Nákupy v internetových obchodech jsou v Česku oblíbené, v loňském roce nakupovalo přes internet už více než 50 % všech Čechů. Ve třech čtvrtinách případů pořizují zboží v českých e-shopech. Tendenci nakupovat především v „domácích“ internetových obchodech mají ale i občané ostatních evropských států. Posílit důvěru spotřebitelů v nakupování ze zahraničí slibují od příštího roku jednotná pravidla digitálního trhu a zpřehlednění služeb přeshraničních doručovatelů balíků, které umožní nová webová stránka. Podle celoevropské logistické společnosti GLS může v konečném důsledku dojít i ke zrychlení přepravy.
Češi na internetu dávají přednost domácím e-shopům, ve kterých podle údajů projektu Česko v datech uskutečnili v roce 2015 téměř 72 % všech svých internetových nákupů, oproti necelým 20 % nákupů z internetových obchodů jiných států Evropské unie a zhruba 7,5 % mimoevropských. Výrazně se tak svým chováním neliší od obyvatel ostatních členských států EU, z nichž průměrně 87 % nakupuje v e-shopech svých zemí. Elektronické nakupování v zahraničí si spotřebitelé zatím výrazněji neoblíbili kvůli komplikovanému doručování zboží.
Situaci by měly zlepšit nová jednotná pravidla digitálního trhu a přeshraničního doručování pro celou Evropskou unii, která vstoupí v platnost v roce 2019. Díky nim vznikne speciální webová stránka za účelem transparentního srovnání služeb balíkových přepravců. „Nová pravidla vítáme, protože jsme vždy kladli důraz na férový poměr kvality a ceny. Větší důvěra trhu a růst objemu zásilek umožní nasadit více přímých mezinárodních linek, a tím zrychlit přepravu a zefektivnit náklady. Již nyní pokrýváme každodenním přímým spojením nejen okolní státy, ale i Maďarsko, které vnímáme jako velmi atraktivní trh pro české podnikatele,“ uvádí Pavel Včela, ředitel přepravní společnosti GLS Česká republika.
Na internetu Češi nejčastěji míří do e-shopů Velké Británie, Irska, Nizozemska a Německa, za hranicemi Evropy potom USA a Číny. Předloni v zahraničních e-shopech utratili zhruba 28 miliard korun, tedy téměř o třetinu více než v předchozím roce. Češi na internetu nejčastěji nakupují také oblečení a obuv, populární je rovněž elektronika nebo sportovní potřeby. „Přeprava balíků se stále častěji týká i malých zásilek s předměty denní potřeby. Váha balíků klesá, zatímco jejich počet stoupá. Zákazníci e-shopů s oblibou využívají doručení i těch nejmenších věcí až domů bez nutnosti navštívit kamennou prodejnu,“ dodává Pavel Včela.
allmedia4u, GLS Czech Republic a Nejbusiness.cz
20.3.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....