FlixBus, největší evropský poskytovatel dálkové dopravy, nyní investuje do eletro-mobility a jako první dopravce na světě zahajuje na svých dálkových trasách testování autobusů plně poháněných elektřinou.
FlixBus, největší evropský poskytovatel dálkové dopravy, nyní investuje do eletro-mobility a jako první dopravce na světě zahajuje na svých dálkových trasách testování autobusů plně poháněných elektřinou. Začátkem dubna vyjedou do testovacího provozu elektrobusy na trase mezi Paříží a Amiens ve Francii. V létě tohoto roku se pak e-bus zapojí do provozu i na německém vnistrostátním spojení ve spolkových zemích Hesensko a Bádensko-Wurtembursko.
„Chceme se aktivně podílet na utváření budoucnosti v oblasti hromadné dopravy. Ačkoliv jsou pořizovací náklady e-busů nyní výrazně vyšší, jsme přesvědčeni, že investice do elektro-mobility se v dlouhodobém měříku vyplatí jak naší společnosti, tak zákazníkům i životnímu prostředí,“ uvádí André Schwämmlein, zakladatel a CEO FlixBusu. „Jako dopravce tím také sdělujeme, že se může jednat o zlomový bod v oblasti mobility. První dálkový autobus plně poháněný elektřinou je pro výrobce jasným signálem, že stojí za to investovat do vývoje a hledat nové alternativy ke spalovacím motorům. Udržitelná mobilita není jen otázkou byznysu a podnikání, je také o sociálních a environmentálních dopadech cestování.“
Cestování dálkovým autobusem je jedním z nejšetrnějších způsobů hromadné dopravy, která je k dispozici, především díky moderním vozům a jejich schopnosti přepravy velkého počtu cestujících najednou. Cestující, kteří upřednostní cestu autobusem před cestováním osobním vozem, sníží vlastní produkci CO2 na této cestě až o 80 procent.
Současný trend potvrzuje, že hromadná doprava zaznamenává v posledních letech nárůst na úkor individuálního cestování osobním vozem. FlixBus je v oblasti dálkového cestování průkopníkem. K podpoře změny v přístupu k hromadnému cestování přispívá i skrze technologické inovace.
Dopravce se zaměřuje na pohodlnou organizaci cesty skrze webové stránky nebo mobilní aplikaci. Kromě stávajících funkcí, jako je odbavení přes aplikaci nebo navigace na nejbližší zastávku, v současnosti testuje možnost rezervace konkrétního sedadla v autobuse.
„Chceme vyvíjet další novinky, díky kterým zákazníci upustí od tištění papírových jízdenek. Výhodou mobilní aplikace v budoucnu bude i získávání aktuálních informací o přesné poloze autobusu. V neposlední řadě pracujeme na funkci, díky které budou zákazníci moci udělit konkrétnímu řidiči po skončení jízdy hodnocení,“ dodává Martina Čmielová, tisková mluvčí společnosti FlixBus v České republice.
FlixBus se soustředí na poskytování vysokého komfortu cestování se vším, co je pro pohodlnou cestu nezbytné – nabíjecí zásuvky, velký odstup sedadel, dostatečný zavazadlový prostor a kvalitní Wi-Fi připojení. Další výhodou je nízká cena.
FlixBus a Nejbusiness.cz
25.3.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....