E-Shop Dr. Max je nejrychleji rostoucím internetovým obchodem svého druhu

E-Shop Dr. Max je nejrychleji rostoucím internetovým obchodem svého druhu

Internetový obchod drmax.cz vykazuje meziroční růst ve stovkách procent, zatímco trh lékárenských e-shopů jako takový roste jen o desítky. Dynamiku ještě akceleruje předvánoční poptávka.

Pokud jde o podíl na celkovém obratu lékáren Dr.Max (resp. Společnosti Česká Lékárna Holding jako provozovatele sítě) řádově jde sice o jednotky procent na celkových tržbách, ale v meziročním srovnání vykazuje e-shop největší lékárenské sítě v ČR růst bezmála 300 procent. „Dr.Max je tak nejrychleji rostoucí platformou na trhu – tento způsob distribuce se nám velmi osvědčuje“, říká generální ředitel ČLH Daniel Horák, „proto zároveň stále rozšiřujeme rejstřík nabízených produktů. Ještě v lednu to bylo necelých osm tisíc druhů položek, dnes bezmála dvanáct tisíc.“ E-shop Dr.Max nabízí samozřejmě podstatně pestřejší portfolio produktů než tradiční kamenné lékárny, které si zejména z prostorových důvodů nemohou dovolit takovou držet srovnatelnou šíři sortimentu.  E-shop ovšem omezuje zákon, který neumožňuje on-line prodej léků na recept. „Je to dobře“, komentuje to Daniel Horák, „jsme přesvědčeni, že to odpovídá míře připravenosti trhu. Na e-shopu se tak smějí zatím prodávat jen léky bez předpisu, které se na celkových tržbách podílejí asi dvěma procenty.“

Logistika a marketing

„Nejdůležitější hráči na trhu investují do logistiky a marketingu a ani my nejsme výjimka“, doplňuje D. Horáka Jiří Navrátil, ředitel e-shopu Dr.Max, „letos jsme otevřeli nové logistické centrum v Brně-Heršpicích, což nám umožňuje vyřizovat rostoucí počet objednávek.“ Z Heršpic expeduje e-shop Dr.Max řádově tisíce objednávek denně, při zvláštních nabídkách jako je doprava zdarma nebo předvánoční adventní akce to může být o řád výš. Jako odběrných míst využívá e-shop Dr.Max výhradně své sítě lékáren – cca 420 poboček, jako výdejna e-shopu slouží téměř všechny. Drtivá většina zákazníků e-shopu, plných 85 procent využívá právě možnosti vyzvednout si objednávku v nejbližší lékárně. „O jiných odběrných místech neuvažujeme“, říká D. Horák, „hustota naší sítě lékáren je dostatečná a dokážeme tak garantovat dodržování správné distribuční praxe.“

Nejžádanější kategorií jsou v e-shopu Dr.Max podle J. Navrátila produkty Health & Beauty (necelých 30 % tržeb), následované doplňky stravy (25 %) a kategorií Mother Care (20 %); skokanem roku mezi kategoriemi je sportovní výživa a dieta (2 %). „Jde o jiné podíly, než které zaznamenáváme v tradičních lékárnách – například přípravky pro péči o pleť se na e-shopu prodávají desetkrát úspěšněji než v kamenných pobočkách sítě“, doplňuje J. Navrátil. Poukazuje i na další skutečnost: Přestože počet klientů e-shopu roste, zájem o tradiční lékárny nikterak neklesl. Je zřejmé, že tento typ expedice přitahuje zcela novou klientelu. Průměrný věk návštěvníka e-shopu Dr.Max je 29 let, v drtivé převaze se jedná o ženy.

„Neustále zkracujeme dobu cesty objednávky ke klientovi, nový systém umožňuje už dnes ve vybraných pobočkách – pokud jde o zakázky, které si chce klient vyzvednout v lékárně -  tuto dobu zkrátit na hodiny či desítky minut“, říká J. Navrátil, „většina objednávek se expeduje obvykle do druhého dne. Permanentně zlepšujeme internetové prostředí e-shopu, aby bylo maximálně intuitivní.“

Pozn.: V průběhu roku ČLH nezveřejňuje absolutní výši obratu jak za celou síť, tak za e-shop. Nezveřejňuje ani výhledy. Tato čísla budou veřejná počátkem příštího roku v rámci prezentace hospodářských výsledků.

Zdroj informací

Dr. Max a NejBusiness.cz

Datum

19.12.2017

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

E-shop NejBusiness.cz

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.2197 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál