SUV nejsou vyráběna proto, aby porážela supersporty. Ale přesně to se stalo, když nový Range Rover Sport SVR vyrazil na horskou silnici v Číně. Výkonné SUV Land Roveru s pilotem týmu Panasonic Jaguar Racing Ho-Pin Tungem za volantem při zdolávání 99 zatáček známé Tianmen Road předčilo dosavadní rekord.
Standardní sériový Range Rover Sport SVR stanovil na 11,3 km dlouhém stoupání neoficiální rekord časem 9:51. To znamená průměrnou rychlost 68,8 km/h, a překonal tak dosavadní nejlepší čas 10:31, který v roce 2016 stanovil supersport Ferrari 458 Italia. S kompresorem přeplňovaným osmiválcovým motorem o výkonu 575 koní je Range Rover Sport SVR nejrychlejší Land Rover všech dob. Model zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 280 km/h. Nová výkonná vlajková loď má upravený design a ve větší míře využívá lehkých materiálů pro zlepšení výkonnosti, ovladatelnosti a agility.
Nové SVR v kombinaci se změnami na podvozku přináší dynamičtější reakce, aniž by byl jakkoliv změněn tradiční komfort Range Roveru. Technici SVO se zaměřili na vyrovnání pohybů karoserie při prudké akceleraci a intenzivním brzdění. Změnami prošly i tlumiče a vylepšila se tak například přilnavost uprostřed zatáčky a pohyby karoserie.
„Na vysoké rychlosti při závodech jsem zvyklý, ale tohle bylo ještě náročnější. Jak se silnice kroutí, jedna zatáčka navazuje na druhou a podél silnice jsou příkré srázy, je nejdůležitější udržení koncentrace. Udělat chybu, by mělo opravdu vážné následky, proto jsem se soustředil na chycení rytmu a Range Rover Sport SVR mi to hodně ulehčil. Je to sice SUV, ale má výkonnost a agilitu supersportu a odveze vás na místa, o kterých si supersporty mohou nechat jen zdát,“ řekl Ho-Pin Tung, řidič týmu Panasonic Jaguar Racing.
Příplatková karbonová kapota je jednou z decentních novinek uvedených experty divize Special Vehicle Operations a najdete na ni dvojici velkých výdechů, které jen podtrhují výkonový potenciál vozu. Upravený přední nárazník se podílí na lepším chlazení brzd a motoru. Pětilitrový kompresorem přeplňovaný osmiválcový motor dodává točivý moment 700 Nm.
Uvnitř vozu jsou lehká sedadla SVR Performance, která nabízejí skvělé držení těla a tradiční luxus Range Roveru. Jsou čalouněna kůží Windsor, je na nich vyraženo logo SVR a na výběr jsou čtyři barevné kombinace.
Ceny Range Roveru Sport SVR začínají v České republice od 3 655 410 Kč včetně DPH. Na rekordní jízdu se můžete podívat zde a zároveň si poslechnout charakteristický zvuk osmiválcového motoru, který má na svědomí aktivní, dvoustupňový výfukový systém.
Land Rover a Nejbusiness.cz
2.4.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....