Zájem o vlaky národního dopravce dál roste. České dráhy loni přepravily 174,7 milionu cestujících, což je meziroční přírůstek o 3,2 milionu. Nejlépe se tradičně dařilo příměstské a vnitrostátní dálkové dopravě.
„Češi obecně patří k národům, které často jezdí vlakem. Každý z nás ročně uskuteční v průměru 17 až 18 jízd. Rádi přitom využíváme vlaky pro cesty na dlouhé vzdálenosti. To potvrzuje hodnota přepravního výkonu, která se meziročně zvýšila o 398 milionů osobokilometrů na 7 778 milionů osobokilometrů v roce 2017. Kdybych to měl vyjádřit jednoduše, tak průměrná vzdálenost, kterou s námi zákazník při jedné cestě ujede, je 44,5 kilometru,“ upřesňuje předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek.
Podle průzkumů spokojenosti se službami národního dopravce lidé oceňují čistotu nových vozidel, rychlost spojení a úroveň vlakového personálu. Zákazníci však pozitivně vnímají také zavádění moderních odbavovacích systémů, naposledy In Karty v mobilu, a aktivní komunikaci obchodních nabídek společnosti. Na využívání vlaků ČD má velký vliv i jejich zapojení do integrovaných dopravních systémů krajů a měst.
„V loňském roce dál rostl zájem také o mezistátní dopravu, kterou zajišťujeme ve spolupráci se zahraničními partnery. Lidé míří hlavně do metropolí sousedních států a namísto letadel volí pohodlné a rychlé vlaky. My jim samozřejmě jdeme naproti. Například jsme loni zlepšili spojení do Lince a umíme pro naše zákazníky vyjednat i zajímavé ceny,“ vysvětluje důvody více než čtyřsettisícového meziročního nárůstu cestujících v mezinárodní přepravě Michal Štěpán, člen představenstva ČD odpovědný za osobní dopravu. „Je zřejmé, že umíme úspěšně bojovat s konkurencí, která operuje především v lukrativním segmentu dálkové dopravy.“
„Zákazníci nám přibývají od roku 2010, kdy se postupně začaly zlepšovat služby a zejména kvalita vozidel,“ dodává předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek. „Od té doby jsme do zvýšení komfortu cestování investovali desítky miliard korun a chceme v tom i nadále pokračovat. Aktuálně probíhají soutěže na dodávku 50 nových vozů pro dálkové spoje a také chceme nakoupit 10 motorových jednotek na linku Praha – Kladno. Další investice by měly přijít v souvislosti se soutěžemi státu a krajů na obsluhu jednotlivých linek a provozních souborů. Pokud budou objednatelé chtít nová vozidla, jsme připraveni je nabídnout. Již brzy vyhlásíme soutěže na výrobu dalších více než 380 nových vozů.“
Větší počet zákazníků pochopitelně znamená i vyšší tržby z jízdného. Konkrétní ukazatele zveřejní České dráhy společně s výsledky hospodaření za rok 2017 na konci dubna.
České dráhy a NejBusiness.cz
4.2.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....