Je tomu pět let, co se první FlixBus na základě deregulace německého autobusového trhu vydal na svou cestu s cílem poskytnout zelenou a chytrou dopravu všem, co rádi objevují svět.
++ Více než 100 milionů cestujících od roku 2013 ++ Stabilní dopravní síť s 250 000 spojeními denně do 1400 cílů ve 26 zemích ++ Oblíbený způsob dálkového cestování v Evropě mezi mladými ve věku 18-25 let
Je tomu pět let, co se první FlixBus na základě deregulace německého autobusového trhu vydal na svou cestu s cílem poskytnout zelenou a chytrou dopravu všem, co rádi objevují svět. K dnešnímu dni vyzkoušelo přepravu autobusy FlixBus už více než 100 milionů cestujících a pomohlo tak měnit tvář tradiční dálkové autobusové dopravy napříč celou Evropou.
„Od začátku bylo naším cílem přeměnit tradiční fungování autobusové dopravy a uchopit ji z nové, inovativní perspektivy. Jsme rádi, že nyní, o pět let později, se tato vize stává skutečností,“ říká Jochen Engert, jeden ze zakladatelů a výkonný ředitel společnosti FlixBus. „V roce 2013 jsme odstartovali se třemi spoji v Bavorsku a dnes provozujeme 250 tisíc spojů denně napříč 26 zeměmi.“
Úspěch společnosti FlixBus staví na široké demografii cestujících, přičemž 60 % zákazníků jsou ženy, které si jako preferovaný způsob dopravy vybírají zelené autobusy hlavně pro bezpečnost, komfort a cenu. Třetina zákazníků společnosti FlixBus je ve věku 18 až 25 let.
Z německého startupu k evropské jedničce mezi přepravci
FlixBus v Německu založili tři mladí podnikatelé: Jochen Engert, Daniel Krauss a André Schwämmlein. Ti měli nápad na vytvoření zcela nového způsobu cestování, který by byl kombinací technologického startupu, e-commerce a tradiční dopravy. Na této vizi postavili společnost, která pracuje s jedinečným obchodním modelem. V něm se FlixBus stará o technologie, prodej jízdenek, zákaznický servis, plánování sítí a marketing, zatímco regionální autobusoví partneři, většinou rodinné nebo středně velké firmy, se soustředí na samotný provoz zelených autobusů.
„Díky spolupráci s FlixBusem se naše podnikání významně rozrostlo. Spolupráci jsme zahájili v roce 2014 s osmi autobusy, v dubnu tohoto roku se dostaneme na flotilu celkem 94 zelených autobusů, se kterými jezdíme mezinárodní i česká vnitrostátní spojení,“ popisuje Pavel Steiner, ředitel české firmy Umbrella Coach & Buses, jednoho z největších dopravních partnerů v síti FlixBusu.
FlixBus v současné době spolupracuje s 250 dopravními partnery, z nichž mnozí jsou malé, rodinné podniky. Spolupráce napomáhá regionům také k vytváření nových pracovních příležitostí, jako jsou pozice pro 7 tisíc řidičů autobusu po celé Evropě.
Vyhlídky do roku 2018
FlixBus plánuje v roce 2018 růst, a to jak regionální a mezinárodní expanzí, tak i ohledně nabídky služeb. Do konce roku mají světle zelené autobusy, které jsou hlavním poznávacím znamením dopravce, vyrazit i na silnice ve Spojených státech. V rámci Evropy plánuje společnost navýšit některá existující spojení a přidat nové zastávky v celé své síti.
Velkou část úspěchu společnosti FlixBus lze přisoudit digitalizaci a inovacím, které se budou i nadále zlepšovat, jako jsou mobilní aplikace, elektronické jízdenky, nejrychlejší Wi-Fi připojení, budoucí rezervace sedadel a GPS sledování autobusu v reálném čase. Tento technologický pokrok spolu s komfortem, spolehlivostí a atraktivními cenami spojenými s značkou FlixBus činí autobusovou dopravu atraktivnější pro širokou veřejnost.
„Během posledních pěti let FlixBus mění způsob, jakým lidé v Evropě cestují,“ dodává André Schwämmlein, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti FlixBus. „V příštích pěti letech plánujeme nabídnout možnost vyzkoušet si cestování s FlixBusem ještě více lidem po celém světě."
27.2.2018
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...