S počtem 604 629 vozidel dosáhla BMW Groupse značkami BMW, MINI a Rolls-Royce svého nejlepšího výsledku za první čtvrtletí ve své historii. To znamená zvýšení dodávek vozů zákazníkům o 3 procenta ve srovnání s předchozím rokem a současně poprvé překročení hranice 600 000 vozů za dané období. Březen 2018 byl v prodejích navíc vůbec nejlepším samostatným měsícem s celkovými dodávkami 256 162 (+0,5 %) vozidel. Březnové prodeje byly navíc mírně ovlivněné písečnou bouří, která zpozdila přibližně 5000 vozidel na cestě z německého přístavu Cuxhaven. Protože situace v oblasti přístavu stále není příznivá, očekáváme, že bude mít částečně vliv také na prodeje v dubnu.
„Rekordní prodeje dosažené v prvním čtvrtletí letošního roku jsou pouze začátkem pro další očekávaný úspěšný rok,“ řekl Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za prodej a značku BMW. „Ve všech hlavních regionech bylo dosaženo v prvním čtvrtletí zvýšení prodejů, a to i přes určité negativní vlivy na některých trzích. Těší nás poptávka zákazníků po celém světě po našich elektrifikovaných modelech, jejichž prodeje za první tři měsíce roku narostly o značných 38,3 %,“ dodává Nota.
Celosvětový prodej 26 858 elektrifikovanýchvozidel BMW a MINI potvrzuje BMW Group do pozice celosvětově vedoucího dodavatele prémiové elektrifikované mobility a směřuje k dosažení předsevzatého cíle prodeje v roce 2018 nejméně 140 000 elektrifikovaných vozů. Prodeje vozů BMW i, BMW iPerformance a MINI Electric vzrostly v USA o 78,0 %, díky čemuž se jedná o největší samostatný trh pro tento typ vozidel na světě. S počtem 5743 mají elektrifikované modely na prodejích BMW Group v USA podíl 6,8 %. Podobného tržního podílu dosáhly také ve Velké Británii a Irsku, kde se meziročně zvýšily prodeje elektrifikovaných modelů o 23,3 % na celkový počet 4148 kusů. Ve Skandinávii je každý čtvrtý dodaný vůz BMW Group vybaven elektrifikovaným pohonem.
Značka BMWdosáhla s celosvětovými prodeji 517 447 vozidel meziročního nárůstu o 2,8 %, což je nejlepší výsledek v prvním čtvrtletí. Na všech hlavních trzích pokračoval růst. Následující modelové řady dosáhly největších meziročních zlepšení: BMW řady 1 (53 727/+27,8 %), BMW X1 (77 296/+17,0 %) a BMW řady 5 (94 733/+13,5 %), pro nějž je to nejlepší první čtvrtletí vůbec.
První tři měsíce letošního roku byly úspěšné také pro značku MINI, která za toto období rovněždosáhla svého rekordu (86 375/+4,0 %). „MINI opět v prvním čtvrtletí zvýšilo své prodeje. Díky březnovému uvedení na trh aktualizovaných modelů MINI a MINI Cabrio očekáváme, že tento trend udržíme i v dalších částech roku,“ sdělil Peter Schwarzenbauer, člen představenstva BMW AG odpovědný za MINI, Rolls-Royce a BMW Motorrad. „Od tohoto okamžiku si mohou zákazníci užívat zdokonalené vlastnosti hlavních modelů MINI, kterým patří téměř dvě třetiny prodejů značky,“ dodává.
Prodeje automobilů Rolls-Roycese od ledna do konce března zvýšily o 10,1 %. Poptávka po vozech Rolls-Royce je stále vysoká, jen podmínky na trhu na Středním východě zůstávají znepokojivé. Již v lednu si první zákazníci vyzvedli první kusy nové generace modelu Phantom, jehož pomyslná kniha objednávek je pro letošní rok plná. Společnost se nyní připravuje na zahájení prodeje již dříve oznámeného modelu Rolls-Royce Cullinan.
První čtvrtina roku byla rekordní též pro motocyklovou divizi BMW Motorrad, která zákazníkům dodala 35 858 motocyklů a maxi-skútrů (+0,6 %).
Ve všech hlavních regionech bylo dosaženo v prvním čtvrtletí zvýšení prodejů, a to i přes určité negativní vlivy na některých trzích.
Březen 2018 |
Rozdíl oproti roku 2017 |
Leden |
Rozdíl oproti roku 2017 |
|
Evropa |
127 735 |
-1,1 % |
270 553 |
+1,0 % |
–Německo* |
31 083 |
-4,7 % |
76 705 |
-0,3 % |
– Velká Británie |
43 225 |
-4,7 % |
61 188 |
-2,8 % |
Asie |
78 961 |
-2,8 % |
-61 188 |
-2,8 % |
– Čína |
53 950 |
+6,2 % |
212 356 |
+6,3 % |
– Japonsko |
9281 |
-4,2 % |
152 942 |
+7,1 % |
Amerika |
43 815 |
+0,2 % |
18 175 |
-7,5 % |
– USA |
35 842 |
-0,4 % |
106 067 |
+4,0 % |
– Jižní Amerika |
4306 |
+9,0 % |
84 368 |
+3,0 % |
* Předběžné hodnoty
Březen 2018 |
Rozdíl oproti roku 2017 |
Leden |
Rozdíl oproti roku 2017 |
|
BMW Group automobily |
256 162 |
+0,5 % |
604 629 |
+3,0 % |
BMW |
213 701 |
+0,8 % |
517 447 |
+2,8 % |
MINI |
42 126 |
-0,7 % |
86 375 |
+4,0 % |
BMW Group elektrifikované |
11 811 |
+35,9 % |
26 858 |
+38,3 % |
BMW Motorrad |
17 231 |
-5,7 % |
35 858 |
+0,6 % |
BMW Group a NejBusiness.cz
17.4.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....