Nový Opel Grandland X se ve světové premiéře představil na zářijovém autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a na tuzemský trh byl uveden na samém konci října. Nabídku motorů řady Grandland X nyní rozšiřuje špičkový turbodiesel 2.0 CDTI o výkonu 130 kW/177 k, který se chlubí nejvyšším točivým momentem 400 Nm. Nový turbodiesel se kombinuje s 8-stupňovou automatickou převodovkou. Grandland X 2.0 CDTI 130 kW má spotřebu (podle NEDC): Město 5,3-5,3[1] l/100 km, mimo město 4,6-4,5[1] l/100 km, kombinace 4,9-4,8[1] l/100 km, kombinované emise CO2 činí 128-126[1] g/km.
„Náš nový Opel Grandland X zhmotňuje dobrodružného ducha a svobodu. Proto jsme pro něj připravili zvlášť výkonný turbodiesel, který poskytuje ještě větší požitek z jízdy při příjemné spotřebě paliva. Náš nový zástupce v segmentu SUV dokáže naplno předvést svůj potenciál v kombinaci s jemně řadící 8-stupňovou automatickou převodovkou,“ říká Peter Küspert, ředitel pro prodej a marketing Opel Automobile GmbH.
Nový Opel Grandland X je nyní k dispozici i v novém stupni výbavy „Ultimate“, která standardně obsahuje celou škálu luxusních prvků, např. 19“ kola z lehké slitiny, LED AFL světlomety, navigační systém 5.0 IntelliLink atd. Komfort posádky zvyšují i ergonomická přední sedadla, audiosystém Denon a moderní asistenční systémy.
Nový Opel Grandland X láká zájemce o kompaktní SUV svým velkorysým interiérem a atraktivním „off-road“ vzhledem. Opel proto nabízí vitální zážehové a vznětové motory, které zaručují vysoké výkony při vysoké účinnosti. Nový špičkový turbodiesel o objemu 2,0 l dává výkon 130 kW/177 k při otáčkách 3750 min-1 a už při otáčkách 2000 min-1 poskytuje svůj nejvyšší točivý moment 400 Nm. Tento potenciál umožňuje kompaktnímu SUV modelu zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,1 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti až 214 km/h. Kromě toho může Opel Grandland X s novým turbodieselem tahat přívěsy s hmotnosti až 2000 kg (brzděný přívěs ve stoupání 12 %).
Nový Opel Grandland X 2.0 CDTI je s kombinovanou normovanou spotřebou pod 5 litrů nafty na 100 kilometrů velmi úsporným modelem. I nový čtyřválec 2.0 CDTI 130 kW má účinný systém na čištění výfukových plynů se vstřikování AdBlue. Pro odstranění oxidů dusíku (NOx) z výfukových plynů slouží SCR katalyzátor SCR pracujíc na principu selektivní katalytické redukce. Vodný roztok močoviny, která obsahuje amoniak (NH3), reaguje při vysokých teplotách s oxidy dusíku a výsledkem této reakce je neškodný dusík (N2) a vodní páry (H2O).
Do verze Grandland X 2.0 CDTI 130 kW se standardně montuje nová 8-stupňová automatická převodovka. Grandland X je tak druhým modelem automobilky Opel (po Insignii), který dostal tuto inovativní převodovku, která v porovnání s dosavadní 6-stupňovou převodovkou vyniká ještě vyšší kvalitou řazení.
Modely Opel Grandland X (s libovolným motorem) lze už nyní objednat i v nejvyšší verzi výbavy „Ultimate“, která kombinuje nejvyšší jízdní komfort, vynikající konektivitu, nejmodernější technologie a vyspělé asistenční systémy.
Z vnějšku se špičková verze Ultimate prezentuje 19-palcovými koly z lehké slitiny ve dvoubarevném ladění, stříbřitými střešními lištami, střecha a kryty zrcátek jsou vyvedeny v černém laku „Diamond black“. Vnitřní výbava zahrnuje ergonomická přední sedadla s certifikátem AGR a koženým potahem. Přední i obě krajní sedadla vzadu jsou vyhřívaná, sportovní akcent interiéru dodávají hliníkové pedály.
Do standardní výbavy verze Ultimate patří i prémiový audiosystém Denon s osmi reproduktory a subwooferem. Infotainment Navi 5.0 IntelliLink, vybavený dotykovým displejem s úhlopříčkou 20,3 cm (8 palců) a podporující Android Auto i Apple CarPlay, je doplněný digitálním tunerem DAB+. Posádka má samozřejmě k dispozici telematický systém OnStar[2]. Kompatibilní smartfony je možné nabíjet bezdrátově pouhým vložením přístroje do přihrádky ve středové konzoli.
Modely Grandland X Ultimate jsou vybaveny adaptivními světlomety AFL LED, prostorovým kamerovým systémem se záběrem 360° a parkovacím asistentem Advanced Park Assist.
Grandland X garantuje optimální trakci a stabilitu na každém povrchu. To je zásluha příplatkového elektronického systému IntelliGrip. Řidič může volit jeden z pěti jízdních režimů - systém adaptuje přenos točivého momentu na poháněná přední kola, zabraňuje prokluzu kol a pokud je vůz vybaven automatickou převodovkou, modifikuje i momenty přeřazování a charakteristiku elektronického pedálu plynu.
[1] S pneumatikami s nízkým valivým odporem
[2] Služby OnStar vyžadují aktivaci a účet u OnStar Europe Ltd. Služby hotspotu Wi-Fi vyžadují smlouvu s vybraným operátorem mobilní telefonní sítě. Po uplynutí testovací doby jsou služby zpoplatněny. Všechny služby závisí na dostupnosti a pokrytí mobilní telefonní sítě.
Opel a NejBusiness.cz
15.1.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....