ŠKODA na výstavě Techno Classica 2018: Rarity i předchůdci dnešních SUV

ŠKODA na výstavě Techno Classica 2018: Rarity i předchůdci dnešních SUV

Na 30. ročníku výstavy historických vozidel a youngtimerů Techno Classica v německém Essenu představí ŠKODA AUTO ve dnech 21. až 25. března řadu unikátních vozů, které formovaly její 123letou historii. Vedle modelů se zvýšenou průchodností terénem půjde o zástupce třídy luxusních vozů, výrazné milníky na poli motorsportu i ve výrobě otevřených modelů.

Dominantou expozice automobilky ŠKODA budou vozy, které lze zařadit jako historické předchůdce dnes velmi oblíbené kategorie SUV. ŠKODA AUTO má v této oblasti velké zkušenosti, zejména ve stavbě vozidel se zvýšenou průchodností terénem a konstrukční robustností. To je případ všestranného vozu TREKKA, který vznikal v letech 1966 až 1972 na Novém Zélandu na vozu ŠKODA OCTAVIA a s rozsáhlým využitím jeho technických skupin, včetně motoru, převodovky či náprav. TREKKA se dodávala s některou z prakticky řešených dvou- až osmimístných karoserií, díky malým převisům a solidní světlé výšce si dobře vedla i v terénu, ačkoli disponovala jen pohonem zadních kol.

ŠKODA 1101 TUDOR

Na bázi úspěšného modelu ŠKODA 1101 TUDOR vznikl v roce 1947 otevřený vojenský vůz s účelně střiženou karoserií, vybavenou mimo jiné i sklopným čelním sklem a plátěnou stahovací střechou. Verze ŠKODA 1101 VO (a později P) sloužily armádě a bezpečnostních složkách. V roce 1952 pak debutoval typ ŠKODA 973 ,Babeta‘. Jen 3,5 metru dlouhý terénní vůz se vyznačoval přiřaditelným pohonem předních kol a extrémně dobrou průchodností terénem. Zvládal 58procentní stoupání, překonával překážky vysoké 25 centimetrů a nezastavily ho ani 60 cm hluboké brody, do paměti veřejnosti se zapsal účinkováním v hudebním filmu Kdyby tisíc klarinetů.

ŠKODA BUGGY typ 736

Zábavu v terénu evokuje na výstavě v Essenu ŠKODA BUGGY typ 736, která na počátku 70. let vystihla módní trend lehkých « plážových » vozidel. Na podvozku modelu ŠKODA 100/110 se čtyřválcovým motorem o objemu 1,1 litru a výkonu 53 k vzniklo v letech 1972 až 1975 pět návrhů nevšední buggy – jeden ve vývojovém oddělení automobilky, čtyři další v jejím odborném učilišti.

Vstup do segmentu SUV zahájila ŠKODA AUTO v březnu 2005, když na ženevském autosalonu představila atraktivní studii YETI, v září téhož roku pak na autosalonu ve Frankfurtu následovalo otevřené provedení ŠKODA YETI CABRIO - zářivě oranžová studie s odnímatelnou pevnou střechou nad předními sedadly a stahovací plátěnou střechou nad druhou řadou sedadel.

Vedle předchůdců segmentu SUV si ŠKODA AUTO na výstavě Techno Classica připomene i 60. výročí od zahájení sériové výroby nadčasově elegantního 2+2místného roadsteru ŠKODA 450, který začal sjíždět z výrobní linky v závodě v Kvasinách v červnu 1958. V Essenu ale nechybí ani zástupci úspěchů značky ŠKODA na poli motorsportu. Konkrétně jde o sedan ŠKODA 120S Rallye z roku 1971. Původní objem čtyřválce 1173 cm3 ŠKODA později zvětšila na 1286 cm3, aby co nejlépe využila zařazení ve třídě do 1,3 litru. Tím už 120koňový speciál 120S Rallye připravil půdu pro sportovní kupé 130 RS. Okruhové speciály zastupuje ŠKODA FAVORIT 136 L/H – vůz z roku 1992 se sníženým podvozkem a motorem 1,5 litru o výkonu 135 koní tehdy startoval v okruhovém poháru Veedol na Nürburgringu.

Bohatou historii výroby luxusních vozů značky ŠKODA ilustruje v Essenu ŠKODA 645, která se veřejnosti představila poprvé na autosalonu v Praze v roce 1929. Pod kapotou pracoval šestiválec o objemu 2,5 litru, jenž podával výkon 45 koňských sil a umožnil vozu dosáhnout rychlosti až 90 km/h. Jako nová vlajková loď značky ŠKODA se v roce 1934 představila moderní ŠKODA 640 SUPERB. Ta měla tehdy inovativní šasi s centrální nosnou rourou a nezávislým zavěšením kol.

Expozice ŠKODA AUTO ukáže i průběh renovace historických automobilů, a to na příkladu vozu ŠKODA POPULAR z roku 1937, vystaveného v působivém dioramatu.

Zdroj informací

ŠKODA AUTO a. s. a Nejbusiness.cz

Datum

20.3.2018

Fotogalerie

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 2.482 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál