MARLENKA vyhrála spor s dr.Oetkerem

MARLENKA vyhrála spor s dr.Oetkerem

V průběhu listopadu roku 2016 společnosti MARLENKA international s.r.o. zjistila, že společnost Dr. Oetker uvedla na trh v Turecku výrobek (sypkou směs na výrobu dortu) s názvem „MARLENKA“ a prodávala ho ve všech obchodních sítích (např.Carrefour, Metro apod.) V reakci na toto zjištění byly v lednu roku 2017 kontaktovány jak turecká pobočka Dr. Oetker, tak německá centrála společnosti s upozorněním na porušování práv k ochranným známkám společnosti MARLENKA international s.r.o.

Ačkoliv společnost Dr. Oetker zásah do ochranných známek společnosti MARLENKA international s.r.o. uznala, odmítla návrh na mimosoudní vyrovnání s poukazem na to, že označení „MARLENKA“ je v Turecku druhového charakteru, tedy že označuje obecně druh výrobku a že není způsobilé rozlišit konkrétní výrobky společnosti MARLENKA international s.r.o. Společnost Dr. Oetker pohrozila, že z tohoto důvodu podá návrh na zneplatnění ochranných známek „MARLENKA“ v Turecku. V průběhu vyjednávání byli právní zástupci společnosti Dr. Oetker na základě argumentace prvních zástupců společnosti MARLENKA international s.r.o. přesvědčeni o tom, že označení „MARLENKA“ není druhového charakteru, což vyloučilo jejich snahu o zneplatnění ochranných známek „MARLENKA“ v Turecku.

Výsledkem několikaměsíčního vyjednávání bylo uzavření dohody o narovnání, čímž bylo neoprávněné užití ochranných známek „MARLENKA“ vyřešeno mimosoudní cestou. V této dohodě společnost Dr. Oetker uznala existenci práv společnosti MARLENKA international s.r.o. k jejím ochranným známkám „MARLENKA“ a zavázala se zejména:

Neuvádět výrobky „MARLENKA“ na trh

Odkoupit výrobky „MARLENKA“ z určených velkých obchodních řetězců

Zaplatit společnosti MARLENKA international s.r.o. finanční kompenzaci ve výši 16.000 EUR

Vyjádření Dr.Oetkera

Dr. Oetker dohodu s Marlenkou potvrzuje. „Problémem bylo, že Marlenka je v Turecku obecný název pro určitý druh pečiva, a proto byl krátkodobě používán pro produkt Dr. Oetker. Naše turecká dceřiná společnost si nebyla vědoma, že česká společnost má známku Marlenka chráněnou,“ reagoval mluvčí německé centrály firmy Jörg Schillinger. Vzájemná dohoda je podle něj akceptovatelná pro obě strany a firma už produkt dál nenabízí.

Výše popsané nebylo prvním případem porušování ochranných známek společnosti „MARLENKA“ v Turecku. I předchozí případy byly vyřešeny smírně bez soudního řízení, kdy se porušovatelé zavázali zdržet se dalšího neoprávněného užívání ochranných známek „MARLENKA“.

Zdroj informací

MARLENKA international s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

20.12.2017

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.2459 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál