První česko-slovenská prémiová crowd-investiční platforma Crowdberry, která umožňuje českým soukromým investorům investovat do firem výměnou za vlastnický podíl, poprvé v České republice představila unikátní energeticky soběstačný mobilní mikrodům. Právě díky kapitálu z tohoto jedinečného investičního tržiště míří dodávka první limitované série 50 kusů Ecocapsule do celého světa a zároveň nastal čas pro další rozvojovou investici.
Kromě Ecocapsule nebo legendárního českého motocyklu Čezeta, umožnilo Crowdberry v loňském roce investorům koupit si podíly v pěti firmách v celkové hodnotě přes 90 milionů korun. Investiční experti platformy odhadují, že díky rostoucí oblibě zhodnocování kapitálu prostřednictvím investic do zajímavých firem, resp. díky stoupajícímu zájmu firem o lokální kapitál, se počet financovaných firem a investorů v letošním roce více než zdvojnásobí. Stát se spolumajitelem firmy přitom může investor již s částkou 50 000 Kč. Aktuálně v Crowdberry pracují na deseti kampaních v objemu přes čtvrt miliardy korun. Samotná Ecocapsule je s celkovou hodnotou investic více než 70 milionů korun ve dvou kolech největším projektem crowd-investingu v našem regionu.
Crowd-investování je ambiciózní a v Čechách stále ještě rozbíhající se oblast s velkým potenciálem, která se stává součástí trhu financování a investic. Pro mnoho firem je přitom tento způsob finančního partnerství životně důležitý, protože v určitých fázích podnikání nemají přístup k tradičnímu bankovnímu financování. Týmu Crowdberry se tak například v případě Ecocapsule v rámci prvního investičního kola podařilo shromáždit rozvojový kapitál od jedenácti investorů, včetně japonské firmy, ve výši 19 milionů korun. Firmu se tak podařilo posunout k první výrobní sérii – mimochodem, část komponentů se vyrábí v Čechách. Hodnota společnosti Ecocapsule po aktuálním kole investice se odhaduje na téměř 200 milionů korun, při očekávaných tržbách z prodeje v stovkách milionů v nadcházejících letech.
„Crowdberry vedle samotného kapitálu hledá firmám smart investory, kteří jim aktivně pomáhají s provozem, obchodem, výrobou, ale i s byznysovou expanzí. Tím se zásadně lišíme od jiných crowd-investičních platforem – aktivní investoři totiž přímo ovlivňují úspěch svých investic a vytváří stále silnější a spolehlivou investiční komunitu. Navíc s firmami pracujeme dlouhodobě i po zisku investice a působíme v dozorčích radách. Výsledkem je návrat Ecocapsule na platformu pro další investiční kolo na zahájení masové výroby,“ vysvětluje Daniel Gašpar, managing partner Crowdberry.
Crowdberry je první platformou, kde se mohou investoři upřednostňující zhodnocení peněz v oblastech, které jsou jim ideově blízké, stát spolumajiteli kromě start-upů také již zavedených a ziskových firem a od minulého roku i projektů z oblasti nemovitostí. Z hlediska zájmu je tím pravým investičním tahákem například elektrifikovaná Čezeta. Legendární skútr ČZ 506, jemuž znalci neřeknou jinak než „prase“, zažívá pod vedením Brita Neilla Smithe znovuzrození. „Na Crowdberry se Čezeta rozhodla jít ze stejného důvodu jako Ecocapsule. Potřebovala kapitál na rozšíření výroby, aby mohla začít „elektrické prasátko“, jež vyvíjela čtyři roky, prodávat. Investiční cíl přes 15 milionů korun je již splněn, aktuálně uzavírá Crowdberry investiční kolo s tím, že se bude moci výroba rozjet naplno,“ říká David Jelen, který v Crowdberry řídí českou pobočku.
Expanze do České republiky byla v loňském roce pro platformu Crowdberry logickým rozšířením působnosti. Slovenský trh toho má s českým mnoho společného – jednak mnozí Češi investují na Slovensku a naopak a také mnoho start-upů a dynamicky rostoucích firem působí v obou zemích. Navíc většina má potenciál své ambice úspěšně realizovat v regionálním nebo globálním měřítku. Ostatně právě na důkladné znalosti česko-slovenského prostředí si v Crowdberry zakládají. Jde o přidanou hodnotu pro investory, kteří vědí, že firma, která se dostala na platformu Crowdberry, prošla důslednou kvalitativní i kvantitativní analýzou a deklarovaná čísla, strategie a možnosti rozvoje odpovídají realitě. A právě vysoký profesionální standard služeb oceňují i zkušení investoři ze zahraničí, kteří díky Crowdberry objevují a podporují unikátní firmy. Velmi aktivní jsou v crowd-investování zahraniční expati působící v Čechách a na Slovensku, ale zároveň i čeští a slovenští expati žijící a působící po celém světě.
Crowdberry s.r.o. a NejBusiness.cz
5.6.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....