Bosch vyvinul novou 48 voltovou baterii pro hybridy žádanou po celém světě. Podobně jako elektrická hnací náprava Bosch, je také nová 48 voltová baterie standardizovaná pro jednoduchou integraci do nových modelů vozů.
Etablovaní výrobci i startupy tak mohou upustit od dlouhého a drahého vývoje. „Bosch je inkubátorem pro elektromobilitu. Pomáháme výrobcům snižovat doby vývoje a dostat se rychle na trh,“ uvádí Dr. Rolf Bulander, člen představenstva společnosti Robert Bosch GmbH a vedoucí obchodní oblasti Mobility Solutions. Zavedení lithium-iontové baterie se tak vyplatí nejen v případě kompaktní třídy, ale i u miniaut a mikroaut. Výroba může být zahájena ke konci roku 2018. S nástupem hybridizace očekává Bosch veliký trh a nabízí tak kromě 48 voltové baterie i další komponenty pohonných jednotek pro tyto modely. Podle odhadů společnosti bude v roce 2025 na silnicích jezdit 15 milionů 48 voltových hybridních vozů.
Nezáleží na tom, jestli se jedná o Čínu, Evropu nebo Severní Ameriku: výrobci automobilů usilují o snižování emisí CO2 a tedy i spotřeby paliv u automobilů. Bosch tak svou novou 48 voltovou baterii systematicky designoval přesně k tomuto účelu. Lithium-iontové články, které Bosch používá, jsou tak co nejkompaktnější, ale stále dosahující snížení emisí CO2. Tato 48 voltová baterie je velmi žádaná, zejména u čínských výrobců automobilů a lithium-iontový zásobník je navíc připraven na to, stát se globálním úspěchem. Bosch již vede jednání s více než tuctem zákazníků a získal značný počet sériových projektů.
Tajemstvím úspěchu této baterie je promyšlený koncept, který může ve srovnání s jinými výhodně napomáhat při snižování emisí CO2. Toho je dosaženo také díky designu výrobku, jelikož si baterie vystačí bez aktivního chlazení a je usazená v plastovém krytu namísto kovového. Oba tyto faktory tak šetří náklady. Zabudování do plastového pouzdra představuje skutečnou výzvu, protože při nabíjení baterie a v průběhu životnosti nabývají lithiové články na objemu. Obal tedy musí vykazovat značnou odolnost vůči tlaku. Inženýři Bosch články 48 voltové baterie nově uspořádali tak, aby plastový kryt tento tlak vydržel.
„My u společnosti Bosch již dlouho investujeme do elektromobility. Teď můžeme pomalu začít sklízet plody naší práce,“ uvádí Dr. Mathias Pillin, odpovědný za elektromobilitu u společnosti Bosch. V současné době jezdí na silnicích po celém světě již více než 500 000 elektromobilů a hybridních vozidel s komponenty Bosch. Společnost ročně investuje 400 milionů eur do elektromobility. Bosch již roky sbírá zkušenosti z více než 30 sériových projektů, mimo jiné ve výrobě baterií, a toto know-how nyní přináší své ovoce. Michael Budde, vedoucí oddělení Bosch Battery Systems, to popisuje takto: „Ukazujeme, že u baterie nejde jen o to být silnější, rychlejší nebo dostat se dál – ale že umění spočívá ve vytvoření vhodného a snadno využitelného řešení.“
Nová baterie od firmy Bosch významně přispívá k tomu, aby se 48 voltový hybrid stal cenově dostupným pro hromadný trh. Takto se hybrid může rychle stát pohonem pro všechny – a nejen v Číně. S rostoucím trhem hybridů společnost Bosch očekává, že tyto baterie budou mít úspěch i v Japonsku a Evropě. „Jsme přesvědčení o tom, že dosáhneme vedoucího postavení na trhu se 48 voltovými bateriemi,“ uvádí Michael Budde.
48 voltový hybrid značně šetří palivo pomocí takzvaného systému Boost Recuperation System (BRS). Funguje to takto: automobil obvykle ztrácí energii, když řidič brzdí. BRS ukládá tuto energii do 48 voltové baterie a později ji využije ke zrychlení (elektrický boost). Spotřebuje se tak méně paliva – a z výfuku vychází méně CO2.
Čína je s více než půl milionem prodaných modelů s velkým náskokem celosvětově největším trhem s elektromobilitou. Vedoucí zemí je i v samotné výrobě elektrických vozů, které společně s hybridy získávají v Číně stále silnější zastoupení na trhu a to především díky podpoře od státu.
Nikde na světě se do ovzduší nedostává takové množství CO2 jako v Číně. Země si tak sama stanovila limit pro emise vozového parku na 117 g/km, kterého by měla dosáhnout do roku 2021. Aby čínští konstruktéři automobilů dosáhli tohoto cíle, obrací se na 48 voltový hybridní systém. S novou a levnější 48 voltovou baterií společnosti Bosch se systém stane cenově dostupnějším širšímu trhu a čínští konstruktéři automobilů tak mohou výrazně snížit emise CO2 svého vozového parku.
Bosch a NejBusiness.cz
20.10.2017
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....