Coca‑Cola představuje novou globální vizi World Without Waste – Svět bez odpadu

Coca‑Cola představuje novou globální vizi World Without Waste – Svět bez odpadu

Společnost Coca‑Cola oznámila záměr zásadně přepracovat svůj postoj k problematice obalových materiálů. Globálním cílem je přispět do roku 2030 k odběru a recyklaci stejného množství odpadu, které odpovídá 100% objemu jí použitých obalových materiálů.

Tento záměr představuje klíčovou součást nové vize společnosti nazvané World Without Waste, tedy Svět bez odpadu. Coca‑Cola podpoří svůj záměr investicemi v průběhu několika let. Součástí ambiciózního plánu je také již probíhající úsilí o to, aby byly všechny obaly nápojů z portfolia společnosti Coca‑Cola 100% recyklovatelné. Celý záměr je přitom založen na předpokladu, že jakkoliv si balené potraviny a nápoje z moderního života odmyslet nelze, podíl těchto obalových materiálů na celkovém objemu odpadu je možné významně snížit.

„Svět čelí problému s obalovými materiály a stejně jako jiné firmy, neseme i my spoluzodpovědnost za jeho řešení,“ říká James Quincey, prezident a generální ředitel společnosti Coca‑Cola. „Prostřednictvím naší vize investujeme do naší planety i do používaných obalových materiálů ve snaze učinit z tohoto problému záležitost minulou.“

Společnost Coca‑Cola a její partneři (v ČR je to Coca‑Cola HBC) usilují o naplnění několika zásadních cílů:

Investice do planety

Do roku 2030 globálně odebrat a znovu uvést do oběhu jednu nápojovou lahev nebo plechovku za každý prodaný kus. Využívat svých marketingových zdrojů i schopností tak, aby lidé věděli, co, jak a kde recyklovat. Podporovat zpětný odběr obalových materiálů v rámci celého oboru, včetně odběru lahví a plechovek od jiných výrobců. V neposlední řadě spolupracovat s místními komunitami, partnery v oboru, odběrateli i zákazníky i při řešení souvisejících problémů, jako jsou odhozené obaly či znečištění moří.

Investice do obalových materiálů

Společnost Coca‑Cola bude pokračovat v úsilí o dosažení globální recyklovatelnosti veškerých svých obalových materiálů, ať již prostřednictvím vyššího podílu recyklovaných materiálů, vývoje pryskyřic rostlinného původu či snižováním množství plastu v každém obalu. Do roku 2030 chce společnost Coca‑Cola používat lahve s průměrným obsahem recyklovaného materiálu ve výši 50 procent a nastolit tak novou globální normu pro nápojové obaly. V současné době je již většina obalových materiálů používaných společností Coca‑Cola recyklovatelných.

„Coca‑Cola HBC patří mezi zakladatele společnosti EKO-KOM. Za 20 let existence dosáhla úroveň recyklace odpadů v systému EKO-KOM 77 % a patří tak k nejvyšším v Evropě. Tento systém zahrnuje 6114 obcí, ve kterých žije 99 % populace. Ti všichni tak mají možnost své odpady třídit a již 72 % obyvatel ČR tak činí,“ říká Petr Jonák, ředitel vnějších vztahů Coca‑Cola HBC Česko a Slovensko. „Vizi společnosti Coca‑Cola na Svět bez odpadu plně podporujeme. Jako dlouhodobý lídr recyklace obalů a odpadů v České republice budeme hledat všechny možnosti, jak dále zvýšit efektivitu českého systému a vyzýváme ostatní, aby se k tomuto úsilí přidali,“ dodal.

Vize World Without Waste představuje další krok v trvalém úsilí společnosti Coca‑Cola o zajištění udržitelnosti. Staví při tom na úspěšném plnění cíle opětovného využití přibližně shodného množství vody, jaké využívá k výrobě svých nápojů. Společnost tento cíl naplnila a překonala v roce 2015, pět let před původně přepokládaným termínem. Toto úsilí je součástí snahy společnosti Coca‑Cola zodpovědně růst a stát se výrobcem uceleného portfolia nápojů.

„Nápojové lahve a plechovky by pro naši planetu neměly znamenat ohrožení. Stejně tak je možné dosáhnout světa neznečištěného odpadky,“ říká James Quincey„Firmy jako je ta naše se v tomto směru musí postavit do čela. Spotřebitelům po celém světě záleží na stavu naší planety, a proto od firem očekávají, že podle toho budou jednat. Hodláme se podle toho řídit a vyzýváme ostatní, aby se k nám na této důležité cestě přidali.“

Coca‑Cola bude o dosažení svých cílů usilovat ve spolupráci s několika globálními partnery: iniciativou New Plastics Economy nadace Ellen MacArthur Foundation, aliancí The Ocean Conservancy / Trash Free Seas Alliance, a Světovým fondem na ochranu přírody WWF. Společnost Coca‑Cola vedle toho spustí projekty ve spolupráci s novými partnery na regionální a místní úrovni. Hodlá navíc spolupracovat s významnými odběrateli při motivování spotřebitelů k recyklování obalových materiálů v co největší míře.

Zdroj informací

Coca‑Cola Česká republika  a NejBusiness.cz

Datum

24.1.2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.8335 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál