Současná interpretace emblému značky kombinuje stylistické prvky z raných dob klasického Mini s designem orientovaným na budoucnost, který se soustředí na to nejzákladnější – nejnovější kapitola rozmanité historie loga MINI bude od března 2018 k vidění na všech modelech MINI: na kapotě a na zádi, na středu volantu a na klíčku.
Středobodem nové identity značky MINI je úcta k tradičním hodnotám spojená s duchem vývoje orientovaného na budoucnost. Tato filozofie se odráží i ve vizuální podobě britské prémiové značky, jejímž ústředním prvkem je logo značky MINI. Současná interpretace celosvětově známého loga na sebe bere podobu minimalistického designu, zaměřeného na to nejdůležitější. K vidění bude od března 2018 na všech současných modelech MINI.
Nové logo MINI vychází z třírozměrného stylu zobrazení, který byl používán od obnovení značky v roce 2001, a přenáší ho do formy vizuálního vyjádření nazývaného „plochý design“, který se soustředí na klíčové grafické prvky. Zachování základního, v tradicích zakořeněného motivu okřídleného kola s kapitálkami vysázeným jménem značky uprostřed zajišťuje okamžitou rozpoznatelnost loga. Záměrné upuštění od stínování a tónů šedi vytváří ostře kontrastní kombinaci bílé a černé, vyjadřující autentičnost a čistotu nové značkové identity. Dvourozměrná podoba navíc umožňuje univerzální využití.
Nejnovější podoba loga otevírá další kapitolu v rozmanité historii loga MINI. Zvláště působivá je podobnost s pečetí, představenou v polovině 90. let pro klasické Mini. V té době se jméno značky také objevilo napsané kapitálkami v kruhu se stylizovanými křídly.
Kořeny této kombinace symbolů kola a křídel sahá až do počátečních let klasického Mini. Když British Motor Corporation (BMC) uvedla v roce 1959 svůj Morris Mini-Minor na trh společně s technicky shodným Austinem Seven, nesl prvně jmenovaný model logo značky Morris. To bylo tvořeno červeným býkem a třemi modrými vlnami – symbolem města Oxford – v kruhu se dvěma stylizovanými křídly po stranách. Naproti tomu sesterský model, který byl od roku 1962 označován jako Austin Mini, nesl své šestiúhelníkové logo se jménem a emblémem značky nad maskou chladiče. Další dvě samostatné varianty revolučního malého vozu se objevily pod jinými značkami koncernu BMW – Wolseley a Riley. Wolseley Hornet a Riley Elf měly více individuální design, který zahrnoval nejen upravenou karoserii se speciálními doplňky, ale také vlastní charakteristické logo pro každý z modelů.
Rozpolcená identita klasického Mini přetrvala až do roku 1969. Od toho roku už se vyrábělo výhradně v britské továrně Longbridge a zároveň dostalo slavný jednoslovný název Mini. Tento krok klasické Mini oslavilo také novým logem: jeho motivem byl tradiční emblém s abstraktním designem, který nenesl žádnou podobnost s původními symboly. Takzvaný erb Mini se používal po celá desetiletí a jeho design byl několikrát přepracován. Řada speciálních modelů klasického Mini dostala individuálně navržená loga, ale všechna z nich byla založena na univerzální podobě emblému.
Nová edice Mini Cooperu v roce 1990 tato zavedená pravidla změnila. Vrátil se tradiční design loga a s ním i zaměření na sportovní charakter klasického Mini. Chromované kolo se stylizovanými křídly odkazovalo na logo Morrisu Mini-Minor, ale namísto býka a vln se objevil červený nápis „MINI COOPER“ se zeleným vavřínovým věncem na bílém pozadí. V roce 1996 pak byla tato varianta aplikována i na ostatní modely s upraveným pozadím a nápisem „MINI“, kdy světlá písmena vystupovala ze zeleného pozadí.
Jen o pár let později bylo v průběhu příprav na oživení značky, která nyní patří do koncernu BMW Group, učiněno rozhodnutí redefinovat nejen identitu značky MINI, ale také její logo. V tomto případě byla jako základ využita poslední verze loga klasického Mini, které bylo důkladně modernizováno. Na své premiéře v listopadu 2000 se moderní MINI objevilo s vysoce kvalitním trojrozměrným logem, jež neslo jméno značky na černém pozadí. Chromované kolo a stylizovaná křídla zůstaly beze změny po téměř 15 let a staly se celosvětově známým symbolem potěšení z řízení, individuálního stylu a prémiové kvality v malém voze pro 21. století. Stejně tak i nové logo MINI odráží oddanost tradicím britské značky, nyní sahající téměř 60 let nazpět.
BMW Group a NejBusiness.cz
25.12.2017
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....