V roce 2017 přijelo do hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) v Česku celkem 10,2 milionu zahraničních turistů, což bylo o 9,2 % více než v roce předchozím. Příjezdový cestovní ruch tak zaznamenal další rekordní rok. Nejvíce rostly příjezdy turistů z Číny (+38 %), Ruska (+35 %) a Jižní Korey (+28 %). Významný nárůst příjezdů zaznamenaly statistiky také u turistů z Nizozemska, Izraele, Indie, Tchajwanu či Švédska.
Do vývoje příjezdového cestovního ruchu se v roce 2017 vedle globálních trendů promítla hlavně rostoucí popularita České republiky jako bezpečné a konkurenceschopné destinace. Pozitivní vnímání Česka na jednotlivých trzích významně ovlivnily marketingové aktivity agentury CzechTourism. „Za velký úspěch považujeme založení našeho zahraničního zastoupení v Bombaji a Tel Avivu. K nárůstu počtu čínských turistů v minulém roce pak určitě přispělo další přímé letecké spojení – mezi Prahou a Si-anem. Ve spolupráci s China Eastern připravujeme projekty zacílené na turisty z této silné zdrojové provincie. Kromě historických měst a památek UNESCO chceme představit také české tradice či gastronomii.“, uvádí ředitelka agentury CzechTourism, Monika Palatková.
Pro nárůst příjezdové turistiky jsou důležité i některé specifické faktory. V případě Číny hrálo významnou roli prohlubování zahraničně politických vztahů, u Ruska je zase zásadním faktorem kulturní blízkost a tradiční obliba českých lázní. Zejména na asijských trzích hrála významnou roli právě bezpečnostní problematika. Hodnocení České republiky jako velmi bezpečné země vyniklo jako výrazná strategická výhoda ve srovnání s některými konkurenčními destinacemi.
Důsledkem marketingových aktivit agentury CzechTourism a intenzivnější propagace mimopražských destinací bylo také mírné snížení podílu příjezdů turistů do Prahy a zvýšení návštěv regionů. S ohledem na výrazný nárůst počtu turistů ze zámoří to lze považovat za významný úspěch. Agentura propaguje kraje České republiky pomocí hlavního marketingového tématu, kterým je letos 100 let od založení Československa.
CzechTourism a NejBusiness.cz
14.2.2018
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...