Audi prodá v roce 2025 přibližně 800 000 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení. Představenstvo představilo na valné hromadě společnosti AUDI AG konkretizovanou strategii „Audi.Vorsprung.2025“. Aby se mohl v polovině příštího desetiletí přibližně každý třetí zákazník rozhodnout pro elektricky poháněný model, má být do té doby rozšířena každá modelová řada o elektrifikovanou variantu – většina z nich s čistě elektrickým pohonem, menší část s hybridním pohonem a možností vnějšího nabíjení.
Značka Audi vypracovala na konci loňského roku ofenzivní a transformační plán, jehož cílem je získat prostředky pro miliardové investice. Na základě tohoto plánu mají být získány nové zdroje příjmů, vylepšeny nákladové struktury a urychleny transformační podnikové procesy s ohledem na nové obchodní modely. Tím se výrazně zvětší prostor pro investice. Do roku 2025 má být na investice do budoucnosti vydáno cca 40 miliard eur, především v oblastech elektrické mobility, autonomní jízdy a digitalizace. To se týká také digitalizace výroby.
„Naší ambicí byl a je náskok díky technice,“ říká Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG. „Naším cílem je zásadně změnit mobilitu. Také v oblasti elektrické mobility chceme být jedničkou mezi prémiovými výrobci a nabízet zákazníkům praktické elektromobily pro každodenní provoz bez kompromisů a s maximální kvalitou i potěšením z jízdy. Náskoku dosáhneme excelentní technikou, jejímž prostřednictvím posuneme elektrickou mobilitu na novou úroveň.“
Sériová verze prototypu Audi e-tron je prvním výsledkem ofenzivy v oblasti elektrické mobility, s níž prémiová značka elektrifikuje své kompletní portfolio do roku 2025. Součástí ofenzivy jsou také investice do německých výrobních závodů Ingolstadt a Neckarsulm, jimiž dává Audi najevo svůj zájem o zabezpečení tamních pracovních míst až do konce roku 2025.
Do roku 2025 bude v rychlém sledu představeno více než 20 elektrifikovaných modelů. V roce 2019 vstoupí na trh Audi e-tron Sportback jako druhý elektromobil, v roce 2020 bude následovat Audi e-tron GT společnosti Audi Sport. Rovněž v roce 2020 nabídne Audi elektricky poháněný model v prémiovém segmentu kompaktních vozů.
Audi pro svou ofenzivu v oblasti elektrické mobility při vývoji důsledně využívá dva velké zdroje synergií v rámci koncernu Volkswagen. Kromě modulární platformy pro elektricky poháněné automobily, kterou Volkswagen vyvíjí pro kompaktní segment, realizuje Audi společně se značkou Porsche elektricky poháněné vozy střední, vyšší a luxusní třídy na základě prémiové platformy pro elektrifikaci. Díky uvedené spolupráci výrazně klesají náklady na vývoj. Pro zákazníky to znamená rychle dostupný výběr z širokého portfolia vozidel pro jízdu s nulovými emisemi.
Také v oblasti výroby přistupuje Audi k elektrické mobilitě komplexně a zaměřuje se na šetrné využívání zdrojů. Audi e-tron bude v Bruselu vyráběn jako první prémiový automobil v rámci velkosériové výroby s certifikovanou neutrální bilancí emisí CO2. Na základě bruselského vzoru zajistí Audi do roku 2030 přechod všech výrobních závodů na výrobní procesy s neutrální bilancí emisí CO2.
Zákazníci v Evropě budou mít v době uvedení modelu e-tron na trh k dispozici infrastrukturu výkonných nabíjecích stanic, na jejíž výstavbě se Audi významně podílí prostřednictvím společného podniku Ionity. Sériová verze prototypu Audi e-tron bude jako vůbec první automobil schopná využívat funkci rychlého nabíjení s výkonem až 150 kW. Elektricky poháněné SUV tak bude za pouhých 30 minut připraveno na další dálkovou etapu. V jízdním cyklu WLTP umožňuje sada lithium-iontových akumulátorů dojezd více než 400 kilometrů.
Sériová verze prototypu e-tron nabídne zákazníkům Audi poprvé možnost flexibilního objednání funkcí, jako jsou asistenční systémy nebo informační a zábavní funkce, i po zakoupení automobilu. Cestující tak budou mít postupně k dispozici další digitální služby. S těmito novými obchodními modely hodlá Audi jen v roce 2025 dosáhnout provozního zisku ve výši 1 miliardy eur.
„Přesně k 50. výročí náskoku díky technice představíme v roce 2021 také náš první elektromobil s funkcí autonomní jízdy na základě naší studie Audi Aicon. Vozidlo s charakterem luxusního salonku, určené pro městskou přepravu, bude nejprve nasazeno v rámci pilotní flotily a od poloviny příštího desetiletí bude nabízeno jako sériově vyráběný automobil s funkcí automatizované jízdy,“ říká Peter Mertens, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za technický vývoj.
„Na celém světě urychlujeme realizaci nových, ziskových obchodních modelů v oblastech, které budou v budoucnosti pro naše odvětví zásadní,“ říká Alexander Seitz, člen představenstva společnosti AUDI AG, odpovědný za finance. „Od ledna jsme v rámci našeho ofenzivního a transformačního plánu uskutečnili první opatření ve výši nízké devítimístné částky. Námi přijatá opatření jsou trvale udržitelná a mají dlouhodobě příznivý vliv na výnosy a náklady. Největší přínosy proto očekáváme od roku 2020, kdy již bude náš plán realizován v plné šíři, a do roku 2022 přinese celkem 10 miliard eur. Audi si tak navzdory vysokým investicím zajistí vysokou úroveň ziskovosti.“
Audi a NejBusiness.cz
15.5.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....