Studie IBM: Mileniálové mají nakročeno k novým způsobům autentizace

Studie IBM: Mileniálové mají nakročeno k novým způsobům autentizace

IBM Security zveřejnila výsledky globální studie, která se zabývá přístupem spotřebitelů k digitální identitě a autentizaci. Tato studie ukázala, že uživatelé při přihlašování do aplikací a zařízení dávají přednost bezpečnosti před pohodlím. Projevily se také generační rozdíly, podle kterých si mladší generace dospělých nedělá takové starosti s vytvářením silných hesel. Na druhou stranu častěji používají biometrické metody, vícefaktorovou autentizaci a správce hesel.

Mileniálové se rychle stávají nejpočetnější skupinou pracující populace, a proto mohou mít tyto trendy vliv na to, jak budou zaměstnavatelé a technologické firmy řešit zabezpečení přístupu k zařízením a aplikacím.

Průzkum IBM Security: Future of Identity zahrnoval téměř 4 000 dospělých respondentů z USA, Asie, Tichomoří a Evropy a zabýval se jejich přístupem k autentizaci. Zde je několik klíčových zjištění:

Bezpečnost převažuje nad pohodlím: 

Bezpečnost se ukázala být nejdůležitější při přihlašování do většiny aplikací – zejména pokud v nich uživatelé manipulují s penězi.

Čím dál oblíbenější biometrie: 67 % lidí dnes bez problémů používá biometrickou autentizaci, zatímco 87 % uvádí, že ji bude bez problémů používat v budoucnosti.

Mileniálům už hesla nestačí: I když 75 % mileniálů používá biometrické metody, silná hesla si vytváří méně než polovina z nich. Dalších 41 % jich používá hesla opakovaně. Naopak starší generace si na tvorbě silných hesel dává více záležet, ale zase méně často využívá biometrické metody a vícefaktorovou autentizaci.

Biometrie vede v asijsko-tichomořské oblasti: Respondenti z tohoto regionu mají o biometrické autentizaci nejucelenější povědomí a nebojí se ji používat. V biometrii naopak nejvíce zaostává USA.

„Právě teď, když si spotřebitelé uvědomují nedostatečnost hesel a kladou větší důraz na bezpečnost, je vhodná doba přijmout pokročilejší metody, které ověřují identitu na několika úrovních a lze je přizpůsobit chování a rizikům,” říká výkonná poradkyně pro bezpečnost v IBM Security Limor Kessem.

Biometrické metody jsou bezpečnější než hesla Výsledky průzkumu zaměřeného na bezpečnost, pohodlí a soukromí jsou v protikladu s dlouhodobým všeobecným přesvědčením, že „pohodlí hraje prim“. O spotřebitelích panovala dlouho představa, že dávají přednost jednoduchému a rychlému přihlašování. Výsledky průzkumu ale ukazují, že bezpečnost má v případě většiny aplikací, a to zejména pokud jsou spojeny s penězi, vyšší prioritu než soukromí nebo pohodlí.

Bezpečnost převažovala jako nejvyšší priorita u bankovních, investičních a rozpočtových aplikací. V průměru u těchto kategorií označilo 70 % respondentů bezpečnost jako svou hlavní prioritu, zatímco 16 % z nich vybralo soukromí a 14 % pohodlí.

Bezpečnost byla pro respondenty také důležitá u online obchodů, pracovních aplikací a e-mailu.

U aplikací pro sociální média už priority nebyly stanoveny tak jasně. Lehký náskok zde získalo pohodlí (36 %), za ním následovala bezpečnost (34 %) a soukromí (30 %).

44 % respondentů označilo otisk prstu za jednu z nejbezpečnějších metod autentizace, zatímco hesla a PIN kódy považuje za bezpečné jen 27 %, respektive 12 % uživatelů.

Mezi nejčastější obavy spojené s biometrickou autentizací patří u 55 % dotázaných strach o soukromí (jak jsou údaje sbírány a používány) a u 50 % o bezpečnost (zneužití falešných biometrických údajů k neoprávněnému přístupu k účtu apod.).

Věkový rozdíl Výzkum také odhalil několik generačních rozdílů ve způsobu zabezpečování online identit. Starší dospělí se chovají zodpovědněji při vytváření hesel, naopak mladší generace má při zabezpečování svých online účtů větší tendenci používat správce hesel, biometrické metody a vícefaktorovou autentizaci.

Pouze 42 % mileniálů používá složitá hesla (oproti 49 % respondentů ve věku 55 let a více) a 41 % z nich používá stejné heslo opakovaně (oproti 31 % lidí z kategorie 55+).

Lidé z věkové skupiny 55+ používají v průměru 12 hesel, zatímco generace Z (18-20 let) má v průměru jen pět hesel.

U mileniálů je dvakrát pravděpodobnější, že budou používat správce hesel (34 %) než u lidí starších 55 let (17 %).

Budoucnost identity Analýza výsledků studie IBM Security dokládá, že postoje ohledně autentizace se velmi liší. Rozšíření nových metod, jako je například biometrika, sice roste, ale obavy přetrvávají, zejména mezi staršími generacemi a lidmi v USA. IBM proto firmám doporučuje, aby se těmto preferencím přizpůsobily a nabídly uživatelům identifikační platformu, která nabídne více variant autentizačních metod. Uživatelé by tak mohli například kombinovat autentizaci přes telefon pomocí čtečky otisku prstů a jednorázové heslo.

Zdroj informací

IBM a Nejbusiness.cz

Datum

18.3.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.7638 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál