Nakupování prostřednictvím internetu se v Česku daří. Tržby internetových obchodů a s nimi spojeného zásilkového prodeje v roce 2017 vzrostly oproti předchozímu roku o čtvrtinu. Česká republika má již nyní v Evropě v přepočtu na obyvatele nejvíce e-shopů. S jejich přibývajícím počtem stoupá také poptávka po doručování zboží, zásilková služba GLS proto otevírá dokonce 3 nová depa a rozšiřuje síť ParcelShopů.
Prodej prostřednictvím internetových obchodů a od nich neoddělitelných zásilkových služeb vzrostl v roce 2017 oproti předchozímu roku dle tržeb o 24 %. Meziročně stoupl i počet českých internetových obchodů, a to o 3 900 na celkových 40 100. V přepočtu na obyvatele jich má Česká republika dokonce nejvíce v rámci celé Evropy. Jejich založení a provoz usnadňuje dostatek kvalitních služeb z oblasti programování, marketingu či logistiky. Stále více kamenných obchodů proto zakládá své vlastní e-shopy, které sice musí obstát v silně konkurenčním prostředí, ale zároveň jim napomáhá přibývající množství uživatelů internetu, včetně starších lidí a seniorů.
Na rostoucí oblibu internetového nakupování reagují i přepravní služby, například společnost GLS v letošním roce plánuje otevřít 3 nová regionální depa, jejichž celkový počet tak dosáhne 22. „V reakci na oblibu Čechů ve využívání malých výdejních a podacích míst rozšiřujeme i síť našich ParcelShopů, kterých bude před Vánoci přes 400. Pro hladké zvládnutí předvánoční sezóny rozšiřujeme centrální třídicí uzel v Jihlavě i vozový park, modernizace se dočkají také IT systémy. Se zveřejněním dalších nových služeb počítáme v druhé polovině letošního roku,“ uvádí Pavel Včela, ředitel společnosti GLS Česká republika.
Přeprava balíků se zbožím zakoupeným v internetových obchodech se stále častěji týká i malých zásilek obsahujících předměty denní potřeby. Váha doručovaných balíků klesá, zatímco jejich počet stoupá. Měnící se trend ukazuje, že zákazníci internetových obchodů s oblibou využívají snadného způsobu doručení i těch nejmenších věcí až domů bez nutnosti osobní návštěvy kamenné prodejny. Pohodlnost nakupování prostřednictvím internetu a doprava zboží zásilkovými službami představuje konkurenci pro velká obchodní centra. A nejen to – od roku 2013 lze rovněž pozorovat trend rostoucích tržeb maloobchodních řetězců, které se v uplynulém roce meziročně zvýšily o 7,8 %.
GLS, allmedia4you.cz a NejBusiness.cz
15.2.2018
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...