V rámci nového ekologického cíle skupiny Deutsche Bahn se DB Schenker zavázal snížit emise skleníkových plynů do roku 2030 minimálně o 40 % ve srovnání s rokem 2006. Cílem celé skupiny je snížení emisí uhlíku o polovinu.
Na produkci všech emisí skupiny Deutsche Bahn se DB Schenker podílí ze dvou třetin, a tak má zároveň velký vliv na splnění tohoto cíle. Ke snižování emisí uhlíku do roku 2030 se DB Schenker zavázal již v minulém roce. Od roku 2020 se roční cíle pro snížení emisí zvýší o 3 % ročně pro pozemní a leteckou přepravu. DB Schenker chce také zredukovat emise v námořní přepravě, a to i přesto že už v období 2006-2017 dosáhl snížení o 62 % na TEU/km.
Zhruba 95 % emisí uhlíků produkují společnosti, které s DB Schenker spolupracují v rámci celého logistického řetězce. Po celém světě jich je na 40 000. DB Schenker hodlá produkci uhlíku v odvětví logistiky dále snižovat a chce se na tomto plánu podílet i se svými obchodními partnery. Spolupracuje s nimi na kampaních za ekologičtější dopravu, investuje do nových technologií a pilotních projektů, které by pomohly k lepšímu životnímu prostředí.
Například v Paříži nyní zavádí DB Schenker změny v elektromobilitě pro svoz a rozvoz zásilek. „Zahájením tohoto programu jsme se přidali k společnostem, které udávají směr v městské logistice bez uhlíku,” říká Tariel Chamerois, manažer udržitelnosti ve společnosti DB Schenker ve Francii a viceprezident CLECAT, což je Evropská organizace pro zasílatelství, dopravu, logistiku a služby zákazníkům.
"Ve Švédsku odstartovaly kampaně na podporu přechodu na zelenou energii v dopravě. DB Schenker dnes využívá udržitelná biopaliva v přibližně 800 kamionech, které tak nahrazují zhruba třetinu spotřeby nafty. Konec používání fosilních paliv. To pro nás představuje největší výzvu. V oblasti pozemní přepravy je náš cíl již jasný. V železniční přepravě stále více využíváme zelenou energii, a to i na mezikontinentálních linkách, což by mohlo přetáhnout část objemu zakázek z letecké a námořní přepravy. Ty teď nutně potřebují nové technologie, které se ale nachází teprve v počátcích vývoje. Ekologická situace v těchto segmentech není dlouhodobě udržitelná. Z tohoto pohledu je pro všechny články dodavatelského řetězce vhodné spolupracovat s těmi, kteří nové strategie vytvářejí,“ vysvětluje Andrea Dorothea Schoen, manažerka programu ochrany klimatu v DB Schenker.
DB Schenker a NejBusiness.cz
22.1.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....