E-Shop Dr. Max je nejrychleji rostoucím internetovým obchodem svého druhu

E-Shop Dr. Max je nejrychleji rostoucím internetovým obchodem svého druhu

Internetový obchod drmax.cz vykazuje meziroční růst ve stovkách procent, zatímco trh lékárenských e-shopů jako takový roste jen o desítky. Dynamiku ještě akceleruje předvánoční poptávka.

Pokud jde o podíl na celkovém obratu lékáren Dr.Max (resp. Společnosti Česká Lékárna Holding jako provozovatele sítě) řádově jde sice o jednotky procent na celkových tržbách, ale v meziročním srovnání vykazuje e-shop největší lékárenské sítě v ČR růst bezmála 300 procent. „Dr.Max je tak nejrychleji rostoucí platformou na trhu – tento způsob distribuce se nám velmi osvědčuje“, říká generální ředitel ČLH Daniel Horák, „proto zároveň stále rozšiřujeme rejstřík nabízených produktů. Ještě v lednu to bylo necelých osm tisíc druhů položek, dnes bezmála dvanáct tisíc.“ E-shop Dr.Max nabízí samozřejmě podstatně pestřejší portfolio produktů než tradiční kamenné lékárny, které si zejména z prostorových důvodů nemohou dovolit takovou držet srovnatelnou šíři sortimentu.  E-shop ovšem omezuje zákon, který neumožňuje on-line prodej léků na recept. „Je to dobře“, komentuje to Daniel Horák, „jsme přesvědčeni, že to odpovídá míře připravenosti trhu. Na e-shopu se tak smějí zatím prodávat jen léky bez předpisu, které se na celkových tržbách podílejí asi dvěma procenty.“

Logistika a marketing

„Nejdůležitější hráči na trhu investují do logistiky a marketingu a ani my nejsme výjimka“, doplňuje D. Horáka Jiří Navrátil, ředitel e-shopu Dr.Max, „letos jsme otevřeli nové logistické centrum v Brně-Heršpicích, což nám umožňuje vyřizovat rostoucí počet objednávek.“ Z Heršpic expeduje e-shop Dr.Max řádově tisíce objednávek denně, při zvláštních nabídkách jako je doprava zdarma nebo předvánoční adventní akce to může být o řád výš. Jako odběrných míst využívá e-shop Dr.Max výhradně své sítě lékáren – cca 420 poboček, jako výdejna e-shopu slouží téměř všechny. Drtivá většina zákazníků e-shopu, plných 85 procent využívá právě možnosti vyzvednout si objednávku v nejbližší lékárně. „O jiných odběrných místech neuvažujeme“, říká D. Horák, „hustota naší sítě lékáren je dostatečná a dokážeme tak garantovat dodržování správné distribuční praxe.“

Nejžádanější kategorií jsou v e-shopu Dr.Max podle J. Navrátila produkty Health & Beauty (necelých 30 % tržeb), následované doplňky stravy (25 %) a kategorií Mother Care (20 %); skokanem roku mezi kategoriemi je sportovní výživa a dieta (2 %). „Jde o jiné podíly, než které zaznamenáváme v tradičních lékárnách – například přípravky pro péči o pleť se na e-shopu prodávají desetkrát úspěšněji než v kamenných pobočkách sítě“, doplňuje J. Navrátil. Poukazuje i na další skutečnost: Přestože počet klientů e-shopu roste, zájem o tradiční lékárny nikterak neklesl. Je zřejmé, že tento typ expedice přitahuje zcela novou klientelu. Průměrný věk návštěvníka e-shopu Dr.Max je 29 let, v drtivé převaze se jedná o ženy.

„Neustále zkracujeme dobu cesty objednávky ke klientovi, nový systém umožňuje už dnes ve vybraných pobočkách – pokud jde o zakázky, které si chce klient vyzvednout v lékárně -  tuto dobu zkrátit na hodiny či desítky minut“, říká J. Navrátil, „většina objednávek se expeduje obvykle do druhého dne. Permanentně zlepšujeme internetové prostředí e-shopu, aby bylo maximálně intuitivní.“

Pozn.: V průběhu roku ČLH nezveřejňuje absolutní výši obratu jak za celou síť, tak za e-shop. Nezveřejňuje ani výhledy. Tato čísla budou veřejná počátkem příštího roku v rámci prezentace hospodářských výsledků.

Zdroj informací

Dr. Max a NejBusiness.cz

Datum

19.12.2017

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

E-shop NejBusiness.cz

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

4. srpna 2025

Půjčka pro podnikatele nabízí velmi atraktivní možnosti

Jednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...

7. července 2025

Stát podpoří pěstitele ovoce a zeleniny: Sezónní zaměstnanci v těchto sektorech získají slevu na pojistném a větší časový rozsah dohod

Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

Reklama

Page generated in 2.6483 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál