Společnost Porsche AG pokračuje v růstu. V prvních třech měsících roku 2018 zvýšila počet dodaných vozidel, výnosy z prodeje a hospodářský výsledek. Výrobce sportovních vozů předal zákazníkům 63 500 vozidel (+6 %), výnosy z prodeje vzrostly o osm procent na 5,9 miliardy eur. Provozní zisk dosáhl 976 milionů eur (+1 %), provozní zisková marže činila 16,4 procenta.
„Úspěšné první čtvrtletí je solidním východiskem pro další měsíce,“ říká Lutz Meschke, místopředseda představenstva a člen představenstva společnosti Porsche AG, zodpovědný za finance a IT. Podle Meschkeho se na hospodářských výsledcích pozitivně podílely vyšší objem prodeje, výhodnější produktový mix a příznivý vývoj oblastí mimo obchod s automobily, jako jsou poprodejní služby a poradenské služby společností MHP a Porsche Consulting. Na druhé straně vzniklo finanční břemeno v podobě velmi vysokých investic do budoucnosti v kombinaci s oslabením měnových kurzů.
Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG, k tomu říká: „Velmi dobrý výsledek potvrzuje naši produktovou strategii. Nové generace modelových řad Panamera a Cayenne vyvolávají u našich zákazníků nadšení, stejně jako naše nové modely 911 GT.“ Pro Blumeho je kromě toho důležité propojení ziskovosti se sociální odpovědností: „Nejde nám o dosahování jednoho rekordu za druhým. Chceme růst na základě vytváření hodnot – s dobrou renditou a jistými pracovními místy,“ říká Blume. Počet zaměstnanců na konci prvního čtvrtletí dosáhl 30 335, před rokem pracovalo pro stuttgartského výrobce sportovních vozů 28 249 zaměstnanců (+7 %).
„Chceme se proměnit z pouhého výrobce vozidel na úspěšného poskytovatele exkluzivní a sportovní mobility. Vynakládáme značné investice, abychom dosáhli tohoto cíle. Ale i v této transformační fázi je naším cílem zachovat si maximální ziskovost,“ zdůrazňuje šéf financí Meschke. Strategického cíle rendity ve výši 15 procent má být znovu dosaženo i za celý rok 2018. Další vývojový skok Porsche očekává s příchodem modelu Mission E, prvního čistě elektricky poháněného sportovního vozu, na trh.
Porsche Inter Auto CZ a NejBusiness.cz
30.4.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....