Průzkum: V hodnocení spokojenosti s poštovními službami vedou soukromí přepravci

Průzkum: V hodnocení spokojenosti s poštovními službami vedou soukromí přepravci

Uživatelé poštovních služeb jsou podle průzkumu agentury Public Data Research se soukromými přepravci spokojeni více než s Českou poštou. Spokojenost s jejich službami vyjádřilo 87 % dotázaných, zatímco se státním doručovatelem 61 %. Téměř 60 % dotázaných má také se soukromými doručovateli lepší zkušenost než s Českou poštou (27 %). Nejčastějším důvodem nespokojenosti je situace, kdy kurýr nezazvoní, přestože adresát čeká doma (27,5 %), nejméně často naopak zazněla cena služeb (pouze v 7 % případů). Za rychlost a kvalitu služeb by 83 % respondentů bylo ochotných zaplatit o 10 korun více. To, že je pro zákazníky stěžejní flexibilita doručování, potvrzuje i celoevropská přepravní společnost GLS.

Soukromí přepravci, mezi které patří například společnosti GLS, PPL či DPD, předstihli podle průzkumu v míře spokojenosti u uživatelů poštovních služeb Českou poštu. Spíše spokojených a velmi spokojených se službami soukromých přepravců je celkem 87 % dotázaných oproti 61 % u České pošty. Alternativu za státního doručovatele poštovních zásilek a balíků volí alespoň občas 75 % dotázaných, výhradně Českou poštu využívá jen necelých 6 % respondentů. Se soukromými přepravci má obecně lepší zkušenosti více jak dvojnásobné množství dotázaných (59 %) než s Českou poštou (27 %). „Za pozitivními reakcemi zákazníků stojí především flexibilita a rychlost doručování zboží, ale také dílčí faktory, jako je například příjemné vystupování kurýrů,“ uvádí Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika, u které průzkum ukázal nejmenší procento nespokojených zákazníků.

Zákazníci by si za rychlost a kvalitu připlatili

Jako hlavní příčinu nespokojenosti respondenti průzkumu uvádějí situace, kdy kurýr nezazvoní, přestože na doručení zásilky jako adresáti čekají doma (ve 27,5 % případů). Druhou nejčastější výtku představuje jiný doručovací čas, než který byl mezi kurýrem a adresátem původně sjednán (17 %). Třetí místo potom zaujímá opožděné doručení (téměř 14 %). Naopak nejméně často si dotázaní stěžovali na ceny poštovních služeb, které jako důvod nespokojenosti uvedlo jen 7 % z nich. Připlatit si 10 korun navíc za rychlejší a kvalitnější přepravu zboží by bylo ochotných (spíše ano a určitě ano) celkem 83 % dotázaných. „Lidé na desetikorunu nehledí, mnohem důležitějším faktorem je pro ně to, zda přepravce drží slovo, jestli se s ním lze rozumně domluvit, ale také zda plní očekávání dlouhodobě, tedy při opakovaném využívání jeho služeb,“ komentuje výsledky průzkumu Pavel Včela.

U přepravy zboží z e-shopů panuje shoda

Zajímavé jsou výsledky z průzkumu také u doručování zboží z e-shopů, které je s balíkovou logistikou neodmyslitelně spjato. Zákazníci v těchto případech využívají soukromé přepravce a Českou poštu téměř stejně často (46,5 % u soukromých přepravců oproti 45,4 % u České pošty). I zde tedy soukromé firmy vedou, přestože jen nepatrně.

Zákazníci internetových obchodů v posledních letech s oblibou využívají snadného způsobu doručení i těch nejmenších věcí až domů. Přepravní služby se proto snaží na měnící se trend reagovat. Stejně tak je tomu i u společnosti GLS, která se v průzkumu umístila ve výčtu soukromých přepravců, s nimiž mají zákazníci nejlepší zkušenosti: „V reakci na oblibu Čechů ve využívání malých výdejních a podacích míst rozšiřujeme i síť našich ParcelShopů, kterých bude před Vánoci přes 400,“ uvádí ředitel GLS Česká republika Pavel Včela. Na rostoucím potřeby trhu reaguje česká GLS také stavebním rozšířením centrálního třídicího centra v Jihlavě a otevřením 3 nových regionálních dep, jejichž celkový počet tak dosáhne 22. 

Zdroj informací

allmedia4u.cz a NejBusiness.cz

Datum

27.4.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.6008 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál