BMW Group pokračuje ve své strategii navyšování registrací nových osobních vozů na českém trhu. Stejně jako tomu bylo z globálního pohledu, také v České republice byl rok 2017 BMW Group z mnoha hledisek rekordní. Celá skupina registrovala v roce 2017 v ČR 8220 vozidel značek BMW, MINI a Rolls-Royce, plus 789 motocyklů BMW Motorrad. To znamená, že je jedničkou mezi výrobci osobních prémiových vozů na českém trhu. Pro automobily BMW Group znamená tento výsledek meziroční nárůst o 16,9 %. U motocyklů činilo posílení prodejů 37,2 %.
Značka BMW v roce 2017 registrovala na českém trhu 7392 vozidel, což znamená nárůst oproti roku 2016 o 940 vozidel, neboli 14,6 procenta. Vzhledem k tomu, že BMW rostlo rychleji než trh, zvýšil se tržní podíl z 2,48 na 2,72 %. Celkově nejúspěšnějším modelem z nabídky BMW bylo s počtem 1402 nově registrovaných vozů BMW řady 5 v provedení Sedan a Touring, jehož oblibu v dokazuje i druhé místo v anketě Auto roku v České republice. Stabilně vysoké prodeje si udržují modely řady BMW X, a to zejména BMW X1 (1166 ks) a BMW X5 (1014 ks).
Třem modelům BMW patří prvenství v jejich třídách. Konkrétně jde o BMW řady 4, jež v provedeních Gran Coupé, Coupé a Cabrio s počtem nově registrovaných vozů 523 kusů je jedničkou v segmentu sportovních vozů. BMW řady 7 s počtem 202 kusů dominuje žebříčku kategorie luxusních vozů. Stejně jako loni, i letos triumfovalo BMW i3, které je nejvíce registrovaným elektromobilem na českém trhu. Do statistik se zapsalo s počtem 109 kusů.
Značka BMW si i nadále udržuje vysoký podíl modelů vybavených pohonem všech kol BMW xDrive. V roce 2017 jich do statistik přibylo 5574, což znamená podíl 75 %. Z hlediska rozdělení podle druhu pohonu i v letošním roce vedou vznětové motory s podílem 67 %, následované zážehovými motory s podílem 28 %. Elektrifikovanému pohonu patří přibližně 3,5 % (zbývající část do 100 % je v kolonce „nezařazeno“). Podíl téměř čtyř procent z dodávek v roce 2017 tvořily sportovní modely divize M, z nich bylo na českém trhu, podobně jako v celosvětovém měřítku, nejúspěšnější BMW M2. Zákazníci si vozy BMW objednávali v bílé barvě, po níž následovaly černá a stříbrná.
Značka MINI v roce 2017 oslovila o 45 % více zákazníků než v roce 2016. Celkem bylo registrováno 814 nových vozů MINI. Největší podíl měla na tomto nárůstu zejména nová generace modelu MINI Countryman, jež je nyní k dispozici také v unikátní plug-in hybridní verzi. Téměř 36 procent nově registrovaných vozů MINI bylo vybaveno inteligentním pohonem všech kol ALL4.
Britský výrobce luxusních vozů, značka Rolls-Royce, v roce 2017 statistiky obohatila 14 nově registrovanými vozy. To je sice ve srovnání s rokem 2016 pokles o 3 vozidla, nicméně automobilka se připravovala na náběh výroby zcela nové generace modelu Phantom, jež se začala prodávat s koncem minulého roku.
Rok 2017 byl úspěšný také pro BMW Motorrad. Své zákazníky si celkem našlo 789 motocyklů, z nichž 743 patřilo do kategorie přes 500 cm3. Zbývajících 43 strojů připadá na zcela nové modely G 310 R a G 310 GS řadící se do kategorie pod 350 cm3. Jako již tradičně, i v roce 2017 byl nejoblíbenějším motocyklem model BMW R 1200 GS.
BMW Group a NejBusiness.cz
17.1.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....