V pátek 18. května vyrazí již poosmé firemní dobrovolníci pomáhat neziskovým organizacím v rámci Give & Gain Day. Letošní ročník se nese v duchu pomoci seniorům, kde dokáže lidský kontakt a samotná přítomnost člověka pomoci nejvíce. Organizátor dne firemního dobrovolnictví Give & Gain Day, aliance udržitelného podnikání BPS - Byznys pro společnost, sleduje každoročně velký zájem pomáhat ze strany zapojených firemních dobrovolníků i neziskových organizací. V letošním roce se zapsalo přes portál Zapojimse.cz několik stovek dobrovolníků z různých firem a institucí, kteří pomohou na 71 místech po celé České republice.
Současné trendy ukazují, že firemní dobrovolnictví se pro stále větší množství firem stává smysluplnou a běžnou formou naplňování jejich společenské odpovědnosti. Give & Gain Day se proto každoročně těší velké oblibě a je tak jedním z nejvýznamnějších dnů firemního dobrovolnictví v České republice. Jeho hlavní myšlenkou je společná pomoc firem veřejně prospěšným organizacím. Letošní 8. ročník se uskuteční 18. května. V České republice tento den organizuje aliance Byznys pro společnost, která je národním partnerem Business in the Community – iniciátor Give & Gain Day na mezinárodní úrovni. Přes portál Zapojimse.cz našlo na 71 akcí ze 110 vypsaných poptávek dobročinných organizací okolo 640 firemních dobrovolníků, kteří stráví svůj pracovní den pomocí někomu jinému.
„Pro letošní ročník Give & Gain Day je typická sociální pomoc. Firemní dobrovolníci budou hodně pomáhat v organizacích zaměřujících se na sociální a zdravotní oblast. Každoročně je také velký zájem o manuální práce. Nejvíce firemních dobrovolníků registrujeme v Praze, následuje Královéhradecký a Středočeský kraj, pomáhat se ale bude všude“, uvádí Lucie Vaňousková programová koordinátorka firemního dobrovolnictví z Byznys pro společnost.
Svou pomocnou ruku nabídne téměř 20 firemních dobrovolníků ze společnosti Rossmann. „Této akce se účastníme již třetím rokem. Tento den nás vždy vytrhne z denní pracovní rutiny a se zájmem vždy nahlédneme do chodu jiných organizací. Okolo nás je mnoho lidí, kteří dělají záslužné věci, a i my chceme pomáhat a inspirovat k tomu ostatní. Je to rovněž příležitost pro naše zaměstnance zažít něco nového. Většinou domů odcházíme s úžasným pocitem na duši a slůvko „Děkuji“, které v organizacích slýcháme, má pro nás mnohem hlubší význam, než si dokážete přestavit,“ říká Václava Svobodová, specialistka interní a externí komunikace Rossmann.
Z loňského ročníku si odnesli pocit z dobře odvedené práce, ale zejména vědomí pomoci poskytnuté potřebným zaměstnanci Iveca, když měli možnost pomáhat v Hamzově léčebně pro děti a dospělé v Luži-Košumberku. „V tomto roce pomůže zhruba 40 zaměstnanců společnosti Iveco ČR ve Sdružení Neratov, z.s., při čištění lesa, při zahradnických pracích nebo ve stodole a na šariku. Sdružení Neratov si společnost vybrala, z důvodu dlouhodobé spolupráce a finanční podpory poskytované již v předchozích letech,“ říká Alena Kozáková HR Country Manager Iveco Czech Republic.
Díky firemnímu dobrovolnictví a propojení neziskového sektoru se zástupci společností, dochází k vzájemnému pochopení a nahlédnutí do jiného světa. Zaměstnanci firem tak mají lepší možnost seznámit se s potřebami neziskových organizací, jejich náplní práce i postupy. Firemní specialisté pak navíc mohou pomoci s řešením různorodých problémů, se kterými se neziskovky potýkají a nabídnout jim širší pohled na danou problematiku i s návrhem řešení.
K pomoci za dobrou věc přistupují zodpovědně také zástupci bankovního sektoru například Česká podnikatelská pojišťovna. „ČPP se do Mezinárodního dobrovolnického dne Give & Gain zapojuje už od roku 2013. Za tu dobu pomohla téměř dvacítce komunitních organizací napříč zaměřením, od ekologie přes sociální oblast až po péči o děti a mládež. Letos se ČPP připojí k mezinárodní iniciativě třicítkou dobrovolníků, kteří podpoří jak tradičního neziskového partnera, kterým je Sportovní klub vozíčkářů, tak například Linku Bezpečí nebo Dětské centrum Veská. Dobrovolníci z ČPP na mezinárodním dni oceňují, že pomohou dobré věci, lépe porozumí potřebám neziskového sektoru a zažijí inspirativní setkání s dobrovolníky z jiných firem,“ nechala se slyšet Martina Flídrová, CSR specialistka ČPP.
Firemní dobrovolnictví přináší zaměstnancům vedle dobrého pocitu také nové zážitky s kolegy, které znají pouze z pracovního prostředí. Celkové rozbití stereotypu všedních dní je příjemným zpestřením pracovní doby a vede k odpovědnosti ke svému okolí, ať už se jedná o péči o životní prostředí, nebo například sociální kontakt se seniory. Propojení neziskového sektoru a společností je dalším krokem k odpovědnosti firem a udržitelnému podnikání.
„Naši zaměstnanci mají na základě kolektivní smlouvy nárok na 2 dny určené na dobrovolnické práce. Give & Gain pro nás tak představuje další vítanou příležitost, jak tyto dny využít. Jen loni se nám podařilo odpracovat přes 1.000 hodin ve spolupráci s Byznysem pro společnost. Letos budeme pomáhat v Domově pro zrakově postižené Palata a na akci se moc těšíme,“ říká Barbora Šimůnková Specialistka alkoholové odpovědnosti pro CZ a SK z Plzeňského Prazdroje.
Byznys pro společnost a NejBusiness.cz
15.5.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....