„Vybudování kapacitního obchvatu Frýdku-Místku a souvisejícího připojení dálnice D56 odkloní veškerou tranzitní dopravu z města na obchvatové komunikace, čím výrazně vzroste bezpečnost i plynulost silničního provozu. Klíčové je tedy zahájení i druhé etapy obchvatu, kde je v současné době bohužel napadeno stavební povolení jedním občanským sdružením. Přesto bychom rádi i tuto druhou etapu zahájili ještě v letošním roce“, představil zahajované stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.
Průtah Frýdkem-Místkem velmi zatěžuje hlukem okolní bytovou zástavbu a je zdrojem častých dopravních nehod. Neméně závažnou skutečností je také kapacitní vytíženost komunikace. Aby mohla být tato komunikace vnímána jako vysoce kvalitní i nadále, a také aby se centru města odlehčilo od tranzitní dopravy, je nezbytné vyvést dopravu mimo zastavěnou oblast.
Stavba D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 je pak vlastně dokončením západního obchvatu Frýdku-Místku z hlediska silnice D56 a pokračováním (navázáním) stavby D48 Frýdek-Místek, obchvat.
Výstavba obchvatu spolu s připojením dálnice D56 přinese výrazné zlepšení životního prostředí pro občany Frýdku-Místku, zrychlení dopravy a její zkvalitnění v podobě zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu.
Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západo-východním směrem. Komunikace spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a s Polskem.
Dálnice D56 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou severo-jižním směrem. Komunikace spojuje Ostravu s atraktivní rekreační lokalitou v okolí vodní nádrže Šance v Moravskoslezských Beskydech a pohořím Beskydy obecně. Umožňuje rovněž spojení Ostravska se Slovenskou republikou přes hraniční přechody Horní Bečva–Makov nebo Bílá–Klokočov.
Stavby jsou navrženy ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Fondu soudržnosti a z Evropského fondu pro regionální rozvoj.
Hlavní trasa:
délka: 4250 m
kategorie: R 25,5/120
počet stavebních objektů: 115
D56 Frýdek-Místek, napojení na D48
Hlavní trasa:
délka: 2,184 m
kategorie: R 25,5/80
počet stavebních objektů: 88
Zhotovitel: ALPINE Bau CZ a.s., BERGER BOHEMIA a.s. , HABAU CZ s.r.o.
Cena stavby dle smlouvy: 2 169 mil. Kč bez DPH
Termín výstavby: 44 měsíců do zprovoznění
Ředitelství silnic a dálnic ČR a NejBusiness.cz
24.5.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....