BMW Group a Daimler AG spojují síly, aby dokázaly zákazníkům nabídnout jediný zdroj pro udržitelné služby městské mobility. Obě společnosti podepsaly dohodu o spojení svých oddělení služeb mobility. Po přezkoumání a schválení úřady pro ochranu hospodářské soutěže plánují BMW Group a Daimler AG spojení a strategické rozšíření jejich existujících služeb mobility v oblastech carsharingu, objednávání jízd, parkování, dobíjení a multimodality. Každá ze společností bude držet padesátiprocentní podíl ve společném podniku, který bude zahrnovat služby mobility obou společností. Obě společnosti zůstanou konkurenty ve své klíčové obchodní činnosti.
Cílem této transakce je stát se vedoucím poskytovatelem inovativních služeb mobility. Obě automobilky chtějí utvářet budoucí svět mobility a být schopny nabídnout zákazníkům jedinečné zkušenosti a podporovat své partnery, jako jsou města či komunity, v dosažení udržitelné městské mobility.
Partneři zamýšlejí nabídnout svým zákazníkům komplexní ekosystém inteligentních a hladce propojených služeb mobility, dostupných klepnutím prstu. BMW Group a Daimler AG společně plánují udržitelným způsobem rozšiřovat svůj nový obchodní model a umožnit rychlé globální rozdělení služeb. Z pozice partnerů chtějí obě společnosti řešit výzvy související s otázkami městské mobility a měnícími se přáními zákazníků a kooperovat s městy, správními celky a dalšími zájmovými skupinami na zlepšení kvality života ve velkých městech. Spojení bude například propagovat rozvoj elektromobility nabídkou elektrifikovaných sdílených vozidel, stejně jako snadným přístupem k možnostem dobíjení a parkování. Ve výsledku bude využívání služeb udržitelné mobility ještě snazší.
„BMW Group utváří budoucnost osobní dopravy – a určuje přitom nové cesty a směry. Naše strategie NUMBER ONE > NEXT dává BMW Group plán cesty k digitální a bezemisní budoucnosti,“ řekl Harald Krüger, předseda představenstva BMW AG. „Plánované spojení našich služeb mobility našim zákazníkům usnadní objevit bezemisní mobilitu budoucnosti. Zůstáváme soupeři, pokud jde o výrobu těch nejlepších prémiových vozů na trhu. Plánované spojení našich služeb mobility nám umožní spojit zdroje a vysílá silný signál našim novým soupeřům,“ dodal Krüger.
„Jakožto průkopníci v automobilovém průmyslu nenecháváme úkol utváření podoby městské mobility na ostatních. Více lidí než kdy dřív nebude automobil vlastnit, ale zároveň bude chtít zůstat extrémně mobilní. Chceme zkombinovat naše znalosti a zkušenosti, abychom vyvinuli jedinečný a udržitelný ekosystém městské mobility,“ říká Dieter Zetsche, předseda představenstva v Daimler AG a šéf automobilové divize Mercedes-Benz. „Ve společnosti Daimler se snažíme usilovně a systematicky mířit k transformaci z výrobce automobilů v poskytovatele služeb mobility s naší strategií CASE. CASE znamená konektivitu, automatizované řízení, sdílení a služby a elektrickou mobilitu.“
„Budoucnost mobility leží ve městech: klíčem k městům příjemnějším pro život jsou inteligentní a automatické služby, které se snadno používají a kombinují udržitelné způsoby přepravy a služby mobility,“ řekl Peter Schwarzenbauer, člen představenstva BMW AG, odpovědný za MINI, Rolls-Royce, BMW Motorrad, vztah se zákazníky a digitální obchodní inovace BMW Group. „Průkopnická práce a odhodlání zaměstnanců, kteří zajišťují naše služby, poskytlo hodnotný základ. Chtěli bychom jim velmi poděkovat za vše, co na tomto poli udělali,“ dodal Schwarzenbauer.
„Udržitelná mobilita budoucnosti je flexibilní a propojená – což je vize, kterou sdílíme s naším partnerem, BMW Group,“ vysvětlil Bodo Uebber, člen představenstva Daimler AG, odpovědný za finance a controlling a Daimler Financial Services. „Společně můžeme milionům zákazníků nabídnout vysoce atraktivní produkty a služby, které učiní jejich životy snadnějšími a z jejich okolí vytvoří lepší místo k životu. Možnosti nabízené plánovaným společným podnikem budou sladěny se službami mobility nabízenými městy.“
Vytvořením společného podniku dojde k významnému zhodnocení a ziskovému efektu v Daimler Financial Services. Pokud bude v průběhu letošního roku získán souhlas úřadů na ochranu hospodářské soutěže, budou v obchodním výhledu Daimler AG provedeny následující úpravy: Společnost očekává, že ukazatel EBIT (zisk před zdaněním a úroky) pro Daimler Financial Services bude významně vyšší než v předcházejícím roce. Pro celou skupinu to znamená, že EBIT bude mírně vyšší než v předcházejícím roce.
Pokud dojde v průběhu tohoto roku ke schválení odpovídajícími úřady, bude utvoření tohoto společného podniku znamenat jednorázové zhodnocení a zvýšení zisků pro BMW AG a povede tak k upravení plánů společnosti: Za těchto okolností budou příjmy před zdaněním na úrovni celé skupiny pro rok 2018 mírně vyšší než v předchozím roce. Efekt zhodnocení a příjmů nebude mít žádný efekt na hodnotu EBIT v automobilovém segmentu.
Společný projekt podléhá přezkoumání a schválení patřičných úřadů pro ochranu hospodářské soutěže. Již nyní je cílem služeb na stranách obou partnerů nejlepší možná zákaznická zkušenost. Zpočátku se tedy pro miliony zákazníků nic nezmění, stávající služby budou stále poskytovány na stejné úrovni kvality.
BMW Group a Nejbusiness.cz
2.4.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....