Sjednocení digitálního trhu v EU slibuje snazší doručení balíků ze zahraničí

Sjednocení digitálního trhu v EU slibuje snazší doručení balíků ze zahraničí

Nákupy v internetových obchodech jsou v Česku oblíbené, v loňském roce nakupovalo přes internet už více než 50 % všech Čechů. Ve třech čtvrtinách případů pořizují zboží v českých e-shopech. Tendenci nakupovat především v „domácích“ internetových obchodech mají ale i občané ostatních evropských států. Posílit důvěru spotřebitelů v nakupování ze zahraničí slibují od příštího roku jednotná pravidla digitálního trhu a zpřehlednění služeb přeshraničních doručovatelů balíků, které umožní nová webová stránka. Podle celoevropské logistické společnosti GLS může v konečném důsledku dojít i ke zrychlení přepravy.

Češi na internetu dávají přednost domácím e-shopům, ve kterých podle údajů projektu Česko v datech uskutečnili v roce 2015 téměř 72 % všech svých internetových nákupů, oproti necelým 20 % nákupů z internetových obchodů jiných států Evropské unie a zhruba 7,5 % mimoevropských. Výrazně se tak svým chováním neliší od obyvatel ostatních členských států EU, z nichž průměrně 87 % nakupuje v e-shopech svých zemí. Elektronické nakupování v zahraničí si spotřebitelé zatím výrazněji neoblíbili kvůli komplikovanému doručování zboží.

Nová pravidla zpřehlední trh

Situaci by měly zlepšit nová jednotná pravidla digitálního trhu a přeshraničního doručování pro celou Evropskou unii, která vstoupí v platnost v roce 2019. Díky nim vznikne speciální webová stránka za účelem transparentního srovnání služeb balíkových přepravců. „Nová pravidla vítáme, protože jsme vždy kladli důraz na férový poměr kvality a ceny. Větší důvěra trhu a růst objemu zásilek umožní nasadit více přímých mezinárodních linek, a tím zrychlit přepravu a zefektivnit náklady. Již nyní pokrýváme každodenním přímým spojením nejen okolní státy, ale i Maďarsko, které vnímáme jako velmi atraktivní trh pro české podnikatele,“ uvádí Pavel Včela, ředitel přepravní společnosti GLS Česká republika.

V zahraničních e-shopech utrácíme miliardy

Na internetu Češi nejčastěji míří do e-shopů Velké Británie, Irska, Nizozemska a Německa, za hranicemi Evropy potom USA a Číny. Předloni v zahraničních e-shopech utratili zhruba 28 miliard korun, tedy téměř o třetinu více než v předchozím roce. Češi na internetu nejčastěji nakupují také oblečení a obuv, populární je rovněž elektronika nebo sportovní potřeby. „Přeprava balíků se stále častěji týká i malých zásilek s předměty denní potřeby. Váha balíků klesá, zatímco jejich počet stoupá. Zákazníci e-shopů s oblibou využívají doručení i těch nejmenších věcí až domů bez nutnosti navštívit kamennou prodejnu,“ dodává Pavel Včela.

Zdroj informací

allmedia4u, GLS Czech Republic a Nejbusiness.cz

Datum

20.3.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.2768 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál