Platforma pro sdílení aut HoppyGo fúzuje s jinou carsharingovou službou SmileCar od Leo Expressu. Vzniká tak nová možnost propojení půjčování aut s autobusovou a železniční dopravou. Zákazníci budou moci veškeré nabídky uceleného konceptu mobility objednávat a vyúčtovávat prostřednictvím jediné mobilní aplikace. Díky společnému podniku se HoppyGo stává jednou z největších platforem v České republice. A protože je HoppyGo i nadále značkou ŠKODA AUTO DigiLabu, stává se ŠKODA AUTO DigiLab současně jedním z největších poskytovatelů peer-to-peer carsharingu v České republice. ŠKODA AUTO tak učinila další krok na cestě od čistě tradičního výrobce automobilů k poskytovateli služeb mobility.
„ŠKODA chápe mobilitu jako ucelený systém, sestávající z vozidel a služeb. ŠKODA AUTO DigiLab tento koncept důsledně realizuje, vznikají v něm nejrůznější nové obchodní modely,“ říká Andre Wehner, Chief Digital Officer české automobilky. „Nový společný podnik ŠKODA AUTO DigiLabu přitom v praxi realizuje dva důležité prvky: sdílenou ekonomiku a multimodální mobilitu s propojením více druhů dopravy,“ řekl Wehner při prezentaci společného podniku v Praze.
Jarmila Plachá, vedoucí ŠKODA AUTO DigiLabu, zdůrazňuje: „Peer-to-peer carsharing je jedním z nejdůležitějších trendů mobility. Se společným podnikem HoppyGo tento koncept rozšiřujeme o multimodální dopravu. HoppyGo je důležitým krokem v dalším vývoji komplexních služeb mobility,“ dodává Plachá.
„Náš společný projekt nabízí řešení všech dnešních problémů s dopravou, ať už s její udržitelností, infrastrukturálními omezeními ve městech a na silnicích, či problémů s dopravní obslužností. Naším cílem je, aby byl carsharing od HoppyGo dostupný v celém regionu střední Evropy a zejména tam, kde již staví vlaky a autobusy Leo Express,“ uvádí CEO společnosti Leo Express, Peter Köhler.
ŠKODA AUTO dnes nový společný podnik představila při zahájení akce ,Smart Mobility Hackathon‘ v Praze. Při této soutěži, kterou ŠKODA AUTO DigiLab podporuje z pozice partnera a spoluorganizátora, zúčastněné týmy navrhují a vyvíjejí projekty individuální mobility budoucnosti.
ŠKODA AUTO DigiLab nejprve etabloval HoppyGo v Praze. Majitelé aut, kteří chtějí své vozy pronajímat, a zájemci o tuto službu se velice rychle a jednoduše vzájemně najdou pomocí aplikace v chytrém telefonu. Do poolu vozidel patří vedle různých modelů značky ŠKODA i vozy jiných značek.
Zapojení železniční a dálkové autobusové dopravy a integrace platformy „SmileCar“ nyní nabídku povyšuje na novou úroveň: v budoucnu mohou uživatelé HoppyGo od své aplikace dostávat i návrhy na multimodální kombinace svých cest, tedy kombinace několika dopravních prostředků. V návaznosti na dálkové autobusové a vlakové spoje si lze v cílové destinaci jednoduše pronajmout soukromé auto. Stále více uživatelů HoppyGo proto své vozy přistavuje do blízkosti zastávek dálkových autobusů nebo nádraží. Díky společnému podniku je nyní k dispozici více než 750 automobilů – s rostoucí tendencí. Nabídka carsharingu se zaměřuje zejména na mladé uživatele, pro které význam vlastnictví osobního vozu ustupuje do pozadí. Atraktivní je tato nabídka i pro lidi, kteří se vlastnictví vozu nechtějí vzdát a současně jsou otevřeni nových konceptům mobility.
Digitalizace a konektivita jsou dva důležité pilíře Strategie ŠKODA 2025. S tímto programem budoucnosti se společnost ŠKODA AUTO připravuje na budoucí změny ve společnosti a v automobilovém průmyslu. ŠKODA AUTO DigiLab přitom slouží jako centrální vývojová dílna nových digitálních řešení, služeb a technologií. HoppyGo je stejně jako ŠKODA AUTO DigiLab inovativním startupem. Myšlenkový inkubátor značky ŠKODA chápe sám sebe jako součást startupové scény a neustále hledá nové možnosti spolupráce s jinými kreativními subjekty v oboru informačních technologií.
ŠKODA AUTO a NejBusiness.cz
9.4.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....