Z Hradce Králové se 9. ledna v 8 hodin vydal nadměrný náklad na svou více než 130 kilometrovou cestu až do přístavu Mělník. Náklad vyšel v úterý v 8 hodin od ZVU a do Mělníka dorazil druhý den ve středu 10. ledna kolem 18 hodiny. Náklad o dvou soupravách a celkové výšce 7 a 7,6 metrů potřeboval na mnoha místech podjet pod elektrickým vedením. Technici ČEZ Distribuce byli požádáni o uvolnění trasy, na některých místech bylo nutné zajistit průjezd pod vedením vysokého i nízkého napětí.
Nádoba o hmotnosti 110 tun a průměru 6,3 metru byla umístěna na soupravě, která celkově dosáhla hmotnosti 189 tun, její délka byla téměř 40 metrů, šířka 6,3 metrů a výška 7,6 metrů. Druhá souprava, o něco menší, vezla nádobu o hmotnosti „pouze“ 46 tun a průměru 5,7 metrů souprava, která ji vezla byla dlouhá 30 metrů, šířka byla 5,7 metrů a výška 7 metrů.
Obě soupravy měli namířeno z Hradce Králové do přístavu Mělník a vydali se na cestu v úterý ráno, kolem 18 hodiny byly odstaveny v Kersku a ve středu ráno pokračovali do přístavu Mělník a poté až do Iráku.
Technici ČEZ Distribuce demontovali vedení nízkého napětí ve Stěžerách, aby obě soupravy mohly bezpečně projet.
V trase transportu byla na některých místech provedena demontáž a opětovná montáž vedení vysokého i nízkého napětí, odpojení a opětovné zapojení elektrické energie. Omezení dodávky nejvíce pocítili obyvatelé po trase transportu, ve východních Čechách - například Stěžer, Chlumce n C. a Lovčic, kde bylo na nezbytnou dobu nutné provést na některých místech demontáž a opětovnou montáž vedení, kvůli výšce transportu.
Pouze krátkodobé vypnutí zaregistrovali obyvatelé - např. Plačic, Vlčkovic, Hřibska, Urbanic, Praskačky, Lhoty p. Libčany, Libčan, Hvozdnice, Roudnice, Dobřenic, Syrovátky, Osic, Osiček, Obědovic, Puchlovic, Babic a další po trase transportu.
Ve středních Čechách došlo k omezení dodávky první den, tedy 9.1. v obcích Dlouhopolsko, Vlkov pod Oškobrhem, Odřepsy, Choťánky, Písková Lhota, Kostelní Lhota, Vrbová Lhota, Ratenice a části Cerhenic.
Druhý den 10. 1. v obcích Velenka, Hradištko – Kersko, Starý Vestec, Čelákovice, Záluží, Zápy, Stará Boleslav, Ovčáry, Chrást, Kozly, Větrušice, Tišice, Tuhaň, Záboří, Červená Píska.
První den transport dojel z Hradce Králové po trase přes Stěžery, Obědovice, Nové Město, Chlumec nad Cidlinou, Odřepsy, - kde šel na D11 exit 42 a sjel exitem 39 směr Písková Lhota směrem na Sadskou do Kerska, kde byl kolem 18 hodiny odstaven.
Ve středu obě soupravy pokračovali z Kerska přes Mochov, Čelákovice, Brandýs nad Labem, Starou Boleslav, Ovčáry, Tišice až do Mělníka do přístavu, který byl jejich cílem.
V této trase bylo na několika místech operativně odstraněno vedení vysokého a nízkého napětí, aby kolos mohl projet. Po projetí nákladních souprav bylo okamžitě vše evedeno do původního stavu. Celá tato operace vyžadovala mimořádné nasazení našich pracovníků. Snahou bylo, aby omezení dodávek elektřiny pro obyvatele v dotčených částech bylo co nejkratší.
ČEZ a NejBusiness.cz
11.1.2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....