DB Schenker se stává oficiálním logistickým partnerem českého biatlonu. Celou sezonu se bude starat o logistiku nového servisního kamionu a klidnou přípravu týmu na všechny závody Světového poháru.
Stovky párů lyží a holí, celé zázemí servisního týmu, stoly pro mazání lyží a další nezbytné vybavení najezdí po Evropě v nadcházející sezóně na 15 000 km.
České biatlonistky a biatlonisty zná celý sportovní svět a u nás doma jim drží palce snad každé dítě i dospělý. K tomu, aby se závodníci v bílé stopě a na střelnici mohli koncentrovat na špičkové výkony, potřebují perfektní zázemí, kde vše hladce funguje. „Někdy je na přepravu mezi místy konání závodů Světového poháru jen několik dní. Vše musí výborně klapat, aby se tým mohl soustředit jen na závody. Je nám ctí, že se biatlonový svaz obrátil právě na nás. Postaráme se o to, aby se celé zázemí přepravovalo bezpečně, načas a bez jakýchkoliv problémů,“ říká Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker, který sportovního ducha podporuje nejen u sportovců, ale také u svých zaměstnanců.
Vedení reprezentace českého biatlonu získalo speciální návěs, který na cestě mezi zastávkami Světového poháru pojme tuny materiálu a zároveň ho lze díky speciálním výsuvným nohám dokonale ukotvit na nezpevněném povrchu v areálech Světového poháru. K němu je nezbytná kvalitní logistická podpora, spolehlivý tahač a zkušený tým dispečerů a řidičů. Díky pevnému kalendáři závodů a termínů příjezdů a odjezdů biatlonistů je třeba pečlivě naplánovat nejvhodnější trasy, termíny a třeba i trajekty. Vhod přišly také zkušenosti DB Schenker s příslušnými předpisy, celním odbavením anebo podmínkami připojištění.
„Na olympiádě v Soči jsme z minima vytěžili maximum. Nezůstali jsme ale stát na místě. Tým i jeho zázemí jsme s našimi partnery dále rozvíjeli. Nyní máme svůj kamión a v infrastruktuře jsme tak srovnali krok s naší konkurencí. Těší mě, že jsme získali tak silného a v logistice zkušeného partnera, jako je DB Schenker,“ shrnul Jiří Hamza, prezident Českého svazu biatlonu a dodal: „Biatlon teď budeme kupředu tlačit společně.“
DB Schenker má v zajišťování sportovních podniků, včetně těch zimních, letitou praxi a také zkušené zaměstnance. Za volant tahače se tak posadí tým dvou zkušených řidičů, kteří se budou podle potřeby střídat, a protože často bude nezbytný zrychlený přesun, pojedou oba. Pro letošní sezonu se tak stanou součástí podpůrného týmu. „Na cestu budou vybaveni tablety a GPS. Budeme tak s nimi v neustálém spojení a kdykoliv budeme vědět, kde se nacházejí. Oba řidiči mají mnoho let praxe, jsou vyškoleni pro bezpečnou jízdu s hodnotným nákladem, mají bezpečnostní instrukce, budou parkovat po cestě například jen na vytipovaných bezpečných a velkých osvětlených parkovištích,“ popisuje Tomáš Holomoucký.
Pro návěs, ze kterého shlíží hvězdy českého biatlonu, vybral DB Schenker jeden z nejvýkonnějších tahačů Volvo 500 splňující emisní normu EURO 6. Standardní podvozek s velkými koly umožňuje jízdu při zhoršených povětrnostních a sněhových podmínkách v horách, navíc Volvo je vysoce spolehlivé a má široké pokrytí servisů ve Skandinávii a celé Evropě. Další záložní plán pro případ nenadálé události vychází z bohaté pobočkové sítě DB Schenker. „Kdykoliv můžeme využít zázemí našich 700 evropských poboček, nebo k výměně tahače povolat některého ze stovek řidičů, které každý den po celé Evropě máme,“ ujišťuje Tomáš Holomoucký.
Protože se bude kamion pohybovat v severských a horských oblastech, dostal speciální pneumatiky s označením M+S a sněhovou vločkou, které jsou povinné ve Skandinávii a musí jimi být opatřen jak tahač, tak návěs. „Kromě toho jsme celou soupravu vybavili zimními řetězy, část z nich je opatřena hřeby. Kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám je ve Skandinávii mnohem vyšší pravděpodobnost, že řidič zůstane delší dobu stát například v koloně nebo na odstavném parkovišti. Z tohoto důvodu máme ve vozidle neustále dostatečnou zásobu aditiv do nafty a do vzduchové soustavy, aby nedocházelo k zamrzání. Do těchto drsných podmínek jsou naši řidiči vybaveni i speciálně zatepleným oblečením s reflexními prvky,“ vysvětluje další detaily Martin Bacílek, marketingový manažer DB Schenker.
Kamion s návěsem, opatřeným kromě výrazné grafiky z dílny svazu biatlonistů i logem DB Schenker, poprvé vyrazí na cesty už 9. listopadu. Zamíří do Švédska na tréninkový kemp v Idre. Tam po cestě napříč celou Evropou a trajektem přijede o čtyři dny později. Dál už budou následovat zastávky Světového poháru švédským Östersundem počínaje a Ťumení v Rusku v březnu příštího roku konče. Snad jen v průběhu Zimních olympijských her v Koreji bude tahač jezdit se standardním nákladem po Evropě a návěs bude zaparkován v tréninkovém středisku Jablonci nad Nisou. Včas se k biatlonu zase vrátí.
DB Schenker a NejBusiness.cz
10.11.2017
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....