Od roku 2015 se v Generali vyřídilo díky chatu na webových stránkách pojišťovny přes 43 tisíc klientských dotazů. Kromě chatovacího nástroje na webu připravila Generali platformu, která nově propojuje Facebook messenger a do budoucna počítá s dalšími aplikacemi.
Rychlost, anonymita a především snadná dostupnost jsou důvody, proč klienti při komunikaci s Generali pojišťovnou volí chat. Od jeho spuštění na webu v roce 2015 se ukázalo, že jde o formu, kterou klienti a zájemci o pojištění hojně a především opakovaně využívají. “Za letošních devět měsíců jsme odbavili více než 22 tisíc chatů, což představuje 117 online rozhovorů denně,” říká Irena Sulovská, manažerka Klientského centra Generali. “Jako první pojišťovna v Česku jsme na začátku října spustili možnost chatování také přes Facebook messenger. V našem uvažování je instant messaging jednoznačně trend, který chceme do budoucna podporovat. Výhledově tak plánujeme do naší komunikační platformy připojovat i další oblíbené aplikace, jako jsou WhatsApp nebo Viber,” upřesňuje Pavel Mužík, manažer online týmu Generali.
Tým, který se chatování v Generali věnuje, aktuálně čítá 17 operátorů, z nichž 4 jsou na tuto formu komunikace “garantovaní”. “Každý kolega se dokáže věnovat i více chatům najednou, nicméně preferujeme odbavování jedné komunikace s klientem. Průměrný online rozhovor přitom trvá kolem 9 minut,” upřesňuje Irena Sulovská. Klienti mají navíc možnost si chat nechat zaslat na e-mail nebo si ho uložit do svého zařízení.
Každý chat je přitom originálem. Ve více než polovině případů se klienti ptají na obecné věci spojené s pojištěním vozidel nebo cestovním a životním pojištěním. Zbývající dotazy se týkají konkrétních pojistných smluv. “Z našich zkušeností vyplývá, že lidé jsou v rámci chatování mnohem více sdílnější a ztrácejí zbytečný ostych. Využívají navíc možnosti, že svůj dotaz vyřídí v pohodě i třeba cestou do práce, aniž by museli vytáčet telefonní číslo a čekat na spojení s operátorem,” vysvětluje Irena Sulovská.
Chatování s sebou samozřejmě nese i celou řadu kuriózních momentů, které jsou více či méně úsměvné. Výjimkou nejsou případy, kdy klienti zvou chatující kolegyně z Klientského centra na kávu, rande nebo přicházejí dokonce i nabídky k sňatku. Chat využívají také děti při vypracování domácích úkolů, kdy mnohdy prosí o pomoc s některými maličkostmi. Když se lidé odváží, může to mít kvůli anonymitě chatu i negativní rozměr v podobě ostřejších výrazů. S tím si ale profesionálové, kteří se chatu v Klientském centru věnují, dokáží poradit.
Generali a NejBusiness.cz
27.10.2017
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...