Společnost Nissan na kyjevském finále soutěže UEFA Champions League 2018 odhalila autonomního robota, který dokáže nakreslit fotbalové hřiště tam, kde je pro hřiště místo.
Robot se jmenuje Pitch-R a inspirací k jeho tvorbě byla technologie ProPILOT – pokročilá technologie společnosti Nissan pro podporu řidiče. Technologie ProPILOT je k dispozici u nového, plně elektrického modelu Nissan LEAF a u evropského nejprodávanějšího crossoveru Qashqai. Tato technologie je hlavním prvkem Inteligentní mobility Nissan, což je vize automobilky v oblasti změny způsobů řízení automobilů, jejich pohonu a jejich úlohy v životě společnosti.
Robot Pitch-R sleduje své okolí pomocí systému čtyř kamer a dále využívá lokalizaci pomocí GPS a systémy pro předcházení kolizím. Robot dokáže ekologicky šetrnou rozpustitelnou bílou barvou vyznačit čáry hřiště na travnatém, asfaltovém i štěrkovém povrchu.
O pohon robota Pitch-R se stará dobíjecí baterie. Po zapnutí se robot pohybuje autonomně, v reálném čase analyzuje okolí a rychle hledá místo, na kterém by se dalo hřiště vytvořit. Robot Pitch-R se dokáže vyhýbat překážkám a problémem pro něj není ani nerovný povrch.
Robot také dokáže nakreslit hřiště pro hru týmů o pěti, sedmi nebo jedenácti hráčích. Celé hřiště může být hotové za méně než 20 minut.
Nakreslené hřiště svými rozměry přesně odpovídá normám pro profesionální hru, takže by po inspekci ze strany UEFA mohlo hostit třeba i duel týmů Liverpool F.C. a Real Madrid C.F. Takovéto hřiště je však také ideálním místem, kde mohou amatérští hráči o víkendu nebo po práci předvést svůj um.
Nissan vytvořil robota Pitch-R, aby více zapojil do hry i fanoušky amatérského fotbalu. Robot je prvním z vyvíjené série pokročilých prototypů, které využívají technologie Inteligentní mobility Nissan. Kam se bude ubírat další vývoj, se budete moci přesvědčit už v příštím ročníku soutěže UEFA Champions League.
„V soutěži UEFA Champions League je možné spatřit ty nejlepší fotbalisty světa,“ říká Roel De Vries, viceprezident společnosti Nissan pro marketing a strategii značky. „Všichni z nich však začínali tak, jako každé jiné dítě – místo brankových tyčí měli svetry a čáry si křídou namalovali na zem všude tam, kde pro svou milovanou hru našli místo.“
Jean-Pierre Diernaz, viceprezident společnosti Nissan Europe pro marketing, k tomu dodal: „Právě kvůli takovéhle vášni vytvořil náš designérský a konstrukční tým robota Pitch-R. Je to inovace, jejíž esencí jsou ty nejlepší technologie společnosti Nissan. Inovace, která prospěje amatérskému fotbalu a více přitáhne ke hře mladé fanoušky této hry.“
Nissan a NejBusiness.cz
4.6.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....