CzechTourism spustil na sklonku loňského roku kampaň, v níž japonští příznivci České republiky vybírali z šesti kandidátů město, které by u nás chtěli navštívit. Cílem dvoutýdenní kampaně ovšem nebylo vybrat vítězné město, ale osoby, které budou Českou republiku v Japonsku úspěšně dlouhodobě propagovat.
Dvoutýdenní kampaň s prvky gamifikace zhlédlo v prosinci 2017 na sociálních médiích téměř 330 000 osob. Aktivních účastníků, kteří volili mezi Litomyšlí, Olomoucí, Plzní, Karlovými Vary, Brnem a Mikulovem, bylo 726. Díky sdílení odpovědí vygenerovala jen tato část kampaně hodnotu AVE téměř 1,4 mil JPY (přibližně 260 000 CZK). Na kampani spolupracovala společnost Agile Media, která se v Japonsku zabývá činností spojenou s media influencery a pracuje běžně pro velké značky, jako jsou např. Nescafé či Rakuten, ale třeba i pro Kanadu či Hongkong.
Na základě následné analýzy, která zkoumala kritéria jako předchozí pobyt v ČR, mediální vliv a kvalita odpovědí zúčastněných, bylo vybráno 50 osob, jež byly 24. ledna letošního roku pozvány na ambasádu České republiky v Tokiu.
Programu samotného slavnostního večera předcházela tisková konference, které se kromě agentury CzechTourism účastnili i zástupci ZÚ Tokio, Českého centra Tokio a CzechInvest.
A tak se na tiskové konferenci hovořilo nejen o vybraných plánovaných akcích v České republice v rámci oslav 100. výročí založení Československa, jako jsou např. festival RE:PUBLIKA v Brně či Česko/slovenská výstava, ale také o obchodu a investicích mezi oběma zeměmi či o nejzajímavějších akcích v Japonsku, kde se v roce 2018 představí česká kultura. V průběhu slavnostního večera nechyběl ani doplňující program v podobě loutkového workshopu, zdobení perníků či zkoušení tradičních moravských krojů. Slavnostní večer vyvrcholil předáním diplomů vyslancům značky ČR, z nichž někteří přijeli dokonce až z 2100 km vzdálené Okinawy. Z rukou velvyslance ČR v Japonsku Tomáše Duba a ředitelky CzechTourism Japonsko Martiny Cílkové obdrželi vyslanci certifikát s titulem vyslance značky ČR 2018.
Tato navazující část kampaně vygenerovala jen v následujících 2 týdnech více než 32 článků na blozích, 191 postů na sociálních mediích v celkové mediální hodnotě AVE a EMV více než 0,8 mil Kč.
„Jsem ráda, že se nám podařilo propojit všechny státní instituce přítomné v Japonsku. Hlavní práce je ale před námi, jmenováním nekončíme. Aby měl program smysl, je potřeba udržet vyslance aktivní, a tak pro ně plánujeme kromě pravidelné komunikace rovněž další akce, kde opět doufám v zapojení jmenovaných partnerských institucí nebo i soukromých firem. Influenceři by tak mohli dlouhodobě informovat na základě účasti na workshopech nejen o krásách naší země, ale také o moravském vínu, modrotisku nebo třeba české kuchyni. Ti mediálně nejsilnější se pak s námi podívají v letošním roce do ČR.“
Psát příspěvky smějí jen přihlášeníJednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...
Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...
rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...
Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...
První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...
Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...
Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...