Bezpečnostní společnost ESET varuje internetové uživatele v České republice a na Slovensku před falešnými soutěžemi na Facebooku, které zneužívají důvěřivosti lidí. Oběti mohou v konečném důsledku přijít o peníze tím způsobem, že od nich správci těchto soutěží vymámí osobní údaje, číslo platební karty, datum její platnosti a CVC/CVV číslo ze zadní strany karty. Jde o údaje nezbytné pro uskutečnění online transakce s platební kartou oběti.
Několik facebookových stránek slibuje lidem jako výhru luxusní auta, mobilní telefony nebo pračky. Tyto podvodné soutěže, které pravděpodobně pochází ze Slovenska, mají již více než 39 tisíc lajků.
„Pro účast v těchto falešných soutěžích stačí lajkovat celou facebookovou stránku, nebo sdílet a komentovat příspěvek a šířit tak podvod mezi své facebookové přátele,“ upozorňuje Václav Zubr, bezpečnostní expert společnosti ESET.
Principem této falešné soutěže je, že „vyhrává“ každý. Soutěžícímu se následně přes zprávu na Facebooku ozve falešný vyhlašovatel soutěže a vyžádá si od něj osobní údaje a informace o platební kartě. Jako důvod uvádí ověření identity vítěze. Přestože řada stránek již byla smazána či zablokována, některé z nich (například Vyhraj to a Výherní den) jsou však stále ještě aktivní.
„Internetoví uživatelé by si měli jednou provždy uvědomit, že ne vše, na co na internetu narazí, je pravdivé. Pokud to je zároveň příliš dobré na to, aby to byla pravda, jde s největší pravděpodobností o podvod,“ dodává Zubr.
ESET zároveň upozorňuje na novou vlnu podvodu se slevami na značkové brýle RayBan, jež se šíří rovněž přes Facebook. Tentokrát jde o lokalizovanou verzi ve slovenštině. Cílem této škodlivé kampaně je šíření podvodných stránek, které sbírají údaje o platebních kartách uživatelů. Weby jsou, stejně jako v minulosti, propagované prostřednictvím fotografií výprodeje značkových slunečních brýlí RayBan. Útočník však pouze zneužívá značku známého výrobce a společnost Ray Ban ani její distributoři nejsou autory falešné slevy, která může dosahovat výše až 90 procent.
ESET a NejBusiness.cz
17.10.2017
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....