10 let ikonické ‘tygří masky’

10 let ikonické ‘tygří masky’

Před deseti lety Kia představila svůj koncept sportovního kupé s označením Kee. Netrpělivě očekávané premiérové dílo Petera Schreyera, nového šéfnávrháře automobilky Kia, které představila na mezinárodním autosalonu ve Frankurtu IAA 2007, zhmotňovalo základní esence nové designové vize značky Kia a současně přineslo jednu typickou signaturu, která se etablovala coby klíčová součást tváře každého vozu Kia od té doby: ‘tygří masku’.

Dnes již ikonická maska chladiče propůjčuje modelům Kia markantní a sebejistý výraz. Vzhledem k úspěšnému růstu značky Kia v posledních letech je tato sebejistota bezpochyby oprávněná. Prodejní čísla od roku 2006 narostla bezmála na trojnásobek a Kia během tohoto období získala celkem 30 prestižních ocenění Red Dot a iF v oblasti designu. Tygří maska chladiče tak přispěla k designové evoluci značky a celkové změně jejího vnímání v očích zákazníků po celém světě.

Již v roce 2007 se mohla Kia pochlubit vysokými kvalitativními standardy a přidanou hodnotou svých vozů. O tom vypovídala i sedmiletá tovární záruka modelu cee’d, který Kia uvedla v roce 2007. Značka však potřebovala jasnou designovou filozofii a charakteristický výraz vozů, který by zákazníkům pomohl okamžitě rozeznat příslušnost každého z modelů Kia.

V otázkách vývoje designové filozofie dostal Peter Schreyer naprostou svobodu. „Dostat volnou ruku v nadefinování kompletního designového jazyka automobilky je velice ojedinělé a zároveň jde o mimořádnou poctu. Na koncept Kee se bude jednou nahlížet jako na výchozí bod nové designové vize značky Kia.“

Komplexní designovou filozofii značky Kia označil Peter Schreyer slovy „jednoduchost přímky“. K ikonické ‘tygří masce’ uvedl: „Tvář vozů Kia připomíná tygra – mocného, nepředvídatelného, ale přesto důvěrně známého. Nicméně tento design nezačínal nápadem s tygří maskou. Je to spíše výsledek mnoha hodin práce zaměřené na budování jedinečné DNA vozů značky Kia.“ 

Peter Schreyer kromě pozice vedoucího návrháře Kia zastává i funkci jednoho ze tří prezidentů společnosti. Je šéfem týmu návrhářů Kia, jenž zahrnuje bezmála 300 lidí pracujících ve třech návrhářských centrech Kia v korejském Namyangu, kalifornském Irvine a německém Frankfurtu.

Deset let po světové premiéře tygří masky chladiče se Kia rozhodla prezentovat svoji nejnovější evoluci „tygří masky“ u nového kompaktního crossoveru Kia Stonic, který posouvá značku do prudce rostoucí kategorie trhu. V současnosti, v nově vytvořené síti Business center Kia v České republice, je k vidění i nejnovější sportovní model Kia s patrně nejzuřivější „tygří maskou“: fastback Stinger, nejrychleji akcelerující vůz (z 0 – 100 km/h za 4,9 s) automobilky Kia v její dosavadní historii. 

Zdroj informací

Kia a NejBusiness.cz

Datum

5.11.2017

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 2.089 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál