Úcta k tradicím, autenticita a čistota: nové logo MINI

Úcta k tradicím, autenticita a čistota: nové logo MINI

Současná interpretace emblému značky kombinuje stylistické prvky z raných dob klasického Mini s designem orientovaným na budoucnost, který se soustředí na to nejzákladnější – nejnovější kapitola rozmanité historie loga MINI bude od března 2018 k vidění na všech modelech MINI: na kapotě a na zádi, na středu volantu a na klíčku.

Středobodem nové identity značky MINI je úcta k tradičním hodnotám spojená s duchem vývoje orientovaného na budoucnost. Tato filozofie se odráží i ve vizuální podobě britské prémiové značky, jejímž ústředním prvkem je logo značky MINI. Současná interpretace celosvětově známého loga na sebe bere podobu minimalistického designu, zaměřeného na to nejdůležitější. K vidění bude od března 2018 na všech současných modelech MINI.

Nové logo MINI vychází z třírozměrného stylu zobrazení, který byl používán od obnovení značky v roce 2001, a přenáší ho do formy vizuálního vyjádření nazývaného „plochý design“, který se soustředí na klíčové grafické prvky. Zachování základního, v tradicích zakořeněného motivu okřídleného kola s kapitálkami vysázeným jménem značky uprostřed zajišťuje okamžitou rozpoznatelnost loga. Záměrné upuštění od stínování a tónů šedi vytváří ostře kontrastní kombinaci bílé a černé, vyjadřující autentičnost a čistotu nové značkové identity. Dvourozměrná podoba navíc umožňuje univerzální využití.

Nejnovější podoba loga otevírá další kapitolu v rozmanité historii loga MINI. Zvláště působivá je podobnost s pečetí, představenou v polovině 90. let pro klasické Mini. V té době se jméno značky také objevilo napsané kapitálkami v kruhu se stylizovanými křídly.

Kořeny až v počátečních letech klasického MINI

Kořeny této kombinace symbolů kola a křídel sahá až do počátečních let klasického Mini. Když British Motor Corporation (BMC) uvedla v roce 1959 svůj Morris Mini-Minor na trh společně s technicky shodným Austinem Seven, nesl prvně jmenovaný model logo značky Morris. To bylo tvořeno červeným býkem a třemi modrými vlnami – symbolem města Oxford – v kruhu se dvěma stylizovanými křídly po stranách. Naproti tomu sesterský model, který byl od roku 1962 označován jako Austin Mini, nesl své šestiúhelníkové logo se jménem a emblémem značky nad maskou chladiče. Další dvě samostatné varianty revolučního malého vozu se objevily pod jinými značkami koncernu BMW – Wolseley a Riley. Wolseley Hornet a Riley Elf měly více individuální design, který zahrnoval nejen upravenou karoserii se speciálními doplňky, ale také vlastní charakteristické logo pro každý z modelů.

Rozpolcená identita klasického Mini přetrvala až do roku 1969. Od toho roku už se vyrábělo výhradně v britské továrně Longbridge a zároveň dostalo slavný jednoslovný název Mini. Tento krok klasické Mini oslavilo také novým logem: jeho motivem byl tradiční emblém s abstraktním designem, který nenesl žádnou podobnost s původními symboly. Takzvaný erb Mini se používal po celá desetiletí a jeho design byl několikrát přepracován. Řada speciálních modelů klasického Mini dostala individuálně navržená loga, ale všechna z nich byla založena na univerzální podobě emblému.

Nová edice Mini Cooperu v roce 1990 tato zavedená pravidla změnila. Vrátil se tradiční design loga a s ním i zaměření na sportovní charakter klasického Mini. Chromované kolo se stylizovanými křídly odkazovalo na logo Morrisu Mini-Minor, ale namísto býka a vln se objevil červený nápis „MINI COOPER“ se zeleným vavřínovým věncem na bílém pozadí. V roce 1996 pak byla tato varianta aplikována i na ostatní modely s upraveným pozadím a nápisem „MINI“, kdy světlá písmena vystupovala ze zeleného pozadí.

Jako základ byla využita poslední verze loga klasického Mini

Jen o pár let později bylo v průběhu příprav na oživení značky, která nyní patří do koncernu BMW Group, učiněno rozhodnutí redefinovat nejen identitu značky MINI, ale také její logo. V tomto případě byla jako základ využita poslední verze loga klasického Mini, které bylo důkladně modernizováno. Na své premiéře v listopadu 2000 se moderní MINI objevilo s vysoce kvalitním trojrozměrným logem, jež neslo jméno značky na černém pozadí. Chromované kolo a stylizovaná křídla zůstaly beze změny po téměř 15 let a staly se celosvětově známým symbolem potěšení z řízení, individuálního stylu a prémiové kvality v malém voze pro 21. století. Stejně tak i nové logo MINI odráží oddanost tradicím britské značky, nyní sahající téměř 60 let nazpět.

Zdroj informací

BMW Group a NejBusiness.cz

Datum

25.12.2017

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

4. srpna 2025

Půjčka pro podnikatele nabízí velmi atraktivní možnosti

Jednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

Reklama

Page generated in 1.6266 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál