Již 33 884 uzavřených smluv a 151 milionů ušetřených korun přinesly hromadné změny dodavatelů energií realizované spotřebitelskou organizací dTest v předchozích dvou letech. A brzy přibydou další šťastné domácnosti. Modelová domácnost může totiž při přechodu na vítězné nabídky ročně ušetřit více než 5000 Kč. Pro ty, kteří se do aukce energií nestihli zaregistrovat, nabízí dTest na webových stránkách Chcivyhodnejsienergie.cz ještě možnost dodatečného přihlášení se.
Projekt „Chci výhodnější energie“ organizuje spotřebitelská organizace dTest třetím rokem. Letos se pro téměř 39 000 přihlášených domácností podařilo vysoutěžit nabídku, díky níž může modelová domácnost ročně ušetřit i více než 5000 Kč, a to v průměru 1026 Kč za elektřinu a 4059 Kč za plyn. Vítěznými dodavateli se staly společnosti Europe Easy Energy (elektřina) a X Energie (plyn).
Uvedené výpočty úspor platí pro modelovou tří- až pětičlennou domácnost v rodinném domku, která ročně spotřebuje na běžný chod spotřebičů a svícení 3,2 MWh elektřiny a 15 MWh plynu na vytápění. Odhad úspory vychází z porovnání s průměrem cen nejčastěji využívaných produktů dominantních dodavatelů na trhu. Výsledná úspora se však může v konkrétních případech lišit, záleží na stávajícím dodavateli, sazbě a spotřebě každého odběrného místa. Nejvíce mohou ušetřit lidé, kteří mají vyšší spotřebu, například bydlí v rodinných domech, a zároveň mají dlouholetou smlouvu nebo ještě nikdy dodavatele energií neměnili.
Účast v aukcích energií je jedním z efektivních způsobů, jak ušetřit peníze. Fungují na jednoduchém principu: čím více lidí se do aukce přihlásí, tím silnější je vyjednávací pozice a tím pádem je i větší šance na sjednání lepší ceny a podmínek dodávek elektřiny a plynu. „Samotná aukce již skončila, nicméně pokud se ještě teď lidem zalíbí možnost úspory a smlouva s výhodnými podmínkami, mohou se dodatečně a nezávazně přihlásit a ucházet se o místa po spotřebitelích, kteří nabídku nevyužijí,“ upozorňuje Martin Černý, ředitel dTestu, a dodává: „Učiní-li tak, pak do 30. dubna mohou očekávat osobní nabídku s vypočítanou úsporou. Následně dostanou několik týdnů na rozmyšlení, zda ji přijmou.“
Změnu dodavatele samozřejmě může odběratel realizovat i sám. Vyžaduje to však čas pro prostudování smluvních podmínek, hodnocení jednotlivých dodavatelů a srovnávání nabídek. Hromadná aukce energií běžného odběratele od tohoto zdlouhavého vyřizování osvobodí a navíc mu nabídne daleko větší šanci na úspěch. Jednotlivec totiž nemá tak dobrou vyjednávající pozici a navíc mu leckdy chybí širší přehled o situaci na trhu. V nedávném průzkumu dTestu se například ukázalo, že nejčastějším důvodem odrazujícím od změny dodavatele energií je právě to, že lidé nevědí, jak si z nepřehledné nabídky vybrat právě ten pro ně nejvýhodnější tarif. Rovněž se projevilo, že lidé často neznají ani podmínky své vlastní smlouvy s dodavatelem, 10 % dotázaných dokonce ani neví, zda mají uzavřenou smlouvu na dobu neurčitou, či určitou.
dTest a Nejbusiness.cz
20.3.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....