Modernizované pardubické hlavní nádraží přinese vyšší komfort cestování, vlaky budou rychlejší a tišší

Modernizované pardubické hlavní nádraží přinese vyšší komfort cestování, vlaky budou rychlejší a tišší

Centrální komise Ministerstva dopravy schválila záměr projektu modernizace železničního uzlu Pardubice, kterou předložil investor budoucí stavby – Správa železniční dopravní cesty. Modernizace železniční infrastruktury na pardubickém hlavním nádraží přinese snížení hluku a zvýšení rychlosti projíždějících vlaků. Cestujícím budou sloužit opravená ostrovní nástupiště s bezbariérovým přístupem, nový orientační systém, staniční rozhlas, výtahy a eskalátory. Předpokládané investiční náklady přesáhnou 4 miliardy korun. V první fázi bude stavba financovaná z národních zdrojů, očekává se však spolufinancování z prostředků EU. Se začátkem stavby se počítá již v roce 2019, práce potrvají tři roky.

„Vítáme rozhodnutí Centrální komise Ministerstva dopravy, která dala zelenou přípravě tohoto významného a náročného projektu. Modernizovaná stanice za více než 4 miliardy korun poskytne vyšší bezpečnost, plynulost provozu a v neposlední řadě také pohodlí pro cestující. Těm bude sloužit i nový staniční mobiliář, informační systém, či moderní podchody. Obyvatelé Pardubic určitě přivítají i vybudování nové lávky, která zajistí bezpečné a pohodlné propojení severní a jižní části města s přístupy na nástupiště“, říká Petr Hofhanzl, ředitel odboru přípravy staveb Správy železniční dopravní cesty.

Plánovaná rekonstrukce představuje přestavbu podstatné části kolejiště železniční stanice, stavbu nového ostrovního 5. nástupiště a s tím související prodloužení příjezdového a odjezdového podchodu. Kompletní modernizací projdou také všechna stávající nástupiště. Budou mít výšku nástupištních hran 550 mm nad temenem kolejnice, tedy v úrovni podlahy moderních železničních vozů, což značně usnadní nastupování a vystupování z vlaku. Vybaví se novým informačním a orientačním systémem, rozhlasem a zvukovými majáčky pro nevidomé. Přístup na všechna nástupiště bude zajištěn podchody, které budou vybaveny eskalátory. O bezbariérový přístup se postarají výtahy v odjezdovém podchodu. Součástí projektu je také propojení přednádražního prostoru a jižní části města Pardubic, které zajistí nová bezbariérová lávka pro pěší.

Vlaky budou rychlejší a výrazně tišší

Modernizace se dotkne také kolejiště, především železničního svršku a spodku, rekonstrukcí dále projde zabezpečovací a sdělovací zařízení a dispečerská řídicí technika. Stavbaři se rovněž zaměří na mosty a propustky, inženýrské sítě či energetická zařízení.

Dnešní traťová rychlost je v hlavních průjezdných staničních kolejích 100 km/h a ve směru na Rosice nad Labem pouze 40 km/h. Po dokončení modernizace dojde ke zlepšení traťových parametrů pardubického uzlu tak, že vlaky budou schopny projíždět stanici rychlostí až 160 km/h. Jejich jízda bude navíc výrazně tišší, a to díky použití pružného upevnění kolejnic k pražcům.

O vyšší bezpečnost se postará nové staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie – plnohodnotné elektronické stavědlo. Ovládat ho budou dispečeři z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze. V rámci stavby se na pardubickém hlavním nádraží také počítá s implementací evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS a úpravou zařízení pro automatické vedení vlaku AVV. Nedílnou součástí bude také montáž nového trakčního vedení ve stejnosměrné napěťové soustavě 3 kV umožňující rychlost až 160 km/h.

Zdroj informací

SŽDC a NejBusiness.cz

Datum

23.10.2017

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.8084 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál