Letos po patnácté určí zákazníci nejoblíbenějšího obchodníka v soutěži Mastercard Obchodník roku 2017. Do oborových kategorií byly loni poprvé zařazeny i čerpací stanice s prodejnou. Aktuální průzkum agentury GfK Czech ukázal, že kvalita doplňkového prodeje u tzv. benzínek má velký vliv na rozhodování zákazníků, u které z nich natankovat.
Průzkum ukázal, že 60 % dotázaných v posledním půlroce nakoupilo zboží v prodejně u čerpací stanice, dvě třetiny z nich nakupovaly v posledním měsíci. „Zajímavé byly odpovědi respondentů na dotaz, zda pro ně prodejna a její nabídka hrají roli při výběru čerpací stanice, u které budou tankovat. Celkem 26 % odpovědělo, že je pro ně vždy nebo často rozhodující právě kvalita doplňkového prodeje. Tento postoj deklaruje dokonce třetina těch, kteří preferují prodejny u čerpacích stanic MOL a Shell. Prodejny na čerpacích stanicích se tak stávají nejen významnými obchodníky, ale také důležitým faktorem v konkurenčním boji husté sítě čerpacích stanic,“ komentoval výsledky průzkumu Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader.
V obchodech u čerpacích stanic dominují nákupy občerstvení během jízdy, ať už je to do auta (77 %), či přímo na místě (47 %). Dále jsou to nápoje a potraviny pro rychlou spotřebu mimo domov, například v práci nebo ve škole (29 %). Nákupy domů jsou spíše ojedinělé, nejčastěji jde o „nouzový nákup“. Nejvíce domů nakupují zákazníci, kteří preferují prodejny u čerpacích stanic Shell.
Účelu nákupů v prodejnách u čerpacích stanic odpovídá druh zboží, které si zákazníci vybírají. Nejčastěji jsou to teplé i studené nápoje, balené i čerstvé bagety či sendviče, případně sladkosti. Mezi nepotravinovým sortimentem vedou cigarety, noviny či časopisy a autodoplňky. Nejčastějšími zákazníky jsou lidé od 25 do 44 let, jejich podíl se zvyšuje s rostoucím příjmem a počtem členů rodiny. Častěji nakupují muži než ženy (65 % vs. 54 %), což je dáno vyšším počtem mužů za volantem, včetně profesionálů.
Výzkum probíhal v listopadu 2017 na reprezentativním vzorku 2 000 respondentů internetové populace ČR metodou online dotazování.
Mastercard a NejBusiness.cz
18.12.2017
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....