Do českých regionů míří stále více zahraničních turistů. Letos láká tradice, architektura, design i lifestyle

Do českých regionů míří stále více zahraničních turistů. Letos láká tradice, architektura, design i lifestyle

V roce 2017 dosáhl podíl mimopražských regionů na celkových příjezdech do hromadných ubytovacích zařízení necelých 36 procent. Návštěvnost rostla téměř ve všech krajích rychleji než v hlavním městě. V devíti krajích jsme se u procentuálního nárůstu dočkali dokonce dvouciferného čísla.

„I nadále usilujeme o to, aby se návštěvníci na svých cestách více zaměřovali na naše regiony. Velký význam spatřuji například v dalším rozvoji nabídky cestovního ruchu i ve zkvalitnění jeho řízení v regionech. Tuto oblast rozvíjíme společně s agenturou CzechTourism, a to prostřednictvím Národního programu podpory cestovního ruchu v regionech nebo nově spuštěné Kategorizace organizací cestovního ruchu“, uvádí ministryně MMR Klára Dostálová. „Věřím, že představení regionálních destinací a rozprostření návštěvnosti do regionů podpoří mimo dalších aktivit též program Ambassador. Jedná se o projekt, v němž významné osobnosti známé na zahraničních trzích formou videopozvánky představují svá rodná místa,“ doplňuje.

Na nárůstu příjezdů do destinací mimo Prahu se kromě tradičních sousedních zemí podílely také vzdálené trhy. Například v Jihočeském kraji vzrostly meziročně příjezdy čínských turistů o 62%. Region jich v roce 2017 navštívilo 101 tisíc, což bylo dvakrát více než v průměru za celou Českou republiku. Do Jihomoravského kraje pak přijelo ve srovnání s minulým rokem dokonce o 77% více jihokorejských turistů, celkově téměř 35 tisíc. Liberecký kraj přilákal asi 4 tisíce izraelských turistů. V předchozích letech jich přitom do kraje přijíždělo jen několik stovek.

„Spolupráce s asijskými zeměmi a vzdálenými trhy celkově je pro nás velmi důležitá. V loňském roce jsme například zorganizovali tři „press tripy“ pro jihokorejské novináře a blogery, které směřovaly mimo jiné do Jihomoravského kraje. Zástupci kraje pak absolvovali čtyřdenní „roadshow“ v Jižní Koreji, kde krásy regionu představili. Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Soulu se postaralo o údernou marketingovou kampaň, která k zájmu místních obyvatel o Českou republiku také přispěla,“ říká Monika Palatková, ředitelka agentury CzechTourism.

„Zaměřujeme se na rozvoj komunikace na sociálních sítích. Ke spolupráci jsme kromě blogerů přizvali i takzvané influencry. A tato strategie se nám osvědčila právě v asijských zemích, kde mají tito lidé obrovskou sledovanost i u starších věkových skupin,“ doplňuje Renata Kasalová, tisková mluvčí agentury.  

Podpora mimopražských regionů v rozvoji turistiky je dlouhodobou prioritou agentury. „Každý rok se soustředíme na vybraná témata, prostřednictvím nichž lákáme zahraniční turisty do regionů. Letos slavíme 100 let od založení samostatného Československa i další významná jubilea spojená s číslicí osm; loni jsme turistům představili krásy českého Baroka. Roku 2016 vládlo 700. výročí narození Karla IV. Tato témata komunikujeme pod společnou značkou Česko, zeměpříběhů,“ uvádí Monika Palatková. Letos agentura propaguje například brněnské funkcionalistické vily, plzeňské interiéry, lázeňské resorty, průmyslovou Mladou Boleslav s vyhlášenou značkou Škoda, Baťův Zlín nebo urbanisticky unikátní Hradec Králové.

Agentura CzechTourism s regiony aktivně komunikuje: „Organizujemepravidelná setkání s regionálními partnery, kde diskutujeme aktuální témata a potřeby cestovního ruchu v daných oblastech. Vybíráme společné projekty a témata, jejichž realizace a propagace přímo podporuje stoupající počet domácích i zahraničních turistů,“ uvádí Aleš Pangrác, ředitel odboru regionální partnerství a vztahy B2B agentury CzechTourism.

Marketingové aktivity propojuje agentura také s činností svých zahraničních zastoupení, kterých je po světě momentálně 23. „Naše zahraniční pobočky poskytují marketingový servis českým podnikatelům a regionům, realizují společné studijní cesty pro média a cestovní kanceláře a propagují tak konkrétní turistickou nabídku atraktivní pro jednotlivé trhy. Mezi osvědčené nástroje spolupráce s partnery patří také prezentace na veletrzích, mediální kampaně, workshopy, prezentace a eventy určené veřejnosti. Díky znalosti lokálních trhů dokážeme správně zacílit naše aktivity a efektivně propagovat konkrétní destinace i události,“ říká Klára Vysloužilová, ředitelka odboru zahraničních zastoupení agentury CzechTourism. „Každoročně zajišťujeme incomingový workshop Czech Republic Travel Trade Day. Pokaždé jej umisťujeme do jiného regionu, jehož turistickou nabídku zároveň detailně představíme prostřednictvím tematických studijních cest pro mezinárodní nákupčí – cestovní kanceláře a tour operátory. Těší nás, že tento koncept pozitivně hodnotí čeští i zahraniční účastníci. V letošním roce budeme aktivní také na strategických trzích v Indii, Izraeli a regionu Blízkého Východu,“ vysvětluje.

Zdroj informací

CzechTourism a NejBusiness.cz

Datum

27.2.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.8196 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál