2 v g/km: 194 – 189*) je pětiválec rovněž srdcem modelů Audi RS 3 Limuzína (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,4 – 8,3*; kombinované emise CO2 v g/km: 191 – 188*) a RS 3 Sportback (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,4 – 8,3*; kombinované emise CO2 v g/km: 192 – 189*). Modely TT RS a TT RS Roadster s motorem 2.5 TFSI zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, resp. 3,9 sekundy, pro modely RS 3 Limuzína a RS 3 Sportback platí hodnota 4,1 sekundy. Nejvyšší rychlost všech čtyř modelů je v sériové výbavě 250 km/h, na přání může být zvýšena na 280 km/h.
Ocenění „Mezinárodní motor roku“ („International Engine of the Year“) jsou udělována každoročně od roku 1999. Mezinárodní porota, tvořená 65 motoristickými novináři, volí nejlepší motory roku v několika kategoriích. Značka Audi letos získala celosvětově renomované ocenění celkově již počtrnácté.
Audi TT RS Coupé: Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,4 – 8,2**; kombinované emise CO2 v g/km: 192 – 187*
Audi TT RS Roadster: Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,5 – 8,3*; kombinované emise CO2 v g/km: 194 – 189*
Audi RS 3 Limuzína: Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,4 – 8,3*; kombinované emise CO2 v g/km: 191 – 188*
Audi RS 3 Sportback: Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 8,4 – 8,3*; kombinované emise CO2 v g/km: 192 – 189*
*Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se liší podle zvolených kol/pneumatik.
Audi a Nejbusiness.cz
8.6.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....