Více než čtvrtina čechů si vybírá čerpací stanici podle kvality doplňkového prodeje

Více než čtvrtina čechů si vybírá čerpací stanici podle kvality doplňkového prodeje

Letos po patnácté určí zákazníci nejoblíbenějšího obchodníka v soutěži Mastercard Obchodník roku 2017. Do oborových kategorií byly loni poprvé zařazeny i čerpací stanice s prodejnou. Aktuální průzkum agentury GfK Czech ukázal, že kvalita doplňkového prodeje u tzv. benzínek má velký vliv na rozhodování zákazníků, u které z nich natankovat.

Průzkum ukázal, že 60 % dotázaných v posledním půlroce nakoupilo zboží v prodejně u čerpací stanice, dvě třetiny z nich nakupovaly v posledním měsíci. „Zajímavé byly odpovědi respondentů na dotaz, zda pro ně prodejna a její nabídka hrají roli při výběru čerpací stanice, u které budou tankovat. Celkem 26 % odpovědělo, že je pro ně vždy nebo často rozhodující právě kvalita doplňkového prodeje. Tento postoj deklaruje dokonce třetina těch, kteří preferují prodejny u čerpacích stanic MOL a Shell. Prodejny na čerpacích stanicích se tak stávají nejen významnými obchodníky, ale také důležitým faktorem v konkurenčním boji husté sítě čerpacích stanic,“ komentoval výsledky průzkumu Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader.

Dominance nákupů občerstvení během jízdy

V obchodech u čerpacích stanic dominují nákupy občerstvení během jízdy, ať už je to do auta (77 %), či přímo na místě (47 %). Dále jsou to nápoje a potraviny pro rychlou spotřebu mimo domov, například v práci nebo ve škole (29 %). Nákupy domů jsou spíše ojedinělé, nejčastěji jde o „nouzový nákup“. Nejvíce domů nakupují zákazníci, kteří preferují prodejny u čerpacích stanic Shell.

Účelu nákupů v prodejnách u čerpacích stanic odpovídá druh zboží, které si zákazníci vybírají. Nejčastěji jsou to teplé i studené nápoje, balené i čerstvé bagety či sendviče, případně sladkosti. Mezi nepotravinovým sortimentem vedou cigarety, noviny či časopisy a autodoplňky. Nejčastějšími zákazníky jsou lidé od 25 do 44 let, jejich podíl se zvyšuje s rostoucím příjmem a počtem členů rodiny. Častěji nakupují muži než ženy (65 % vs. 54 %), což je dáno vyšším počtem mužů za volantem, včetně profesionálů.

Výzkum probíhal v listopadu 2017 na reprezentativním vzorku 2 000 respondentů internetové populace ČR metodou online dotazování.

Zdroj informací

Mastercard a NejBusiness.cz

Datum

18.12.2017

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.7909 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál